2018-03-17, 15:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Helt rätt Parkinson var det, och det var ditt inlägg. Tror du att bilden av en stor blekfet nakenfis till Edvin kommer förfölja oss länge?

Jag förstår varken ditt intresse för en blekfet nakenfis som E**** eller varför
ni tror att han rände omkring naken i huset under tiden för brottet ?
Jag har redan förklarat ett antal ggr att man inte behöver få blod på sig
när man sysslar med dylika brutala handlingar som E**** gjorde .
Tryckfallet när samtliga blodkärl skärs av gör att det slutar "spruta" väldigt snabbt .
Är sen offren dessutom påverkade av syrebrist så att hjärtat slår
långsammare så minskar risken ytterligare att få blod på sig .
Citera
2018-03-17, 15:24
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
... blir det inte lite trångsynt att avfärda allt man inte håller med om som svammel?

Nu kanske du är en silvertjejpar ofta och mycket, vissa gör det. Men, Han kan ju inte hotat med pistolen/kniven under själva tejpandet. Han har ju bara två händer dessa behövs för att fästa och riva av. Att silvertejp riktigt hårt, noggrant tar ett tag. Om man rullar upp för mycket tejp kladdar den ihop sig, om man fäster för dåligt släpper den.
Du kan ju testa att provatejpa ett kålhuvud får du se. Riv av och fäst om ett par gånger så får du se att det är inget man gör i en handvändning. Om du därpå tänket två kålhuvuden. Som du går emellan, som även om de är blixtstilla av skräck, iallafall är ostabilla och rörliga. Så tycker ialla fall jag att det är lite trixigt.

Trångsynt är att tjata om samma saker hela tiden som du gör .
Två bundna och skräckslagna personer kan inte göra mycket till motstånd .
Det låter som om du inte är särskilt händig om du tror att det är så svårt
att använda silvertejp för att tejpa för ansiktet på en person .
Du får väl öva på att tejpa kålhuvuden så går det bättre sen ska du se .
Finns ingen liknelse alls att tejpa en människa och ett kålhuvud .
Kålhuvudet sitter inte fast på en hals och dessutom hade ju E**** tejpat
för munnen innan enligt egen utsago .
Vilket gör att det är ännu lättare att tejpa vidare nästa vända .
Lägg ner ditt ältande nu och inse att du har fel som vanligt .
Citera
2018-03-17, 15:24
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
ni tror att han rände omkring naken i huset under tiden för brottet ?(

Mitt intresse för en naken Edvin är faktiskt helt obefintligt. Ärligt talat har jag svårt att förstå att någon, någonsin har haft något intresse för att se Edvin naken.

Vi tror inte han var naken, Bangklang lekte med tanken och sen skojade vi lite om det.?
Citera
2018-03-17, 16:24
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
..
För mig är 6 timmars felmarginal för stor. Med tanke på hur kort tid de legat, och att de inte utsatts för väder och vind borde felmarginalen inte vara så stor.
Du får tycka vad du vill, men likväl så är det inom felmarginalen som rättsläkarna bedömt - de vet säkert långt mer om detta än vad vi eller en desperat försvarare kan resonera fram.
Citat:
Prövar en tanke. Jag vet att Edvin var uppkopplad mot en mast i vikingstad efter att han ätit i Linköping. Kan ha lämnat näsorna otejpade på paret, så de fick luft. När han sedan hade tagit ut pengarna och käkat åker han förbi Mantorp för ett snabbt avslut.
Visst, men under den tiden borde rimligtvist paret ha försökt göra något åt sin situation - borde ha blivit betydligt mer stök i köket.
Citera
2018-03-17, 17:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo

Visst, men under den tiden borde rimligtvist paret ha försökt göra något åt sin situation - borde ha blivit betydligt mer stök i köket.

Jo, det är ju en rimlig tanke.

Men det oxå kan vara svårt göra något om man är fasttejpad i en stol, och dessutom hårt tejpad långt ner på kroppen. Med Tor kanske lyckades vält stolen.

