2018-03-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Journalisten Mathias Ståhle ser ut att ha kört in på ett nytt spår angående den ryska avlyssningen av UD. Och han kopplar nu ihop händelsen med dubbelagenten som blev utsatt för stridsgas i England.

Avslöjandet från Dagens Nyheter har fått Vladimir Putin att bli tagen på sängen, som nu försöker göra en avledningsmanöver. Detta genom att nämna Sverige (utöver Storbritannien, Slovakien, Tjeckien och USA) som ett av de länder där stridsgasen från Novichok-programmet tidigare studerats.

https://twitter.com/MathiasStahle
M Ståhle, är denne släkt med kvacksalvaren Birgitta Ståhle som "behandlade" Sture Bergwall på Säter under 90-talet, nån som vet?

Edit: han verkar ha mycket gemensamt med Gubb-Jan denne M Ståhle. Iaf om man räknar antalet tomtar på loftet.
Senast redigerad av P-o-beln 2018-03-18 kl. 12:31.
Citera
2018-03-18, 12:36
Medlem
Bali, har väl, i likhet med Ekeroth, retat partiledningen lite väl många gånger, därav
denna backlash. Men till skillnad från Kenta står han på riksdagslistan.

Kristersson har faktiskt, i likhet med Åkesson, i en och annan intervju tvingats svara
för vad Bali gjort och därigenom fått mindre tid på sig att prata om sitt partis politik.
Så vill man ju inte ha det som partiledare ...
Citera
2018-03-18, 12:43
Medlem
SD kommer att rulla ut röda mattan om Bali hoppar över. Moderaterna kommer att förlora en hel del väljare om de bara skall ha noll-karisma DN-lydiga Kristensson kvar. - Partiet är helt urvattnat och om Bali sticker så är moderaterna den stora förloraren.
Citera
2018-03-18, 12:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Japp.
Att UD beställer eller tipsar om vissa reportagen kan för många låta märkligt och tolkas som försök tikl manipulering.

Fast det handlar om transparensen.

"Dumma" folket kan börja tro att det handlar om manipuleringen därför ska vi inte tala om det.
Samma sak med brottsstatistiken.
"Eliten" vill inte offentliggöra brottsstatistik (etnicitet) eftersom "dumma" folket kan tolka fel och bli rrrrrasister.

Jag är ganska säker att allmänheten skulle tycka att det var ett relevant uppgift att ta upp i artikeln. Speciellt om det nu är så jävla vanligt. Tala om det!
Man ska helst vara så transparent som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
SD kommer att rulla ut röda mattan om Bali hoppar över. Moderaterna kommer att förlora en hel del väljare om de bara skall ha noll-karisma DN-lydiga Kristensson kvar. - Partiet är helt urvattnat och om Bali sticker så är moderaterna den stora förloraren.

Japp. Ironin i detta!
Citera
2018-03-18, 12:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
M förlorar helt klart ett par procentenheter om Bali petas.
Men att han skulle gå till SD håller jag inte för sannolikt.
Citera
2018-03-18, 12:59
Medlem
FlashyBears avatar
https://twitter.com/ChangFrick/status/975315786196799488

Citat:
Chang Frick

Okej. Så här har det gått till. Putin ringde mig och var apnervös över att Patrik Oksanen skulle skriva ännu en artikel i Hela Hälsingland. Detta har föregåtts av flera tunga avslöjanden av Oksanen som fått den ryska regimen att darra. ->

-> Samtidigt är det val i Ryssland och Putin är nervös att Oksanen kan sätta stopp genom ännu ett avslöjande. Oksanen måste stoppas, kosta vad det kostar vill. Putin lät verkligen pressad i telefonen. ->

-> Det är viktigt att Putin vinner valet, och där stod alltså Oksanen i vägen. Putin berättar för mig att de har bedrivit avancerad signalspaning mot UD i flera års tid. Det har tagit enorma resurser att bygga upp den förmågan. ->

