Citat:
Ursprungligen postat av
Gratis121
Jag tittade på en intervju med FU ledaren Krister P genomförd av Hasse Aro i krimkvarten nyligen.
Hasse Aro hävdar att mordet på OP sannolikt ej är en konspiration pga att GM i så fall skulle valt en annan plats för dådet, alltså inte bland så mycket folk.
Det är en rationell och sund tankegång, men...
En konspiration kan ju även gå till så att man vill att mordet ska se ut som en ensam GM.
Hur gör man det enklast.
Jo man tar kontakt med kriminella personer (kan vara flera)och utlöser en belöning på antal miljoner kr till den av dem som knäpper OP.
Sedan förser man denna person som tackat ja med info om när bästa läget är att genomföra det.
I detta fall gav man GM eller männen info om att OP skulle på biobesök och att ikväll är bästa läget.
Att utföra dådet på den plats det utfördes var det bästa tänkbara eftersom att flyktvägarna är fler än tex om dådet utförts i gamla stan där OP bodde, Gamla stan hade varit enklare för polisen att spärra flyktvägarna.
Man kan väl säga att Hasse Aro delvis har rätt att det var en ensam GM, men sannolikt är att regissören är några andra
Jag tror att om vi får reda på sanningen så kommer många av de spår som finns i dag flyta ihop till ett och samma, idag utesluter många ett spår pga ett annat spår vilket kan vara fel.
Däremot tror jag CP icket har nåt med detta att göra. Det känns långsökt.
Sen tror jag att GM och kanske andra inblandade har varit hårt bevakade av regissören efter mordet och vid minsta snedsteg har de röjt dessa ur vägen.
Även vissa vittnen har man haft koll på.
Kanske t.o.m Lisbeth P.
Jag har länge hävdat att mordet inte var ett resultat av en långvarig förberedelse.
PG Näss sammanfattade det bra. Mordet var omöjligt. I mening att det inte var resultatet av en långvarig konspiration.
Händelseförloppet stinker att fånga ögonblicket i stunden. Alltså motsatsen till att styra förloppet. Och att utesluta slumpen och obekanta faktorer. Precis det som en långvarig konspiration vill utesluta.