Citat:
Ursprungligen postat av
CountMyshkin
Följsamma och uppfostrade barn utan blåmärken med 1. papper på att de kan vara sjukligt trötta.
2. Minst en förälder som arbetar framifrån.
3. Engagerade och högutbildade föräldrar.
4. Varför skulle någon göra en anmälan mot en sån familj?
Fetat 1. Kallas för läkarintyg..... Innebär att dom har träffat läkare som har undersökt flickan/flickorna.
Flera gånger till och med.... och inte minsta lilla oro om förtryck... ingenting.
Fetat 2. Skolan har berättat att ibland var en förälder hemma, ibland båda två, och ibland var lärarna ensamma när dom undervisade barnen..... och inte minsta oro om förtryck.... ingenting.
Fetat 3. Högutbildade, Absolut.... Engagerade, Absolut tydligen så var ju barnen aktiva med alla möjliga aktiviteter och sporter som föräldrarna flängde runt på, innan dom blev sjuka.
Mycket märkligt sätt att isolera sina barn på - Låta dom vara med på så mycket.
Inte en enda på nån av dessa aktiviteter såg nån tendens till förtryck...... Ingenting.
Inte ens den beryktade pianotanten kände att hon behövde göra en orosanmälan.
Fetat 4. Skulle inte du det ?
Det skulle i alla fall jag, och dom flesta med mig, tror jag
Snacket på byn sprider sig ganska fort om det är nått märkligt med nån familj, och att ingen skulle ha märkt nått.... inte det minsta lilla....Ingenting.
Om nu Oskar var en så märkvärdig och högfärdig person, så finns det säkert flera stycken som mer än gärna hade gjort en anonym anmälan.
Men tänka sig.... ingen hade anledning att göra det... Ingen.
Uppenbarligen så ser du nån tydlig och fullt logisk förklaring till Oskar o Hanna först hade en anledning till att isolera barnen/familjen, och sen på ett helt otroligt sätt lyckas dölja det i flera år utan att nån misstänkte nått... inte en enda.
Eller så stämmer helt enkelt inte uppgiften om att Oskar förtryckte och isolerade familjen, av onda anledningar.
Men, vad vet jag.....