-> Nu skulle äntligen resultatet av flera års hemlig signalspaning mot Sverige bära frukt. Putin skickar de hemliga UD-mejlen som ska få stopp på Oksanen. Men jag hade rökt på riktigt starkt gräs den dagen och glömt lösenordet till min mejl. ->

-> Så jag per min nya redaktionschef Pelle att begära ut dom från UD istället. Sagt och gjort. Jag läser mejlen, finner inget av intresse. Frågar folk i politiken om det är vanligt att UD "beställer" artiklar av journalister. Det var det tydligen. ->

-> Jag ringer upp Putin och förklarar att i Sverige fungerar medier precis som i Ryssland, alltså att staten och utrikesdepartementet beställer artiklar. Han förstod direkt vad jag menade. Det var ingen skandal.

En av de jag talade med var Hanif. Han tyckte det var lite pikant, men ingen stor sak. Tyvärr kunde han inte låta bli att twittra. År av signalspaning gick om intet. Tack för den Hanif.

Haha, nice trollning, Chang Frick.

På riktigt. Drevet är exakt så dumt som det låter.
Citera
2018-03-18, 13:33
Medlem
Hustrumisshandlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Fasen, det verkar som Bali inte är lika tuff som hans attityd i tweetsen, tidigare twittrade han på som en ADHD variant av Bildt, men efter att nu han fått några örfilar av Uffe K verkar gnistan släckts, vad händer? Är alla bara "bakom-skärm-krigare"?

När jag läste hans ursäkt på Facebook slogs jag av hur out of character den framstod. Ett ganska långt stycke text, och hela tiden väntade man på någon tydlig signal om att det var sarkasm. Men ingen kom.

Hans attityd kan ju annars rätt enkelt sammanfattas som anfall är bästa försvar.

Givet hur själva incidenten framstår som ganska bagatellartad så är den stora frågan för åtminstone mig vem som drog åt tumskruvarna på Bali.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
M förlorar helt klart ett par procentenheter om Bali petas.
Men att han skulle gå till SD håller jag inte för sannolikt.

Håller med. Rent sådär gillar jag Bali, men ur ett större perspektiv vore det positivt om M gjorde processen kort med honom.
Senast redigerad av Hustrumisshandlare 2018-03-18 kl. 13:39.
Citera
2018-03-18, 13:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hustrumisshandlare
När jag läste hans ursäkt på Facebook slogs jag av hur out of character den framstod. Ett ganska långt stycke text, och hela tiden väntade man på någon tydlig signal om att det var sarkasm. Men ingen kom.

Hans attityd kan ju annars rätt enkelt sammanfattas som anfall är bästa försvar.

Givet hur själva incidenten framstår som ganska bagatellartad så är den stora frågan för åtminstone mig vem som drog åt tumskruvarna på Bali. Det finns mer till denna historia än vad som kommit ut.
En delegation från partiledningen har förmodligen påstått att han hotar både svensk säkerhetspolitik, samt det ansträngda förhållandet mellan M och UD & därmed riskerar avsked.
Citera
2018-03-18, 13:44
Medlem
Hanif Bali vet att kängor mot ”gammelmedia” är hårdvaluta i Twitters högerpopulistiska sfärer.
https://unv.is/dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-hanif-bali-lat-klickjakten-grumla-omdomet
Citera
2018-03-18, 13:54
Medlem
Citat:

SD bör inte profilera sig som den som plockar upp resterna från de andra partierna. Bali har redan ratat SD. Partiet behöver inte rädda fega moderater som blir utkastade men när det väl är arvoden som förloras då duger SD.
Citera
2018-03-18, 14:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
SD bör inte profilera sig som den som plockar upp resterna från de andra partierna. Bali har redan ratat SD. Partiet behöver inte rädda fega moderater som blir utkastade men när det väl är arvoden som förloras då duger SD.
Bali har raljerat om "svärjevänner" & liknande vid ett flertal tillfällen, så att han skull vilja/kunna gå till SD känns avlägset.
Citera
2018-03-18, 14:10
Medlem
HB är på väg att bli ett sänke för M
men ett ännu bättre flöte för SD så
det är hög tid för honom nu att ta
steget över till det andra partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto