2018-03-16, 23:49
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Nja man får väl löpa linan ut isf.

Hanif Bali är Ryss.
Nyheter Idag drivs av Ryssar.
Regeringen drivs av Ryssar.
Ryssar pratar Ryska med andra Ryssar etc.

De pysslar väl med projektion.

Alla andra är Rysslandsanknutna förutom SVT, Svd, DN, Aftonbladet och Expressen.

Det skulle väl vara beklämmande om man kunde hitta anknytning till Ryssland hos någon av dem.
Jag har för mig att Bali är iranier. Har du läst DN eller är du bara full?
Citera
2018-03-16, 23:52
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:

Hanif Bali är Ryss.

Alla andra är Rysslandsanknutna förutom SVT, Svd, DN, Aftonbladet och Expressen.

Det skulle väl vara beklämmande om man kunde hitta anknytning till Ryssland hos någon av dem.

So what your saying is that everybody likes russia?
Citera
2018-03-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
I mejlen: UD frågar Oksanen 5/2. Oksanen bekräftar 5/2. UD bekräftar 13/2.

DN väljer alltså avsiktligt att trycka på 13/2 som första datum, för att på så vis "styrka" sina fantasifyllda konspirationsteorier om att främmande makt måste ha avlyssnat mejltrafiken och att det har föranlett att det "endast" tog ett dygn (14 feb) innan någon begärde ut mejlen.

DN har manipulativt och med kirurgisk precision genomgående beräknat skapat denna nyhet från scratch, det är en fake news - arkitekt bakom konstruktionen. Det är utom rimligt tvivel en konstruktion. DN lämnar det journalistiska uppdraget för att ägna sig åt desinformation, information med syfte att förvilla och vilseleda läsarna. DN skapar konflikter genom att lura medborgarna.

Varför gör Bonnier detta så öppet? Varför går (M):s ledning på de genomskinliga bluffarna? Varför tar SÄPO något som DN skriver på allvar?

För att massmedia fortfarande har oerhört mycket makt. DN styr och ställer.
Citera
2018-03-16, 23:53
Medlem
michail.bakunins avatar
Citat:

Hanif Bali är Ryss.

Det är bara att gå till Åsa Linderborg (Aftonbladets kulturchef) och självskriven leninist som anser att Ryssland svartmålas. Nu när jag googlar på Åsa Linderborg och Ryssland Oh my! Ryssens propagandcentral.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/01/09/aftonbladet-kultur-anklagas-for-att-sprida-putins-varldsbild/
Citera
2018-03-16, 23:57
Bannlyst
Någon som inte är blockad av alla på Twitter som märkt av vad @Hallonsa och hans twillingkonto @Cornubot har kvittrat om det hela?
Citera
2018-03-16, 23:57
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Har Moderaterna råd med det?
Skulle våga påstå utan att ha något bevis att många väljare väljer just Moderaterna för Bali, det har man inte minst märkt på Moderaternas egna FB sida genom åren och på övrig soc media.

Exakt, men har M ledningen en annan agenda som vi inte känner till?
Ulf Kristersson byter åsikt om invandringen varje dag känns det som.
M går inte att lita på, det har dom visat många gånger nu.
Citera
2018-03-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
I mejlen: UD frågar Oksanen 5/2. Oksanen bekräftar 5/2. UD bekräftar 13/2.

DN väljer alltså avsiktligt att trycka på 13/2 som första datum, för att på så vis "styrka" sina fantasifyllda konspirationsteorier om att främmande makt måste ha avlyssnat mejltrafiken och att det har föranlett att det "endast" tog ett dygn (14 feb) innan någon begärde ut mejlen.

DN har manipulativt och med kirurgisk precision genomgående beräknat skapat denna nyhet från scratch, det är en fake news - arkitekt bakom konstruktionen. Det är utom rimligt tvivel en konstruktion. DN lämnar det journalistiska uppdraget för att ägna sig åt desinformation, information med syfte att förvilla och vilseleda läsarna. DN skapar konflikter genom att lura medborgarna.

