Hela Edvins historia om sina kompisar är så naiv att man skulle kunna tro den var ämnad för roliga timmen i deckarklubben och inte som försvar i en mordrättegång. Ingen utom kanske Edvins närmaste köper detta, för att de vill tro att han är oskyldig.
Om inte Edvin kan få sina kompisar att framstå som fysiska personer, genom att uppge deras korrekta namn så är det helkört för denne Mulljögrabb.
Edvins familj tror att han utförd morden så de tror inte han är oskyldig men har givetvis svårt att förstå att han kunnat göra något såhär hemskt.
Googla "Edvin Gyllensvaan Spotify" så kan du titta på hans spellistor, kan ge en indikation om hans musiksmak.
Alltifrån vaggvisor för barn, till Markoolio, till Rage and Grace
Har lyssnat igenom hans spellista och googlat texterna till de flesta, men kan inte hitta något som är uppseendeväckande. Lite läskiga associationer bara men det kan ju vara nu när man vet vad som hänt.
Jekyll and Hyde
Five Finger Death Punch
There's just so much goddamned weight on my shoulders
All I'm trying to do is live my motherfucking life
Supposed to be happy, but I'm only getting colder
Wear a smile on my face, but there's a demon inside
There's just so much goddamned weight on my shoulders
Supposed to be happy, but I'm only getting colder
Oh, yo, yo, there's a demon inside
Oh, yo, yo, just like Jekyll and Hyde
Oh, yo, yo, all this anger inside
Oh, yo, yo, I feel like Jekyll and Hyde
There's just so much goddamned weight on your shoulders
That you can't just live your motherfucking life
The story's getting old and my heart is getting colder
I just wanna be Jekyll, but I'm always fighting Hyde
You've got rocks in your head, I can hear them rolling 'round
You can say that you're above it, but you're always falling down
Is there a method to your madness, is it all about pride?
Everyone I know, they've got a demon inside
If I wasn't so deranged, could I ever face the pain?
If I ever want to change, would this all remain the same?
Oh, yo, yo
Oh, yo, yo
Oh, yo, yo
Oh, yo, yo
Bodies
Drowning Pool
Let the bodies hit the floor
Beaten why for (why for)
Can't take much more
(Here we go, here we go, here we go)
One, nothing wrong with me
Two, nothing wrong with me
Three, nothing wrong with me
Four, nothing wrong with me
One, something's got to give
Two, something's got to give
Three, something's got to give now
Push me again (again)
This is the end
(Here we go, here we go, here we go)
Skin against skin, blood and bone
You're all by yourself but you're not alone
You wanted in now you're here
Driven by hate consumed by fear
Apropå knivar som var gärningsmans intresse.
The full knife game song
Rusty Cage
There's an old tradition a game we all can play it starts by getting liquored up and sharpening your blade
You take a shot of whiskey and grab your knife and pray and you spread apart your fingers and this is what you say!
Oh I have all my fingers the knife goes chop chop chop and if I miss the spaces between my finger the blood will soon come out
But all the same I play the game cause that's what it's all about
No you can't use a pencil you can't use a pen the only way to is with a knife when danger is your friend
Some may call it stupid some may call it dumb
But all the same we play the game because it's so damn fun
Oh I have all my fingers and the knife goes chop chop chop and if I miss the spaces between my fingers the blood will soon come out
Because that's what it's all about
Oh chop chop chop chop chop chop I'm picking up the speed and if you hit one of your fingers your hand will start to bleed
Senast redigerad av sanne 2018-03-16 kl. 19:56.
Tanken med att sabba en pågående diskussion?
Det lustiga är att du dagen innan skrev följande..
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det tror jag defenitivt. Han påbörjade antagligen tejpning rätt omgående. Tror inte heller paret var så uppkäftiga med en pistol riktade mot sig. De ville inte ha kvar honom precis, så koderna var säkert inte svårt att få ur dem.
Detta under förutsättning att han var ensam.
Tror att en halvtimme kan vara en rimlig tidsrymd, kanske något snabbare. Han var ju hungrig också, bara det gjorde säkert att allt blev effektivare.
Snälla, försöka samla dina tankar mer istället för att leka med dem.
Citat:
Det skulle vara intressant att pröva i verkligheten. Samtidigt var inte köket någon liten kokvrå heller.
Med Edvin i bilden så blir köket i sammanhanget som en liten kokvrå.
Lika sannolikt att du svarar på raka frågor, lika säkert kommer det hända att de prövar i verkligheten.. Varför tror du de har tagit fram 3D-bilder över Mantorp Gård 5?
Citat:
Vart kommet hotbilden in i detta? Har inte jag ifrågasatt hotbilden? Vart får du allt nonsens ifrån?
Jag citerar dig.
Min fråga var vad du menar med "Sedan kan man fråga sig hur Edvin, som lyder sin sambo bättre än en hund, riskerar sitt liv för en sådan här sak?"..
Citat:
Kalla det vad du vill, jag vet att jag har rätt när det gället babbeluringar. Kan diskutera det med dig via PM när du vill.
Nej det är inte ovanligt att få halsen avskuren i Mexiko. Tur att vi inte har en massa mexikaner här.
Förvränger ingenting. Det är fakta, hur mycket du än hänvisar till FUP.
Finns grader i helvetet också. Fördomar brukar stämma, även om hjärntvättade människor vägrar inse det.
Ja, det verkar ju gå bra för dig. Ha det fortsatt fint i din underbara tillvaro..
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-16 kl. 22:24.
Fick själv ett PM för några månader som bekräftade att hans pappa hade uttryckt, att denne inte var förvånad. Detta skrev jag i tråden också.
Men att hela familjen tror detta, var intressant att höra. Tack för infon.
Tycker även att det som du skriver, är ett starkt tecken på att han är skyldig, samt att han antagligen utfört detta ensam.
Jävla arab-Edvin.
Arab-Edvin ? Vad menar du med det????
Pappan har förnekat mycket när det gäller Edvin och låtsats som om det som hände 2014 inte var något att hänga upp sig på, trots att han fick vetskap om att han var en av dem som Edvin ville stycka i bitar. Jag har inte pratat med P**** utan med C***** det är hon som berättat att familjen tror han är skyldig.
Men enligt din källa kanske P**** kom till insikt tidigare vad det gäller Edvin
Ja det där har jag också hakat upp mig på. Frågan är vad som är ställt bortom rimligt tvivel.
Gärningsman har ju erkänt att han tejpat de 2 första tejpningarna, över mun och ögon. Tittar man då på följden på tejpen så får hovrätten bedöma om det är ställt bortom rimligt tvivel - för att gärningsmans berättelse stämmer överens med bevis.
Enligt tingsrätten har de gjort bedömningen att tejpningen varit dödande. Som jag läser rättsprotokollet så ligger hans DNA i den yttre tejpningen på mannen därför några hävdat att Mattias tejpat den inre tejpen. När man läser FUP D sid 154 så ser man "tejpbitarna" i den följd de tejpades. Om jag förstår tingsrättens dom så har de ansett att den tejpning han erkänt att han utfört varit dödande.
I förhör 2018-03-01
1 mar09.20
Sen fick han instruktioner om att tejpa dem över ögonen, vilket han menar att han gjorde (2 tejpning).
SVT · Cissi Säfström
1 mar09.20
Den misstänkte berättar nu att han fick instruktioner om att tejpa paret, men bara över munnen (tejpning 1)
SVT · Cissi Säfström
Han har alltså erkänt att han tejpat munnen först och sen ögonen. Det stämmer inte med bevisningen. Han har erkänt att han tejpat de 2 gånger men i rättsprotokollet så är tejpningarna helt annorlunda. Det är 6 bitar. Förutsätter man att han tejpade de första 4 bitarna så har han gjort den dödande tejpningen.
Tejpningar är i följd: FUP D 154 Kvinna huvud inre skikt, lång bit. Man huvud lång bit. Kvinna huvud yttre skikt, lång bit. Man huvud,lång bit. = gärningsman erkänt.
4 första bitarna som han erkännt. På den 4 biten (lång bit) sitter gärningsmans DNA
.
Man överkropp, lång bit. Kvinna överkropp, lång bit.
Det är 2 LÅNGA bitar som tejpats på mannen. Så tingsrätten har nog uteslutit att han först tejpat kvinnan (han erkänt) han tejpat mannen - lång bit (han säger Mattias gjorde), kvinna (han nekar) man - lång bit (han erkänner).
Ja, tejpningen stämmer inte med hans berättelse.
Jag har också suttit och pusslat och försökt att få ihop det. (se mina tidigare inlägg om tejpen https://www.flashback.org/sp63464896).
Så här ser jag det efter att ha granskat FUP (D 571) Vet inte riktigt om det stämmer med din bild?
AC muntejp-bakhuvud (inre skikt)--->Tor ansikte-bakhuvud (blå plastbit på G077)---->
AC ansikte-baksida (yttre skikt)---->Tor ansikte-bakhuvud
Genialiskt av utredarna (NFC) att komma på tanken att kolla vilka remsor som passade ihop med vilka. Kanske tanken uppstod då man såg att det var remsor och att allt inte lindats i ett stycke. Tur att remsorna var rivna, inte klippta/skurna, vilket hade försvårat passningen. Den som påstår att utredningsarbetet var kasst?
Det faktum att hans berättelse inte alls stämmer med fynden, gör ju att man absolut drar slutsatsen att Edvin gjort hela tejpningen. Men att bevisa det är en annan sak. Som jag tidigare sagt, är det inte säkert att ett yttervarv på framsidan är lika med ett yttervarv på baksidan.
Det är ju inte rimligt att försvaret bygger upp en historia (att paret avlidit så sent som runt 21-tiden) som är baserad på ett faktum som skulle vara att Edvin tejpat den dödande tejpningen (vid senast 15.30-tiden)? Därför tror jag att det inte går att bevisa det.
Mt:
Det stämmer inte.
Fl:
Vad är det som är fel då?
Mt:
Dom levde när jag gick därifrån.
Fl:
Kan du berätta hur dom levde?
Mt:
Dom rörde på sig. Jag har förklarat det innan.
Fl:
Men jag vill att du tar det en gång till. Berätta var dom var, hur dom rörde sig och så vidare.
Mt:
Dom rörde på överkropparna och benen.
Fl:
Överkropparna och benen?
Mt:
Precis. Armarna också till viss del, på ett sätt som indikerar att dom var obekväma och inte
att dom var.. om jag inte minns helt fel som ni beskrev som sprattlandes.
Fl:
Men dom rörde på armarna. Vilken del av armarna rörde dom på?
Mt:
Ingen kommentar.
Jag spekulerar att han inte klarade att se de sprattla något han sa att det var därför han visste att de levde när han gick.
Huuu....
Har inte kommit så långt i FUP (FUP D? Forensiska undersökningar?)
Men det låter verkligen inte som man säger om någon sitter enbart fastejpad i sin stol med bara tejp över munnen?
Dödsryckningar?
Det är ju inte rimligt att försvaret bygger upp en historia (att paret avlidit så sent som runt 21-tiden) som är baserad på ett faktum som skulle vara att Edvin tejpat den dödande tejpningen (vid senast 15.30-tiden)? Därför tror jag att det inte går att bevisa det.
Försvaret bygger inte på någon historia (finns inget rimligt scenario från deras sida) utan jobbar enbart på att öka tvivel kring vad åklagaren har lagt fram - detta genom att peka på samtliga outredda spår, hur obetydliga de än må vara.
Det knatade antagligen runt en stor tjock nakenfis när han tagit av sig kläderna och sedan bytte han om till dom nya som han kanske hade i den medhavda papperspåsen ihop med pickadoll och kniv?
Tor lämnade kanske inte ut kortkoden till Edvin - det gjordes aldrig några försök med Tors kort i Borensbergs-automaten (FUP G sida 16).
Kan det vara därför Tor har skall och näs-fraktur?
Annars har jag funderat en del på hur det kommer sig att paret inte har förflyttat sig mer.
De sitter ju enbart fastspända med ett ben i ett stolsben?
Armarna och kroppen är ju inte fastspända i stolen.
Jag tänker att om du blir tejpad över näsa och mun, får du inte panik? Reser dig upp? Försöker ta dig därifrån? Finns ju inget som hindrar dig fysiskt mer än att du har ett stolsben fasttejpat? Du kommer förstås inte långt, med armarna fasttejpade på kroppen.
Men paret ligger vid bordet i köket. Kanske är det så man reagerar när man inte får luft? Man blir kvar på fläcken med paniken i kroppen. Kan inte tänka på annat än att man inte får luft....
Allt detta har Edvin varit med om. Sen på med musik....