Men är det någon som kan se någon praktisk funktion med det växelvis tejpandet. Eller är det bara helt sjukt ondskefullt.
Citera
2018-03-17, 17:05
Medlem
Citat:
ni tror att han rände omkring naken i huset under tiden för brottet ?
Jag har redan förklarat ett antal ggr att man inte behöver få blod på sig
när man sysslar med dylika brutala handlingar som E**** gjorde .
Tryckfallet när samtliga blodkärl skärs av gör att det slutar "spruta" väldigt snabbt .
Är sen offren dessutom påverkade av syrebrist så att hjärtat slår
långsammare så minskar risken ytterligare att få blod på sig .
Vill förtydliga att jag hade en teori som tyvärr innefattade en naken Edvin som förklaring till avsaknad av blod i bilen. Att han glidit ur sina redan solkiga och eventuella blodiga kläder för att svida om till nya solkiga men oblodiga kläder och sedan åka och äta en brakmiddag på Texas Longhorn. Usch, jag önskar så att den tanken aldrig kommit till mig
Citera
2018-03-17, 17:21
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Vill förtydliga att jag hade en teori som tyvärr innefattade en naken Edvin som förklaring till avsaknad av blod i bilen. Att han glidit ur sina redan solkiga och eventuella blodiga kläder för att svida om till nya solkiga men oblodiga kläder och sedan åka och äta en brakmiddag på Texas Longhorn. Usch, jag önskar så att den tanken aldrig kommit till mig

Jo , jag förstår att dom flesta inte vill få hjärtsnörp genom att se E**** näck .
Det var mest risken för E**** att bli blodig som jag ville kommentera .
Bevisligen har han ju varit i vasken och härjat så har han fått nån blod på
sig så har han väl "vaskat" av sig det värsta i så fall .
Undrar om E**** har sett på filmen ensam hemma där de båda klantiga inbrottstjuvarna
sätter på vattnet i husen de har varit inne och härjat i .
Det var väl meningen att vasken skulle svämmat över så att vatten hade
runnit ut på golvet och ytterligare skulle förstört spår ( enligt E****:s list ) .
Tyvärr så funkade ju inte det heller som E**** hade tänkt sig .
Citera
2018-03-17, 17:37
Medlem
Citat:
Jo , jag förstår att dom flesta inte vill få hjärtsnörp genom att se E**** näck .
Det var mest risken för E**** att bli blodig som jag ville kommentera .
Bevisligen har han ju varit i vasken och härjat så har han fått nån blod på
sig så har han väl "vaskat" av sig det värsta i så fall .
Undrar om E**** har sett på filmen ensam hemma där de båda klantiga inbrottstjuvarna
sätter på vattnet i husen de har varit inne och härjat i .
Det var väl meningen att vasken skulle svämmat över så att vatten hade
runnit ut på golvet och ytterligare skulle förstört spår ( enligt E****:s list ) .
Tyvärr så funkade ju inte det heller som E**** hade tänkt sig .
Den normalbegåvade som vill få till en översvämning skulle nog tänka: Jag sätter i proppen. Edvin, det geniala snillet ställde väl dit någon form av köttyxa om jag minns rätt. Nu kan den ju iofs stått där innan så att den inte var tänkt som propp. Men så länge det inte föreligger ett potentiellt stopp i avloppet så lär det ju inte rinna över, vilket dom flesta kan räkna ut. Han tillhör inte intelligensreserven i det här landet om man säger så 🙄
Citera
2018-03-17, 17:41
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Trångsynt är att tjata om samma saker hela tiden som du gör

Nja, trångsynt tycker jag inte att jag är. Jag tycker inte jag bara tjatar om mer än någon annan. Jag må vara lite tjatig, men sanna mina ord, du är ganska tjatig själv ibland.

Citat:
Det låter som om du inte är särskilt händig om du tror att det är så svårt
att använda silvertejp för att tejpa för asiktet på en skräckfylld person.

Du har rätt i att jag inte är speciellt händig. Men Jag har aldrig gjort det faktiskt. Innan Fup släpptes hade jag aldrig enns tänkt tanken att tejpa en skräckfylld person.

Citat:
Kålhuvudet sitter inte fast på en hals och dessutom hade ju E**** tejpat
för munnen innan enligt egen utsago .
Vilket gör att det är ännu lättare att tejpa vidare nästa vända .
hemma?
Jag skrev mest kålhuvud för att jag tyckte det var barockt att testa på en kompis. Men du, du har ju visat att du kan komma med både bra reflektioner och påläst fakta. Nu vissar det sig ju oxå att du har talanger inom tejpbranchen.
Om du tänker hur många remsor som användes. Och att ett huvud iallafall sitter lite rörligt där på halsen, hur länge uppskattar du att det tar?

Citat:
Lägg ner ditt ältande nu och inse att du har fel som vanligt .