Varför gör Bonnier detta så öppet? Varför går (M):s ledning på de genomskinliga bluffarna? Varför tar SÄPO något som DN skriver på allvar?

Då har vi tidsperioden klarlagd. Varför vet Nyheteridag överhuvudtaget om mejlkonversationen? Den klart rimligaste förklaringen är att Pelle Zackrisson (tidigare jobbat på bland annat Hela Hälsingland som Patrik Oksanen skriver för) idag jobbar på Nyheteridag. Oksanen, eller någon annan inom Mittmedia, har förmodligen pratat högt om intervjun och genom läckor på Mittmedia har informationen sedan hamnat hos Zackrisson. Det känns för mig som ett betydligt rimligare händelseförlopp än DNs fantasier om ryssen ...

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/02/06/nyheter-idag-varvar-redaktionschef-fran-mittmedia/
Senast redigerad av s-we 2018-03-17 kl. 00:08.
Citera
2018-03-17, 00:03
Medlem
FlashyBears avatar
Mmmm. Ok, att det är "dåligt" om Nyheter Idag är ryska agenter förstår jag.

Men vad var det för fel att Hanif påpekade det vore mer transparent om läsarna fick veta att UD "sålde in" intervjun? Man säger att det är ganska vanligt, men vad spelar det för roll? Vet en vanlig svensson om det? Troligen inte, jag visste iaf inte att det var vanligt. Men jag tycker att det var en relevant uppgift att ha med som visst skulle öka transparensen
Citera
2018-03-17, 00:13
Medlem
Så DN drevar mot en politiker med nu bekräftat FakeNews, som leder till att SÄPO blir inkopplat. Att Moderaterna köper lögner från DN rätt av tyder snarare på att de aktivt letar efter anledning att göra sig av med Bali, hans twitterpolitik är trots allt många gånger raka motsatsen till Moderaternas politik.

Bara positivt för SD om de kickar Bali, han drar nämligen med sig en rad potentiella SD-väljare som felaktigt tror Bali representerar Moderaternas politik.
Citera
2018-03-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-we
Då har vi tidsperioden klarlagd. Varför vet då Nyheteridag om mejlkonversationen? Den klart rimligaste förklaringen är att Pelle Zackrisson (tidigare jobbat på bland annat Hela Hälsingland som Patrik Oksanen skriver för) idag jobbar på Nyheteridag. Oksanen, eller någon annan inom Mittmedia, har förmodligen pratat högt om intervjun och genom läckor på Mittmedia har informationen sedan hamnat hos Zackrisson. Det känns för mig som ett betydligt rimligare händelseförlopp än DNs fantasier om ryssen ...

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/02/06/nyheter-idag-varvar-redaktionschef-fran-mittmedia/

Ja, det är klart att det är något sådant som har skett!

DN visste ju naturligtvis ända från början om, på ett ungefär, vad som har skett. DN, med UDs hjälp, ljuger och smutskastar Nyheter Idag och Hanif Bali - vilket ansvar tar den nybildade alliansen mellan DN och UD för det? Borde för övrigt inte UD kontaktat Säpo istället för DN?

Det mest problematiska i denna historien är UD:s agerande. Dels hur samarbetet med Oksanen utvecklades, men inte minst för hur de hanterade att mejlen blev Twitter-föda: genom att spela med i DN:s smutskastar-kampanj mot Nyheter Idag, Ryssland och Hanif Bali.

Det näst mest problematiska är DN:s agerande, från början till slut (höll jag på att säga .. jag misstänker att deras kampanj inte är över än på länge)
Citera
2018-03-17, 00:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Hanif Bali är Ryss.

Pissenkelt! Skriv tidningarnas namn med kyrilliska bokstäver så ser du att allihop ser misstänkt ryska ut, och saken är således klar!

Om DN vill anställa mig så kan jag för övrigt nås via PM.
Citera
2018-03-17, 00:17
Medlem
MADs avatar
Det är inte ofta Hanif klantar sig, men den här kommer hänga kvar ett tag.
Jäkligt klantigt att inte vänta på mer info innan han postade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in