2018-03-18, 18:18
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Har inte använt skiten på över 1 år, jag har lyckats på till dejter, men dem brudarna har varit helt socialt handikappade. Ännu fler nummer och snaps, men alla visar tydligt på att dem är så extremt osäkra eller bara slösar ens tid, så jag sa bara fuck it all tillslut vilket var ett av de bästa besluten.
Okej. Typiskt. Många tjejer är ju tyvärr socialt handikappade. Tinder lönar sig bara för hunkar eller kändisar.
Citera
2018-03-18, 18:18
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AloyTakkar27
Jag är en kille som har försökt i åratal. Ingenting har hänt. Jag kan helt enkelt inte prata med tjejer, och de tycker uppenbarligen inte att jag är attraktiv heller. Det kommer aldrig att funka för mig. Jag kommer att förbli oskuld.
Det låter inte kul. Köp en hora så får du knulla
Citera
2018-03-18, 18:22
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Kan bara säga Tinder är guld värt i Fillipinerna många av er svenskar som kommer hit
dyker in på Tinder det 1a dom gör endast för att hitta 1 villig hona.
Jag kan bara säga att 8 av 10 kommer så här fungerar det.
Personligen använder jag inte det
Det kan jag tänka mig
Citera
2018-03-18, 18:29
Medlem
Presentpappers avatar
Jag tycker det är ett ganska bekvämt och avslappnat vis att ragga på tjejer. Så länge man inte beter sig hur som helst, det är så många tjejer jag träffat via Tinder som pratat om alla snubbar som i princip presenterar sig med ett Ligga? Kanske fungerar på vissa men det är inte ett sätt jag vill bete mig för att lyckas komma nära någon, oavsett endast ett ligg eller något seriöst.

Alla polare jag känner som tycker det är helt galet att träffa tjejer med seriösa ambitioner på Tinder är samtidigt grabbar som kanske inte själva är så himla pojkvänsmaterial heller. Sedan får man ju nobben såklart av många på vägen, det är bara att gå vidare och vips har man fått kontakt med en supergo tjej helt från ingenstans.
Senast redigerad av Presentpapper 2018-03-18 kl. 18:33.
Citera
2018-03-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Som rubriken lyder, varför fortsätter man använda dejtingappar eller dejtingsidor, när det med allra största sannolikhet inte leder någon vart, än värre om ni även betalar för skiten. Man slösar verkligen bort sin tid och eventuellt pengar på tjejer som endast är ute efter uppmärksamhet och följare på sina sociala medier. Brudar även fast dem är fula som stryk, har redan överskott med kuk runt om sig i det verkliga livet eftersom de flesta ''män'' har idag 0 standard och knullar på vad som helst.

Därför att det är minst lika svårt i verkligheten? Jag är inte ens ute enbart efter ligga utan söker snarare seriöst , men är inte så lätt träffa vettiga tjejer på krogen tex , tycker jag.
Vart ska man annars göra det då? Typ gå på caféer eller gå fram till randoms på stan eller vad?
Citera
2018-03-18, 19:53
Medlem
ricardo22s avatar
Hur ska en vanlig man veta hur verkligheten ser ut? Frågar man runt tror förmodligen medelsvensson att det på tinder är ungefär lika många av varje kön, att han kommer få ligga med någon i sin egen liga och att det dessutom är lättare än verkligheten. Det krävs en ganska lång tid av användande för att förstå att något är väldigt snett, alternativt att man hänger på flashback eller reddit. Och när en försvinner kommer en ny desperat man och fyller hans lucka som en desperat cuck.
Citera
2018-03-18, 20:02
Avslutad
Problemet för mig är väl att jag inte behöver "ljuga" på Tinder. Jag är ärlig med att jag vill ha ett seriöst förhållande och då, paradoxallt, försvinner allt intresse från brudarna där.

Sedan ser jag ut som en kille som svärmor skulle bli stolt att hon drog hem med, dvs snäll, välutbildad, mjukt och trevligt ansikte, etc. Alltså killen som ingen swipar höger.
Citera
2018-03-18, 20:07
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
När det kommer till möjligheten att få ligga så räcker det med att chansen är mikroskopisk för att killar ska haka på ett erbjudande.

Hur många meningslösa timmar i mänsklighetens historia har inte spenderats på att vänta på svar från tjejer på dejtingsidor och appar.... Svar som aldrig kommit.

Tror du har rätt i dina analys.

Blir som att spela på Lotto.

Är du med på dragningarna har du trots alls chansen att få sju rätt. Är du inte med så är chansen noll.

