2018-03-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Nu var det ju inte A-C:s mobil som Edvins avtryck satt på, utan på Tors.

Tack!

Gör en halv pudel och kallar den för BO:s mobil så har jag helgarderat.
Citera
2018-03-18, 18:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Var det inte det jag skrev ?
Eller vad menar du med att E**** kunde ha tagit ut "alla" pengarna ?
Kreditgränsen var ju 20000 kr och efter uttagen på 5000 kr + 10000 kr var saldot -13162 kr .
Då måste han ju kunnat ta ut ytterligare 6838 kr på T**:s kort .
Det hjälper ju inte att kreditgränsen är 15000 kr på vardera kortet eller va ?
Menar vi samma eller är en av oss alldeles kokobäng i kolan ?

Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Nästan helt rätt - saldo hamnade dock på -13.162 efter Edvins uttag.

Lite intressant att han först försökte ta ut 5.000 + 16.000 - dvs lika mycket som hade blivit överfört under dagen.
(Kolla FUP G sidorna 16-17).

Ajaj.
Mitt slarv.
Minus på kontot

Han borde ha sett saldot när han loggade in via appen och bank-id:t i samband med överföringen?
Citera
2018-03-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ajaj.
Mitt slarv.
Minus på kontot

Han borde ha sett saldot när han loggade in via appen och bank-id:t i samband med överföringen?

Att Edvin endast tog med sig det ena korten kan ju bero på att han hade ingen aning om att det fanns ett maxtak för uttag. Det blev en "glad" överraskning när han befann sig vid bankomaten i Borensberg.
Citera
2018-03-18, 18:43
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Att Edvin endast tog med sig det ena korten kan ju bero på att han hade ingen aning om att det fanns ett maxtak för uttag. Det blev en "glad" överraskning när han befann sig vid bankomaten i Borensberg.
Båda korten är försvunna, men endast ACs har använts. (FUP G sida 16)
Citera
2018-03-18, 19:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ajaj.
Mitt slarv.
Minus på kontot

Underligt är ju att dumfaan E**** inte kände till att maxbeloppet man kan ta ut
på kortet är 15000 kr per vecka när han själv har samma bank .
Det märks ju när pappskallen försöker ta ut 16000 kr vid andra försöket .
Tur att han är sååååå "intelligent" som många tycks tro .
Undrar om han har kastat kniven i vattnet när han passerar bron i Borensberg .
Citera
2018-03-18, 19:43
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Dom dog av förblödning båda två. De var dock också tejpade på ett dödligt sätt (totalt, över hela ansiktet). De hade alltså dött av kvävningen ändå om de inte blivit skurna i halsen.

Tack för klargörandet.
Citera
2018-03-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Båda korten är försvunna, men endast ACs har använts. (FUP G sida 16)

Oavsett hur många kort Emil hade med sig är det nog inte så konstigt att han lämnade bankomaten. Han hade knappast någon kännedom om att kameran inte var i drift och det kan väcka en undran från omgivningen krånglar för mycket.

Då är det kanske lite mer märkligt att han inte prövade i någon annan bankomat. Automaten i Borensberg kan ju knappast vara den enda i dessa trakter.
Citera
2018-03-18, 21:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Underligt är ju att dumfaan E**** inte kände till att maxbeloppet man kan ta ut
på kortet är 15000 kr per vecka när han själv har samma bank .
Det märks ju när pappskallen försöker ta ut 16000 kr vid andra försöket .
Tur att han är sååååå "intelligent" som många tycks tro .
Undrar om han har kastat kniven i vattnet när han passerar bron i Borensberg .

Han har nog aldrig haft det behovet att ta ut så mycket. Kanske heller aldrig haft så mycket pengar på sitt konto?
Inte säkert att paret kände till/ville upplysa honom om det.

Tror som flera andra här, att pengarna bara var den ursäkt han behövde ha för att kunna göra den här utflykten. Han visste att den skulle ta hela dagen. Han måste ha en bra ursäkt. Den ursäkt som han var van att ta.
Citera
2018-03-18, 21:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Vad är det som du saknar i brottsplatsundersökningen? Vad är det för ytterligare fakta som vi saknar för att dra rätt slutsatser? Hur vet du att "vi" inte har all fakta?

Det jag saknar i utredningen är att åklagare och polis, inte har uteslutit att det kan finnas fler GM. Denna kvinnoledda utredning har enbart fokuserat på att hitta bevis för att binda Edvin till mordet. Fokus har legat enbart på Edvin, trots att han tidigt påstått att han inte var ensam. Detta ska sättas i relation till att åklagare och polis ska vara objektiva, enligt lag. Det har de inte varit i detta fall.

Den ytterligare fakta som vi saknar, är vad som egentligen hände i huset. Det är det ingen som vet. Om Edvin var ensam, vilket verkar troligt, så är han den enda personen som kan ge en förklaring till varför detta hände och hur det gick till.
Skulle han inte varit ensam så finns det fler personer som vet vad som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Du säger att vi "sorgligt nog aldrig kommer få det" heller, hur är det möjligt för dig att veta att det finns fakta vi inte är medvetna om, samtidigt som du inte tycks veta något om sådan fakta? Det låter snurrigt. Det låter minst sagt logiskt självförgörande. Det låter som trossats i mina öron.
Det finns en massa fakta som vi inte känner till. Skulle Edvin vara helt ärlig så skulle det komma fram mycket mer detaljer kring detta. Var han dessutom inte ensam, så skulle Gestrinskan få hantera trafikbrott i fortsättningen.

