2018-03-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
När jag lyssnar till Gunnar Strömer just nu, för en minut sedan, om Bali då ryser man.
Vad det så farligt det här?
Man hör hur obehagligt den här partipampen tycker händelsen är. Han darrar på rösten. Av skam, för det här har Bonnier tvingar fram.
Det här landet blir bara värre och värre, fy fan skiten. Rena DDR.
Oavsett vad så är det skickligt av sossarna, ännu en grej där de manövrerat så M och alliansen måste sluta upp runt regeringen/UD.
I något mer demokratiska och frihetliga länder hade åtminstone någon seriös samhällsdebattör/oppositionsparti attackerat att regeringen spelar under täcket med utvalda journalister.
Citera
2018-03-19, 16:18
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Hade han jobbat för "seriös" non fake news media hade han varit given för guld spade hos Bonniers/PS klubb för inbördes beundran, nu får han inte ens betala medlemsavgift till Publicist klubben.

Anar jag en referens till ett semitiskt språk, sicken skräll!

Hejdå 84K röster!
Citera
2018-03-19, 16:19
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
NID har mejlkonversationen bakom betalvägg, någon som läst den? Framgår det att det är UD som inleder kontakten med Oksanen och beställer intervju/reportage med hon som är typ ordförande för nån sorts ukrainsk/Krim mänskliga rättigheter grupp?
I så fall borde det väl vara det som är skandalen att Mitt-media och dess journalister är regeringens förlängda arm.

UD frågar Patrik 5 feb 14.20 med hänvisning att den som frågar fått uppgifterna av Per Enerud
Patrik svarar ja 5 min senare och föreslår 8 mars.

UD svarar den 13 feb 14.13 och bekräftar mötet. Beklagar att det tagit tid.

Sedan har NI lagt till en hel del dokument i filen på 46 sidor där Patrik Oksanen själv begärt ut dokument från UD.
Bland annat om utrikesministerns resor, "reselog" under 2016.
Citera
2018-03-19, 16:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
Anar jag en referens till ett semitiskt språk, sicken skräll!

Hejdå 84K röster!

Var får du siffran ifrån?
Citera
2018-03-19, 16:23
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Nej, Zackrisson och Oksanen jobbade på samma tidning.
Edit; såg att du rättat nu, bortse.

Visserligen var Zackrisson nån slags kvartsbas men ledarredaktionen jobbar i sin egen bubbla. Om de inte var kompisar privat så hade Zackrisson begränsad kunskap om Oksanens kalender.

Vad vill du insinuera?

Tills vi inte får någon info låter avlyssningen väldigt osannolikt tycker jag. Bland annat eftersom Oksanen helt enkelt inte har något större inflytande.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Twitterföljare. Men gissar att minst hälften redan röstar på SD
Så 10k max.
Senast redigerad av FlashyBear 2018-03-19 kl. 16:27.
Citera
2018-03-19, 16:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad vill du insinuera?

Tills vi inte får någon info låter avlyssningen väldigt osannolikt tycker jag. Bland annat eftersom Oksanen helt enkelt inte har något större inflytande.

Twitterföljare. Men gissar att minst hälften röstar redan på SD
Så 10k max.

Ok jag svarar på första att signalspaningen kan faktiskt vara på UD.
Sen svarar jag att man inte har god kunskap om Twitter som innefattar alla journalister som följare, meningsmotståndare, partikamrater, andra kamrater, engelsktalande, araber, kurder osv. Så siffran om röster finns inte i hans följare det ska man ha klart för sig. Finns det ryska bottroll i hans följarlista också tro?
Citera
2018-03-19, 16:28
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ta på er dubbla foliehattar och lyssna till dagens lågvattenmärke från journosarnas eget husorgan 'Journalisten'. Lisa Bjurwald (ex-Expo) och Helena Giertta slår i dagens pod fast att det är en rysk påverkansoperation och att Bali förmodligen är en landsförrädare. Duon saknar helt förmågan till kritiskt tänkande eller något som ens gränsar till ett rörligt intellekt:

https://www.journalisten.se/nyheter/pratar-man-journalisthat-har-han-uttryckt-det-manga-ganger-tidigare

Dessutom hyllar dom indirekt hur länder som Kina faktiskt har en sökmotor som fungerar, dom riktigt längtar tillbaka till tiden före Glasnost.