Går det en kille på 15 tjejer eller hur skev är känsfördelningen på dejtingappar?
Citera
2018-03-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Problemet för mig är väl att jag inte behöver "ljuga" på Tinder. Jag är ärlig med att jag vill ha ett seriöst förhållande och då, paradoxallt, försvinner allt intresse från brudarna där.

Sedan ser jag ut som en kille som svärmor skulle bli stolt att hon drog hem med, dvs snäll, välutbildad, mjukt och trevligt ansikte, etc. Alltså killen som ingen swipar höger.

Mm, det är typ hög status utomlands att ha en bra kille. Så är det bara och man måste acceptera läget, men fortfarande kan man bita ihop och få bra flickvän trots det är kanske lite kämpigt. Chansen finns alltid ju.

Och skit i tinder, seriöst.
Citera
2018-03-18, 22:38
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tycker att det är relativt lätt att träffa kvinnor via dejtingappar. Man svajpar lite, får matchningar och skriver. En del slutar svara, andra känner man själv snabbt är fel. Men jag upplever nog att de flesta som man börjar skriva med, vill fortsätta skriva, och ta det vidare till dejt. Så, om ändamålet är att komma i kontakt med folk att dejta och lära känna, så tycker jag att det är ett bra verktyg.

Sedan så tror jag att det är ett svårt upplägg, att gå på en massa "blinddejter", om syftet är att hitta någon att verkligen matcha med. Man blir ju t ex inte kär i varenda tjej som man ser på stan, eller som man umgås med i olika sociala sammanhang. Jag tror att det kan bli en jäkla massa dejtande innan man hittar "rätt". För att inte tala om hamburgareffekten, och det faktum att personer med diverse issues, och personer som av olika skäl har svårt för att få relationer att fungera, anrikas på dejtingsidor (och krogen). Speciellt när man kommer lite högre upp i åldrarna.

Jag har inte använt dejtingappar för att uteslutande leta efter rena sexpartners, men gissar att det finns andra forum som är bättre för det ändamålet (sexdejtningsidor etc.). Visst, enstaka gånger kanske man träffar någon som man bara har sex med, en eller några få gånger. Men det har varit vad man kan kalla för "bifångst", och kanske inte planerat från början att det skulle bli så. Som kille tänker man kanske ibland, att även om man inte känner en riktig connection, eller att man av andra skäl direkt utesluter en seriös relation, så kan man åtminstone ligga innan man säger adjö.

Nu har jag verkligen inte använt nätdejting speciellt mycket, men jag tycker nog, som sagt, att det fyller sitt mer direkta syfte. Även om det kanske inte är det bästa sättet att nå de bakomliggande syftena, om dessa är att hitta en bra, långsiktig partner, eller att hitta rena sexpartners.
Citera
2018-03-19, 10:51
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AloyTakkar27
Jag är en kille som har försökt i åratal. Ingenting har hänt. Jag kan helt enkelt inte prata med tjejer, och de tycker uppenbarligen inte att jag är attraktiv heller. Det kommer aldrig att funka för mig. Jag kommer att förbli oskuld.
Vilket sorgligt inlägg. Bara för att tinder inte fungerar för dig, så drar du fram offerkortet?

Behandla honorna som de hjärndöda knullmaskinerna de är. Skoja med dem, var lite fräck och antyd sex mellan raderna.
Var inte rädd för fittan, be heller inte om ursäkt för fittan. Se ner på fittan, spotta på fittan!

Tinder och andra mer seriösa sajter fungerar, för män som inte behandlar kvinnorna som prinsessor gjorda av glas.
Citera
2018-03-19, 12:41
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Därför att det är minst lika svårt i verkligheten? Jag är inte ens ute enbart efter ligga utan söker snarare seriöst , men är inte så lätt träffa vettiga tjejer på krogen tex , tycker jag.
Vart ska man annars göra det då? Typ gå på caféer eller gå fram till randoms på stan eller vad?

Det som gett mig bäst resultat är att ta någon random kurs i något man är intresserad av eller vill veta mer om. Då har man garanterat något gemensamt att prata om med den bruden / brudar som går samma kurs. Samma sak med konserter eller liknande. Att hitta någon vettig / seriös brud på krogen är nog lika dåligt som tinder. Mitt svar är alltså något event som ni båda tycker om så kan man ragga upp betydligt lättare än att ragga upp brudar på gatan. Det funkar också men då får du räkna med många nobbar, funkar dock betydligt bättre i andra länder där folk är mer sociala.
Senast redigerad av DontWantWar 2018-03-19 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in