Avslutningsvis så är amerikanaren fortfarande en gåta. Det har bevisligen stått en mintgrön amerikanare på tomten, som ingen känner igen. Detta stöder Edvins historia om att han inte var ensam.
Tror inte heller att flera olika personer blandat ihop amerikanaren, med Edvins sunkiga V70.
Citera
2018-03-18, 21:47
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det jag saknar i utredningen är att åklagare och polis, inte har uteslutit att det kan finnas fler GM. Denna kvinnoledda utredning har enbart fokuserat på att hitta bevis för att binda Edvin till mordet. Fokus har legat enbart på Edvin, trots att han tidigt påstått att han inte var ensam. Detta ska sättas i relation till att åklagare och polis ska vara objektiva, enligt lag. Det har de inte varit i detta fall.

Den ytterligare fakta som vi saknar, är vad som egentligen hände i huset. Det är det ingen som vet. Om Edvin var ensam, vilket verkar troligt, så är han den enda personen som kan ge en förklaring till varför detta hände och hur det gick till.

Det finns en massa fakta som vi inte känner till. Skulle Edvin vara helt ärlig så skulle det komma fram mycket mer detaljer kring detta. Var han dessutom inte ensam, så skulle Gestrinskan få hantera trafikbrott i fortsättningen.

Avslutningsvis så är amerikanaren fortfarande en gåta. Det har bevisligen stått en mintgrön amerikanare på tomten, som ingen känner igen. Detta stöder Edvins historia om att han inte var ensam.
Tror inte heller att flera olika personer blandat ihop amerikanaren, med Edvins sunkiga V70.

Ha ha , samma saker om och om igen i din iver att rädda själsfränden E****
och sprida dynga om den bristfälliga förundersökningen gjord under ledning
den helkassa kvinnan Gestrin som naturligtvis är kass just för att hon är kvinna .
En manlig förundersökningsledare hade gjort ett mycket bättre jobb bla bla bla o.s.v .
Objektiviteten har varit bländande i fallet eftersom det inte finns några som helst bevis
för någon mer GM presenterade av varken E**** eller dig som kan verifiera detta .
Det är väl E****:s försvarsadvokat som kommer att få hantera såna som går mot
röd gubbe hädanefter om han fortsätter komma med fler usla tvivel för E****:s skuld .
Du kommer väl ihåg hur det gick för Onanerijus försvarsadvokat efter hennes utspel .
Och där kom jänkaren in som av en ren händelse , vilken slump verkligen .
Jänkaren är säkert ytterligare ett fantasifoster precis som dina och E**** s.k medhjälpare .
Citera
2018-03-18, 23:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

I den här utredningen fick man ju fram alla bevis innan gripandet. I stort sett går man till åtal på den tekniska bevisningen som ledde fram till gripande.

Citat:

Det är fortfarande en gåta för mig varför man bara höll 14, förhör. Ett erkännanad är alltid att föredra. Edvin är ju knappast den första som, ingen komentar-ar sig genom ett förhör. Jag tror poliser nött ut mer förhärdade brottsligare än Edvin och fått dem att tala till slut. Här hållet man förhör med vänner och släktingar till både offer och gärningsman. Samt, några som vi talade om här. Dock tycker jag det finns de som är glömda, den inneboende hos Edvin föräldrar som någon nämde och frestelse familjen för att nämna några.

Man måste ju märkt att utredningen inte gick framåt, att inget av relevans tillkom. Månaderna gick(5månader) Inget nytt kom fram, och ändå låter man bli att förhör Edvin. Att de inte enns försökte att nöta ut honom. Konstigt.

Citat:

There is something rooten in Mantorp.

Man vill alltid ha ett erkännande och en berättelse som bekräftar den tekniska bevisning har. Men här verkade man glömma vikten av det.

Det utmärkta i utredningen måste ju vara att man lyckades hitta rätt bland 200 skor. För när man väl hittat dem, är man så löjligt stolt och tillfreds att man tycker det räcker.

Citat:
Ja det är en gåta, vad i hela världen kan de som åkte i den ha för anledning att inte ge sig till känns. Stallflickan sa direkt att det var hon när hon såg bilderna, man brukar göra så om man är oskyldig. Jag är inte speciellt förtjust i tanken på att höra av mig till poliser. Men hade jag varit och hälsat på lekandets den där helgen hade jag ringt direkt. Jag undrar varför dom i raggarbilen har för anledning att inte göra det. Det är ju nästan så man tror att de var sådana där krimenella.
Citera
2018-03-18, 23:14
Medlem
Citat:

Hur kan du veta vad som saknas i utredningen då detta material inte är offentligt. Eftersom du inte representerar någon part i detta mål får du nöja dig med den del som är offentliggjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in