2018-03-16, 12:30
Medlem
Enydrions avatar
Börjar misstänka att jag inte kommer att få nåt av mina återstående paket, men hittade idag den andra blåtandsdonglen jag köpte för nåt år sen, så jag måste inte ha nån av de 7 jag beställde 13 feb i 4 paket...utan klarar mig ändå.
Citera
2018-03-16, 12:38
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
Lögn finns inte ett uns av sanning i ditt påstående

t

Med tanke på hur mycket som försvinner ur paketen längs vägen så kan det inte vara så svårt...
Citera
2018-03-16, 12:40
Medlem
betalade moms+avgift på ett paket idag med kort .får man inget kvitto på betalningen ,trodde man skulle få ett mail som bekräftar "köpet"?
Citera
2018-03-16, 13:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Här är en länk till "UPU Terminal Dues" som reglerar PostNord betalning för kinaklumparna.
UPU Terminal Dues
http://www.jcampbell.com/UPU-TDs/index.html

Personligt är jag emot systemet, post skall levereras till vad det kostar, men det är inte jag som bestämmer.

Jag har tidigare i tråden hävdat att posten får 20:- kr per kg från China Post dvs
1 krona för ett 50 grams kuvert.

Jag tar tillbaka detta då din fil visar att posten får 0.88 SDR per kg dvs 10:- kr per kilo för hantering och utdelning. Det blir 50 öre för ett 50 grams frimärke.
Tror ni Bring/citymail är sugna på att ta över china post ?
Citera
2018-03-16, 13:48
Medlem
Zeta9s avatar
Fick idag ett meddelande av en säljare från Ebay som har fått reda på den nya reglerna i Sverige, var orolig och erbjöd sig återbetalning om jag lät paketet gå tillbaka. Men jag har redan fått hennes försändelse i februari och lämnat feedback. Hon har nog missat detta. Har mailat tillbaka och informerat om de nya reglerna i Sverige samt möjligheten att skicka via annat EU-land. Paketet hade spårning.

Konstigt att hon inte såg att det kom fram. Kanske för att jag fick det direkt i brevlådan. Jag minns inte nu. Nu blir hon nog glad att hon inte behöver återbetala något. Jag såg tidigare att hon hade listat om samma produkt. Ganska höga fraktavgifter nu. Vet inte om det bara gällde Sverige. Jag har fått hennes produkt fraktfritt.

Senast redigerad av Zeta9 2018-03-16 kl. 13:53.
Citera
2018-03-16, 13:56
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Försändelser med "signed date" före den 16/2 skrev jag, vet ej vad du fått den 28/2 ifrån ?

Citerade jag dig kimdah2002 ? Du måste förstå, att allt här inne inte bara handlar om dig, även om du önskar det.
Citera
2018-03-16, 14:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Citerade jag dig kimdah2002 ? Du måste förstå, att allt här inne inte bara handlar om dig, även om du önskar det.
Njae men du hänvisade till mitt inlägg och angav ett felaktigt datum så jag undrade bara om du fått något om bakfoten...
Citera
2018-03-16, 14:04
Medlem
TheWolfmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
betalade moms+avgift på ett paket idag med kort .får man inget kvitto på betalningen ,trodde man skulle få ett mail som bekräftar "köpet"?

Jag betalade för 11 dagar sedan i tron att jag efter 1 till 2 dagar skulle få mitt paket, men det kunde jag glömma 11 dagar senare ligger det kvar hos Tullen alt PN eller vad faan dom gjort av paketet men pengar har dom fått iallafall så nöjd torde dom vara över det och PN har ingen som helst ambition för att göra mig som kund nöjd iallafall, jävla Samhalls inrättning det blivit..
Citera
2018-03-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Med tanke på hur mycket som försvinner ur paketen längs vägen så kan det inte vara så svårt...

vadå det handlade om att jag kunde sno paketer från PN

t
Citera
2018-03-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWolfman
Jag betalade för 11 dagar sedan i tron att jag efter 1 till 2 dagar skulle få mitt paket, men det kunde jag glömma 11 dagar senare ligger det kvar hos Tullen alt PN eller vad faan dom gjort av paketet men pengar har dom fått iallafall så nöjd torde dom vara över det och PN har ingen som helst ambition för att göra mig som kund nöjd iallafall, jävla Samhalls inrättning det blivit..
Tråkigt att höra !Momsbeloppet jag fick betala stämmer bara överens på ett pakets värde jag beställt från Aliexpress , det skickades från Kina 2/3 ,ovanligt snabb frakt från Kina ,Märkligt om posten då skall vara den som försinkar det hela.
Så man får inget kvitto från posten ?
Citera
2018-03-16, 14:48
Medlem
s-täljes avatar
fick I dag brev om erlägga moms och Hanteringsavgift kr 79,09 konstig summa?
och när kolla spår nr Står det Inväntar elektronisk förhandsinfo
inget om avs eller vad paket kommer ifrån?

Var för så svårt skriva avs så man vet avs.

Samt dålig kundservi...på en annan beställning
fråga var mitt paket från UK tagit vägen Som ank posten 24/2
får svar ,fråga avs????
för fan inte avs fel Posten har tagit imot det .....

Jävla postnörd i ett nötskal!
Citera
2018-03-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
fick I dag brev om erlägga moms och Hanteringsavgift kr 79,09 konstig summa?
och när kolla spår nr Står det Inväntar elektronisk förhandsinfo
inget om avs eller vad paket kommer ifrån?

Var för så svårt skriva avs så man vet avs.

Samt dålig kundservi...på en annan beställning
fråga var mitt paket från UK tagit vägen Som ank posten 24/2
får svar ,fråga avs????
för fan inte avs fel Posten har tagit imot det .....

Jävla postnörd i ett nötskal!
Låter som 75kr avgift + moms på typ en vara för 2USD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in