Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Det jag saknar i utredningen är att åklagare och polis, inte har uteslutit att det kan finnas fler GM. Denna kvinnoledda utredning har enbart fokuserat på att hitta bevis för att binda Edvin till mordet. Fokus har legat enbart på Edvin, trots att han tidigt påstått att han inte var ensam. Detta ska sättas i relation till att åklagare och polis ska vara objektiva, enligt lag. Det har de inte varit i detta fall.
I den här utredningen fick man ju fram alla bevis innan gripandet. I stort sett går man till åtal på den tekniska bevisningen som ledde fram till gripande.
Citat:
Den ytterligare fakta som vi saknar, är vad som egentligen hände i huset. Det är det ingen som vet. Om Edvin var ensam, vilket verkar troligt, så är han den enda personen som kan ge en förklaring till varför detta hände och hur det gick till.
Skulle han inte varit ensam så finns det fler personer som vet vad som hände.
Det är fortfarande en gåta för mig varför man bara höll 14, förhör. Ett erkännanad är alltid att föredra. Edvin är ju knappast den första som, ingen komentar-ar sig genom ett förhör. Jag tror poliser nött ut mer förhärdade brottsligare än Edvin och fått dem att tala till slut. Här hållet man förhör med vänner och släktingar till både offer och gärningsman. Samt, några som vi talade om här. Dock tycker jag det finns de som är glömda, den inneboende hos Edvin föräldrar som någon nämde och frestelse familjen för att nämna några.
Man måste ju märkt att utredningen inte gick framåt, att inget av relevans tillkom. Månaderna gick(5månader) Inget nytt kom fram, och ändå låter man bli att förhör Edvin. Att de inte enns försökte att nöta ut honom. Konstigt.
Citat:
Det finns en massa fakta som vi inte känner till. Skulle Edvin vara helt ärlig så skulle det komma fram mycket mer detaljer kring detta. Var han dessutom inte ensam, så skulle Gestrinskan få hantera trafikbrott i fortsättningen.
There is something rooten in Mantorp.
Man vill alltid ha ett erkännande och en berättelse som bekräftar den tekniska bevisning har. Men här verkade man glömma vikten av det.
Det utmärkta i utredningen måste ju vara att man lyckades hitta rätt bland 200 skor. För när man väl hittat dem, är man så löjligt stolt och tillfreds att man tycker det räcker.
Citat:
Avslutningsvis så är amerikanaren fortfarande en gåta. Det har bevisligen stått en mintgrön amerikanare på tomten, som ingen känner igen. Detta stöder Edvins historia om att han inte var ensam.
Tror inte heller att flera olika personer blandat ihop amerikanaren, med Edvins sunkiga V70.
Ja det är en gåta, vad i hela världen kan de som åkte i den ha för anledning att inte ge sig till känns. Stallflickan sa direkt att det var hon när hon såg bilderna, man brukar göra så om man är oskyldig. Jag är inte speciellt förtjust i tanken på att höra av mig till poliser. Men hade jag varit och hälsat på lekandets den där helgen hade jag ringt direkt. Jag undrar varför dom i raggarbilen har för anledning att inte göra det. Det är ju nästan så man tror att de var sådana där krimenella.