2018-03-16, 08:36
Bannlyst
Jaha. Nu hände en konstig sak.

Jag fick handtaget i handen när jag skulle stänga dörren! Metall handtaget gick av rakt av! Känns väldigt konstigt.

Men. Hur ska jag göra för att kunna dra igen dörren nu? Är det någon som kan komma med tips?
Citera
2018-03-16, 08:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Jaha. Nu hände en konstig sak.

Jag fick handtaget i handen när jag skulle stänga dörren! Metall handtaget gick av rakt av! Känns väldigt konstigt.

Men. Hur ska jag göra för att kunna dra igen dörren nu? Är det någon som kan komma med tips?

1. Hyresrätt? Anmäl.
2. Köp nytt handtag.
3. Polygrip.
Citera
2018-03-16, 08:46
Medlem
tnems avatar
vad var det som gick sönder, fyrkantstaven som går in eller?
Det går inte dra igen genom att hålla i en kant elelr list på dörren och sedan låsa med en skruvmejsel?

Posta gärna en bild.
Citera
2018-03-16, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
1. Hyresrätt? Anmäl.
2. Köp nytt handtag.
3. Polygrip.

Villa.

Ja jag ska köpa nytt handtag. Men kommer inte ha möjlighet att fixa till det innan sen eftermiddag idag. Vill gärna inte ha det öppet över hela dagen.
Citera
2018-03-16, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
vad var det som gick sönder, fyrkantstaven som går in eller?
Det går inte dra igen genom att hålla i en kant elelr list på dörren och sedan låsa med en skruvmejsel?

Posta gärna en bild.

Fyrkant staven sitter kvar. Själva handtaget i metall gick av rakt av, på ett konstigt sätt. Trodde nästan det inte kunde hända på det sättet.

Ja det går att dra igen med listen, men den åker tillbaka ut.
Citera
2018-03-16, 09:01
Medlem
john-silvers avatar
Citat:
Fyrkant staven sitter kvar. Själva handtaget i metall gick av rakt av, på ett konstigt sätt. Trodde nästan det inte kunde hända på det sättet.

Ja det går att dra igen med listen, men den åker tillbaka ut.

om det finns en fyrkantig stav som går in i dörren där handtaget satt, vrid om det med en tång så är det låst
Citera
2018-03-16, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av john-silver
om det finns en fyrkantig stav som går in i dörren där handtaget satt, vrid om det med en tång så är det låst

Jag testade det. Men verkade inte gå av någon anledning. Gick inte att rubba hur hårt jag än drog. Känns någon form av spärr?

Låset är av sorten, som blir låst i mitten och högst uppe och nere på dörren samtidigt.
Senast redigerad av Inmymind777 2018-03-16 kl. 09:48.
Citera
2018-03-16, 09:09
Bannlyst
Eller är lösningen att ställa något tungt mot dörren på utsidan, som håller dörren inne?

Verkar så konstigt att jag inte kan dra igen låset med en tång via staven.
Citera
2018-03-16, 09:47
Bannlyst
Macgyver lösningen blev 1 elkabel i ena hörnet uppe och en kabel nere i hörnet. Och dra igen med 2 "handtag"

Hoppas någon annan får nytta av tråden i framtiden. Och tack för svaren.

/En ny människa.
Citera
2018-03-17, 18:03
Medlem
Nails avatar
Citat:
Macgyver lösningen blev 1 elkabel i ena hörnet uppe och en kabel nere i hörnet. Och dra igen med 2 "handtag"

Hoppas någon annan får nytta av tråden i framtiden. Och tack för svaren.

/En ny människa.

En annan lösning kan vara att lossa ett lämpligt handtag från en annan dörr i villan och med hjälp av det stänga balkongdörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in