Men Boris12, nu är du så där fisig igen. Tänk vad tråkigt det blir när jag tröttnar. Vem skulle du reta dig på då?
... och jag vet att du så gärna vill att jag ska känna någon skam för saker jag skrivet här. Du kan ge upp den tanken, jag gör inte det. Ibland har man rätt ibland har man fel.
Senast redigerad av Merrybum 2018-03-17 kl. 17:42. Anledning: Glömde en mening.
Citera
2018-03-17, 17:48
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag föreställer mig scenariot att han tejpat dem i stolsbenen och händer bakom rygg ( man) kvinna framför mage, och tejp runt kroppen. I det läget hade han ju full kontroll och fick koder och gjorde överföring. När de är stilla och tror det kommer ta slut och han gå. Så tejpar han de över ansikte, det var nog då mannen reste sig och trillade rakt fram. Har uppfattningen (spekulation, ingen vet säkert) att kvinnan mördades först.
Jo, något sådant.
Jag kan tänka mig att han hade ett par av sina mysbyxor och en hood på sig som överdrag inne i Mantorp Gård 5 - dessa kan ju sedan lätt tas av.
Han trampar i sörjan och avger ett kladdigt skoavtryck i hallen, men något spår av den sörjan har man inte funnit utanför brottsplatsen - varken i Edvins bil eller på de berömda sulorna - och det kan ju tyckas vara märkligt, men tänk då på att detta kladd kommer från vätskor som är lättlösliga i vatten och att det då inte hunnit bli någon ordentlig vidhäftning på Edvins vänstra skosula.
Med ovanstående i åtanke vill jag att ni kollar bilderna från Gulf-macken (FUP F sida 28-29).

Under eftermiddagen den 11 juni 2017 börjar det regna kraftigt i Mantorp - Edvin har säkerligen råkat rengöra sina skor innan han satte ner fötterna i bilen. Kanske till störst del då han drar av sig ett par mysbyxor.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag har långt mycket lättare att tro på ovanstånde som mer sannolikt scenario än att Edvin dagen efter vid Mediamarkt i Jkpg skulle ha fått ett flertal fällande bevis i en påse.
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-17 kl. 17:54.
Citera
2018-03-17, 18:00
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Jo, det är ju en rimlig tanke.

Men det oxå kan vara svårt göra något om man är fasttejpad i en stol, och dessutom hårt tejpad långt ner på kroppen. Med Tor kanske lyckades vält stolen.

Men är det någon som kan se någon praktisk funktion med det växelvis tejpandet. Eller är det bara helt sjukt ondskefullt.
Framför allt ser jag det opraktiska i att tejpa växelvist i detta lilla kök ifall det hade varit flera (enligt Edvins påstående storväxta) GM inblandade.
Det praktiska skulle ha kunnat vara att inte råka köra slut på tejpen på det ena offret, men det problemet hade knappast Edvin med sina 2 rullar.
Jo, med tanke på parets utsatthet här så osar det i mitt tycke en hel del ondska i gärningen - kanske tejpar han växelvist tills han känner att paret har blivit tillräckligt avhumaniserade inför avslutningen..
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-17 kl. 18:04.
Citera
2018-03-17, 18:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Nja, trångsynt tycker jag inte att jag är. Jag tycker inte jag bara tjatar om mer än någon annan. Jag må vara lite tjatig, men sanna mina ord, du är ganska tjatig själv ibland.

Du har rätt i att jag inte är speciellt händig. Men Jag har aldrig gjort det faktiskt. Innan Fup släpptes hade jag aldrig enns tänkt tanken att tejpa en skräckfylld person.

Jag skrev mest kålhuvud för att jag tyckte det var barockt att testa på en kompis. Men du, du har ju visat att du kan komma med både bra reflektioner och påläst fakta. Nu vissar det sig ju oxå att du har talanger inom tejpbranchen.
Om du tänker hur många remsor som användes. Och att ett huvud iallafall sitter lite rörligt där på halsen, hur länge uppskattar du att det tar?

Men Boris12, nu är du så där fisig igen. Tänk vad tråkigt det blir när jag tröttnar. Vem skulle du reta dig på då?
... och jag vet att du så gärna vill att jag ska känna någon skam för saker jag skrivet här. Du kan ge upp den tanken, jag gör inte det. Ibland har man rätt ibland har man fel.

Nu tejpade ju inte E**** allt på en gång och hur händig han är kan man ju
inte veta men med tanke på allt annat han gjorde fel så gick det väl så där .
Maximal tid för tejpning i E****:s fall borde ha tagit två-tre minuter per person att fixa .
Att han hade bråttom får man ju räkna med eftersom han lyckades tejpa in en bit av handsken .
Det borde ju ha gett en viss panik att den fattades om han nu ens märkte det .
Att tejprullen är stor och tejpen är förhållandevis styv i sin konstruktion gör ju
att det blir lättare att tejpa med silvertejp än en annan tejp av mer sladdrig sort .
Sitter det sen tejp för munnen innan så är det ju lättare att börja tejpa ovanpå
denna tejp än att börja helt från scratch , det fäster ju bättre på tejp än på huden .
Senast redigerad av boidis12 2018-03-17 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in