Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Jag skriver inte om nån diagnos, både mitt inlägg och det jag länkade till handlar om kroniskt trötthetssyndrom, det är ingen diagnos. Att flickorna led av det är nog det enda som är 100% fastslaget i det här fallet. Rektorer och andra runt flickorna, med tillgång till historik, dokumentation, flickorna och läkarintygen säger att det handlar om en kronisk trötthet. Tidningarna som har begärt ut protokollen skriver:
Om du har någon annan hypotes så får du gärna redogöra för den, för nu har jag presenterat bevisen som du ville ha. Det kanske är lika bra att du lägger ner din vendetta för du kommer aldrig att vinna en duell med lösa skott.
Slingerbult!
Först skriver du att barnen har ME/cfs, sedan nekar du till att du påstått detta.
Jag har ett öppet sinnelag.
Utav för mig okänd anledning så mår ett av barnen i familjen dålig, med symton som beskrivs som idiopatisk trötthet av en (förhållandevis) trovärdig källa. (ellie009).
Ytterligare ett barnfår något liknande.
I pressen har det beskrivits med ord som t.ex. "kronisk trötthet".
Det här är absolut det enda vi vet.
"Idiopatisk" betyder att anledningen till symtomet (alltså vilken sjukdom) är okänd.
Det finns väl en ungefär lika lång lista på olika sjukdomar, där "trötthet" är en karakteristisk beståndsdel, som det finns inlägg i den här tråden...
Jag är inte särskilt intresserad av exakt vilken diagnos flickorna kan ha haft. Jag vill snarare veta vad som gjordes för dem (rehabiliteringsinsatser, utredningar m.m.), förutom hemskolningen.