Brrrr.....

(Skynda Er att lyssna då jag misstänker att dom kommer ta ned även denna pod precis som dom gjorde under #metoo då Giertta satt och fyllesvamlade i en sändning, den tog man helt enkelt bara bort efter att den uppmärksammades av Flashback.)

Direktlänk.

/Provokatör

Låt nu bara FRA leda detta i bevis, så kan diskussionen fortsätta på ett vuxet sätt.

Trigger-varning för akut svammel.

Would not listen again.
Citera
2018-03-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
UD frågar Patrik 5 feb 14.20 med hänvisning att den som frågar fått uppgifterna av Per Enerud
Patrik svarar ja 5 min senare och föreslår 8 mars.

UD svarar den 13 feb 14.13 och bekräftar mötet. Beklagar att det tagit tid.
"Per Enerud
Media Affairs Professional
Regeringskansliet, Utrikesdepartementet"

Alltså UD/regeringen väljer ut enskilda journalister som ska meddela deras budskap.
Men det är väl som Bali säger, det normala förfarandet i ankdammen, ingen journalist som förvånas ens det minsta över detta. Lite skämmigt är det förstås så allt krut läggs på att flytta fokus från detta pinliga faktum. Det är trots allt onödigt att vanligt folk blir allt för upplysta om detta.
Citera
2018-03-19, 16:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Förhållandet mellan journalister och politiker fungerar enligt ett.visst protokoll, som Bali gått ifrån. Det.gör honom mottaglig för. kritik inifrån.

"Ett visst protokoll".. Hur menar du?

Ska det tolkas, som att svenska politiker försöker se till, vilka stories som skrivs - media management är ju inte unikt för Sverige - men enl. protokollet så ska varken politiker eller journalister låtsas om fenomenet.

Hanif Bali begick därför ett faux pas, när han uppmärksammade, att UD hade kontaktat Oksanen.

Eller missförstår jag, vad du menar?
Citera
2018-03-19, 16:34
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:

"Samtidigt gav han beskedet att han lämnar twitter, där han i skrivande stund har närmare 84 000 följare." - https://www.expressen.se/nyheter/sa-pressade-ulf-kristerssons-torpeder-m-profilen-hanif-bali/

Potentiella SD-röster.
Citera
2018-03-19, 16:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Ett visst protokoll".. Hur menar du?

Ska det tolkas, som att svenska politiker försöker se till, vilka stories som skrivs - media management är ju inte unikt för Sverige - men enl. protokollet så ska varken politiker eller journalister låtsas om fenomenet.

Hanif Bali begick därför ett faux pas, när han uppmärksammade, att UD hade kontaktat Oksanen.

Eller missförstår jag, vad du menar?

Det är exakt så.

Skandalen går ut alltså på att... Bali vågade ifrågasätta praktiken (=diskreditera journalisten och UD enligt ljugmedia).

Det är alltså förbjudet att ens våga tänka tanken att någon på UD och eller någon journalisten ens kunde ha haft någon ynklig liten baktanke. Gör man det är man ett hot mot demokratin.

Däremot tycker samma journalister att det helt ok att ifrågasätta till exempel Trumps UD. Då kan man komma på precis vad som helst. Annars dör demokratin i mörkret!

Enligt propagandisten Owe iaf https://twitter.com/owenil
Citera
2018-03-19, 16:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ok jag svarar på första att signalspaningen kan faktiskt vara på UD.
Sen svarar jag att man inte har god kunskap om Twitter som innefattar alla journalister som följare, meningsmotståndare, partikamrater, andra kamrater, engelsktalande, araber, kurder osv. Så siffran om röster finns inte i hans följare det ska man ha klart för sig. Finns det ryska bottroll i hans följarlista också tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
"Samtidigt gav han beskedet att han lämnar twitter, där han i skrivande stund har närmare 84 000 följare." - https://www.expressen.se/nyheter/sa-pressade-ulf-kristerssons-torpeder-m-profilen-hanif-bali/

Potentiella SD-röster.

Läs mitt tidigare inlägg angående följare så kanske informationen går fram. Om inte så kan jag inte hjälpa dig mer. Använd inte följarsiffror på Twitter som underlag för person eller partiröster. Är det så jävla svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in