Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 08:04
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Här kommer Viktor Gunnarsons "manifest". Det har han skrivit själv, lika virrigt som när han pratade.

http://www.leopoldreport.com/manifest.html

Sedan har vi detta hotfulla brev till JK Hans Stark från 1990.
För att klara 10000 tecken har jag skurit en del i slutet av texten. Hela texten finns i länken under spoilern

http://www.leopoldreport.com/OPbok19.html

Tack! skall ta mig tid till detta i helgen.
Citera
2018-03-16, 08:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Jag har ett svagt minne av detta, Palme ville ha garanti för att fartyget inte innehöll kärnvapen och US-flottan svarade att vi har en policy om att inte kommentera sådant. Så höll man på ett tag.
Tillslut blev det väl bara engelsmännen som kom. Men det var tillräckligt många uniformsklädda ynglingar på gatorna för att stjäla alla "brudar" några dagar. Vi var irriterade!
Kan missta mig på ett liknande besök ett liknande år men minns inget annat som skulle ha hänt.
Det var ett flottbesök i Köpenhamn 1985 och ett planerat i Göteborg (samma tillfälle), men hur det gick vet inte jag heller.
Citera
2018-03-16, 08:07
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Lite kul småstadsobservationer:
http://argentina.webblogg.se/2011/february/skivarps-sockerbruk-och-palmemordet.html
Hela den här historien i princip är uppenbart vad CIA försökte få det till att verka som ända från början. Att det i Natos och storfinansens strategiska intressen önskades en statskupp i Sverige också av hemligmakt på lokal nivå var klart så som psykförsvarets framtidsstudiegrupp också kunde se. Både Holmér och Oliver North såsom sändebud från gamle Bush kunde samtidigt varna Palme men omöjligt förklara alla förhållanden. Det viktiga var då bara att inte CIA eller USAs regering skulle kunna göras ansvariga vad som än hände. Palme hade då säkert kunnat gå med på någon slags fantastisk antikupp och låtsasspel så som Dammegård till slut plötsligt var inne på typiskt språkrör för CIA som han aningslöst var. Om IvB, VG, BW eller någon annan låtsad hitman skulle råka illa ut kunde de räkna med riklig kompensation åtminstone till efterlevande. Att det ändå blev i alla avseenden misslyckat har psykförsvaret velat bortförklara med att Palme skulle ha varit naiv idealist som aldrig ens kunde förstå det godhjärtade falskspelets upplägg. I själva verket var han en sanningskrigare som gärna offrade sitt liv för att världsbluffen någon gång skulle genomskådas.
Citera
2018-03-16, 08:36
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det var ett flottbesök i Köpenhamn 1985 och ett planerat i Göteborg (samma tillfälle), men hur det gick vet inte jag heller.

Ja, det stämmer nog. Det är göteborg ag pratar om.
Citera
2018-03-16, 08:43
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, det stämmer nog. Det är göteborg ag pratar om.
Om det handlade om eventuella kärnvapen ombord så blir det mer begripligt ifall det inte blev något flottbesök för amerikanarna.
Citera
2018-03-16, 08:47
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Om det handlade om eventuella kärnvapen ombord så blir det mer begripligt ifall det inte blev något flottbesök för amerikanarna.

Ja, så minns jag det, sen har det nog skruvats eller missförståts i propaganda.
Citera
2018-03-16, 09:04
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Inte mycket men; född 1928-03-11 i Örnsköldsvik, död 2016-06-18. Han bodde 70, 80 0ch 1990 fram till sin död på Tyresö. Gift 1956. En son född 1965.
Han föddes alltså två år före Holmér, men jag undrar om inte båda är för unga för att ha träffat Colby i Stockholm 1951-53?
Kan det vara en något felaktig uppgift, så att det handlar om Claes Zeime? Som i varje fall var 5 år äldre än Svensson. Zeime efterträdde Svensson som tillsattes den 6 mars. Så allra först var ändå Holmér.

En intressant artikel av Anders Carlgren om Colby i Stockholm:

https://newsvoice.se/2013/01/30/william-colby-har-ar-mannen-bakom-stay-behind-i-sverige/
Senast redigerad av iesho 2018-03-16 kl. 09:07.
Citera
2018-03-16, 09:13
Medlem
Citat:
Tack! skall ta mig tid till detta i helgen.

Behövs det ngt särskilt för att se att det är helt olika skrivet?
Citera
2018-03-16, 09:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Behövs det ngt särskilt för att se att det är helt olika skrivet?
Om det var så enkelt så behövdes inga datorprogram. En text kan analyseras på ett otal olika sätt och om två texters karaktär sammanfaller på på alla eller de flesta sätten, så är sannolikheten stor för överensstämmelse.

Det program som jag gjorde byggde främst på statistik över användandet av ord tillhörande de slutna ordklasserna, men bara fantasin sätter gränser.
Citera
2018-03-16, 09:24
Medlem
Citat:
Om det var så enkelt så behövdes inga datorprogram. En text kan analyseras på ett otal olika sätt och om två texters karaktär sammanfaller på på alla eller de flesta sätten, så är sannolikheten stor för överensstämmelse.

Det program som jag gjorde byggde främst på statistik över användandet av ord tillhörande de slutna ordklasserna, men bara fantasin sätter gränser.

Men dessa helt olika o ingen av de brev Anders Leopold påstår att VG skrivit är skrivna av honom men däremot av samma person.
Citera
2018-03-16, 09:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Men dessa helt olika o ingen av de brev Anders Leopold påstår att VG skrivit är skrivna av honom men däremot av samma person.
Programmet kan förstås inte peka ut en bestämd person utan bara jämföra olika texter för att undersöka om det är samma författare
Citera
2018-03-16, 09:32
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Här kommer Viktor Gunnarsons "manifest". Det har han skrivit själv, lika virrigt som när han pratade.

http://www.leopoldreport.com/manifest.html

Sedan har vi detta hotfulla brev till JK Hans Stark från 1990.
För att klara 10000 tecken har jag skurit en del i slutet av texten. Hela texten finns i länken under spoilern

http://www.leopoldreport.com/OPbok19.html

JA! det är 99.9 % (!) säkert att det är samma författare enligt chi-test och ett system jag har.
Testade för säkerhets skull lite andra relaterade texter och det verkar som om resultatet är konsistent.
Skall ändå kolla senare med ett lite omständigare system.
Senast redigerad av heheho 2018-03-16 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in