2018-03-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Nu har iallafall nån Ank* Perss*n tröttnat och vill VETA!

”VAD HÄNDE EGENTLIGEN??” skriver hon på G*nilla B’s julgransbild. Väntar spänt på svar.

Spännande. Då kanske G.B får hjälp att stänga ner sin fb för allmänheten snart...
Citera
2018-03-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Gunilla o Torgny var stödmedlemmar i Fontänhuset Båstad.
Handlar om psykisk ohälsa och livskvalit'e.
Det kanske redan har varit på tapeten....
Fast dom stöttade väll flera organisationer mot psykisk ohälsa.

"Maybe a daughter issue"

Men det verkar som att G och T inte varit särskilt nära familjen H-B. De har flera bilder och kommentarer om barn och barnbarn osv men inget från HB.

Mest intressant i sammanhanget med GB är väl anti-förskolor-lobbyn och alternativmedicinvurmen.
Citera
2018-03-17, 20:47
Medlem
Vad har hänt med Hanna brenton profilen på Facebook, helt tom?

Någonting som slår mig är att alla brentons är vänner på Facebook men inte Hanna. Kan det ha skurit sig med familjen?
Citera
2018-03-17, 20:52
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vad har hänt med Hanna brenton profilen på Facebook, helt tom?

Någonting som slår mig är att alla brentons är vänner på Facebook men inte Hanna. Kan det ha skurit sig med familjen?

Kanske polisen som släckt ner profilen med tanke på utredningen?
Citera
2018-03-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma

Eller så har alla ”vänner” tagit bort henne som vän?
Citera
2018-03-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma

H:s profil har varit stängd i nån vecka. Kan ju vara en anhörig som skickat begäran till Facebook att profilen ska stängas.
Citera
2018-03-17, 21:05
Medlem
Ursäkta en dum fråga kanske men vilka är G*nilla T*rgny och Ank*?
Citera
2018-03-17, 21:05
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
H:s profil har varit stängd i nån vecka. Kan ju vara en anhörig som skickat begäran till Facebook att profilen ska stängas.

Mycket möjligt. När min kusin tog livet av sig vet jag att det tog länge tills hennes profil stängdes. Därför jag tänkte det var polisen eftersom det ändå gick så snabbt.
Citera
2018-03-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Det var väl inte hanns arbetsgivare som sa utan en kollega eller kommer jag ihåg fel?

Ja det stämmer, men det är ändå ett märkligt uttalande. Kollegan sade också något i stil med att han ställde in saker till höger och vänster pga sina sjuka barn. Jag får lite dåliga vibbar av uttalandet, det verkar som att det finns en viss illa dold irritation mot Oskar. Självklart prioriterar man sina barn, speciellt när de är sjuka.
Citera
2018-03-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skriver inte om nån diagnos, både mitt inlägg och det jag länkade till handlar om kroniskt trötthetssyndrom, det är ingen diagnos. Att flickorna led av det är nog det enda som är 100% fastslaget i det här fallet. Rektorer och andra runt flickorna, med tillgång till historik, dokumentation, flickorna och läkarintygen säger att det handlar om en kronisk trötthet. Tidningarna som har begärt ut protokollen skriver:

Om du har någon annan hypotes så får du gärna redogöra för den, för nu har jag presenterat bevisen som du ville ha. Det kanske är lika bra att du lägger ner din vendetta för du kommer aldrig att vinna en duell med lösa skott.
Slingerbult!

Först skriver du att barnen har ME/cfs, sedan nekar du till att du påstått detta.

Jag har ett öppet sinnelag.

Utav för mig okänd anledning så mår ett av barnen i familjen dålig, med symton som beskrivs som idiopatisk trötthet av en (förhållandevis) trovärdig källa. (ellie009).
Ytterligare ett barnfår något liknande.
I pressen har det beskrivits med ord som t.ex. "kronisk trötthet".

Det här är absolut det enda vi vet.

"Idiopatisk" betyder att anledningen till symtomet (alltså vilken sjukdom) är okänd.

Det finns väl en ungefär lika lång lista på olika sjukdomar, där "trötthet" är en karakteristisk beståndsdel, som det finns inlägg i den här tråden...

Jag är inte särskilt intresserad av exakt vilken diagnos flickorna kan ha haft. Jag vill snarare veta vad som gjordes för dem (rehabiliteringsinsatser, utredningar m.m.), förutom hemskolningen.
Citera
2018-03-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det här låter som två scener ur samma akt - åtminstone är det min spontana reaktion

Eller så gick OH ut, chockad när HB meddelat att hon tänker lämna honom, HB är redan i färd med att packa väskorna...
Och då "smäller det"...
Senast redigerad av Skarvadhare 2018-03-17 kl. 21:28.
Citera
2018-03-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns spaltmeter med bevis om att flickorna led av kroniskt trötthetssyndrom. Dom var beviljade särskild undervisning i hemmet på grund av sin sjukdom. Det är bevisat att det fanns intyg på sjukdomen. Om jag tillhör någon lobby för att jag accepterar kända fakta så må det vara så.

Om du å andra sidan har några bevis för att flickornas sjukdom inte existerade så är det helt i sin ordning att presentera dessa, i stället för att försöka få det att framstå som att vi som har bevis skulle ha några dolda motiv. Det är så uppenbart enkelt att genomskåda dig så det är nästan lite komiskt, om det inte vore för att det samtidigt är ett hån mot dom ca 40 000 i Sverige som lider av sjukdomen.

Det har förts fram flera gånger i tråden att barn inte kan få denna sjukdom. Därför kan det vara intressant att läsa vittnesmål om sådana fall. En utlösande faktor är ofta infektioner, hos unga kan det vara en komplikation på körtelfeber.

http://www.bmj.com/content/333/7568/575.full

Ovanstående länk är till er som tror på bevisen att flickorna var sjuka i kroniskt trötthetssyndrom. Den går till en rapport om kroniskt trötthetssyndrom kopplat till bland annat Epstein-Barr viruset, som orsakar körtelfeber.

Faktaförnekare behöver naturligtvis inte klicka.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Slingerbult!
Först skriver du att barnen har ME/cfs, sedan nekar du till att du påstått detta.

Det finns väl en ungefär lika lång lista på olika sjukdomar, där "trötthet" är en karakteristisk beståndsdel, som det finns inlägg i den här tråden...

För att hjälpa dig har jag infogat mitt inlägg.

1. Kan du markera var i texten du hittar ME/cfs?

2. Sen kan du väl nämna typ tio sjukdomar där trötthet är en karaktäristisk beståndsdel, eller i varje fall fem? Så kan vi se om någon av dom kan vara tänkbar i det här fallet.

3. Hur går det med din egen ME/cfs? Har du nåt intyg så du kan berätta vilka koder som används och hur intyget formuleras? Kommer intyget från ett svenskt offentligt sjukhus eller från en privat klinik?
Senast redigerad av N.Armstark 2018-03-17 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in