2018-03-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du drar slutsatser ur satser, av vilka jag anser vara slut. Varför menar du, på fullaste allvar, att det låter och är rimligt att flickorna 11 och 14 år är döda ? Att en eller två föräldrar inte tyckte sig få full valuta här i livet, må nog vara en olycklig omständighet.
Flickorna är oåterkalleligen döda. Varför ?

Så vitt vi vet var anledningen att föräldrarna inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Möjligen kan barnen ha delat dystopin.
Citera
2018-03-15, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Håller helt med om detta - även om det med facit i hand kan diskuteras varför barnen mådde så dåligt; varför de emellanåt var så trötta på sin vandring mellan ljuskliniker, vilrum, läkare, kvackare och övriga mer eller mindre välmenande hälsoprofeter upa.

Det finns säkert en och annan som med samma logik funderat över barnen på dövskolan.
Citera
2018-03-15, 20:23
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så vitt vi vet var anledningen att föräldrarna inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Möjligen kan barnen ha delat dystopin.

Okej. "Vi" "vet" alltså att föräldrarna inte såg någon framtida "kvalitet" vad gäller livet, avseende barnen. Föräldrarna började därför att planera för ett utvidgat självmord. Yeahhh...
Citera
2018-03-15, 20:23
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tror det är lungt......kanske.
Vet inte om du såg det, jag jag drog ett inlägg på kinesiska, ett par sidor bakåt.
Vi får hittas att kvällens moderator är på gott humör ikväll...... he he

Jo jag såg det! Tjing tjong

Så frustrerande att inget nytt kommer fram som kan belysa det som hände inne i villan i Bjärred. Med tanke på människors användande av sociala medier är det ett under att inget läckt ut. Tystnaden och ovissheten späder bara på alla konspirationsteorier.

Men om det är så att familjen varit isolerade och inte haft mycket umgänge är det egentligen sorgligt. Om de haft ett större umgängeskrets/skyddsnät kanske detta tragiska hade hindrats
Citera
2018-03-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Okej. "Vi" "vet" alltså att föräldrarna inte såg någon framtida "kvalitet" vad gäller livet, avseende barnen. Föräldrarna började därför att planera för ett utvidgat självmord. Yeahhh...

Jag tror att familjen tillsammans ville möta sin skapare. Vem det skulle vara vet jag inte men jag har en aning. Det andra vet vi för att vi tror på vad polisen har berättat om brevet.
Citera
2018-03-15, 20:28
Bannlyst
Citat:
Det är så tyst från orten att jag nästan börjar misstänka att Hela Bjärred kanske har tagit tabletter och hängt sig.
Kan nån kila ner och knacka på en random dörr och se om nån lever.....

Vittnar nog mer om en ganska isolerad familj.
Citera
2018-03-15, 20:30
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Jag tror att familjen tillsammans ville möta sin skapare. Vem det skulle vara vet jag inte men jag har en aning. Det andra vet vi för att vi tror på vad polisen har berättat om brevet.

Jag tror tvärtom. En ateist, rädd för sina hjärndemoner..... fick... till slut... tyst ...på allt...
Stackars barn !
Citera
2018-03-15, 20:32
Medlem
Har en kollega som bor i Bjärred och har frågat honom ett antal gånger om han visste vilka det var men nä, ingenting vet han...
Citera
Medlem
Citat:
Det är så tyst från orten att jag nästan börjar misstänka att Hela Bjärred kanske har tagit tabletter och hängt sig.
Kan nån kila ner och knacka på en random dörr och se om nån lever.....

Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Men om det är så att familjen varit isolerade och inte haft mycket umgänge är det egentligen sorgligt. Om de haft ett större umgängeskrets/skyddsnät kanske detta tragiska hade hindrats

Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Vittnar nog mer om en ganska isolerad familj.

Se där vad lite småprat kan leda till. En pusselbit som passar perfekt i en lucka. Svaret på en av frågorna som legat och skavt i det undermedvetna. Dom måste helt enkelt ha varit väldigt isolerade och beroende av varandra. Men varför blev det så, var det för att skona känsliga sinnen eller fanns det nåt mer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Sannolikt inte med tanke på att det är första gången det har hänt i Sverige och fjärde gången i världen.

Första gången i Sverige i modern tid och fjärde fallet som skett i den rika delen av världen under modern tid, tycker jag låter mer korrekt.
Citera
2018-03-15, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Första gången i Sverige i modern tid och fjärde fallet som skett i den rika delen av världen under modern tid, tycker jag låter mer korrekt.
Har inga invändningar.
Citera
2018-03-15, 20:38
Medlem
Citat:
Se där vad lite småprat kan leda till. En pusselbit som passar perfekt i en lucka. Svaret på en av frågorna som legat och skavt i det undermedvetna. Dom måste helt enkelt ha varit väldigt isolerade och beroende av varandra. Men varför blev det så, var det för att skona känsliga sinnen eller fanns det nåt mer?
Dock inte mer isolerade än att dom båda har jobbat med allt vad det innebär vad gäller att träffa folk. Borde finnas en hel del människor som har snappat upp ett och annat om O & H men uttalar sig här eller till nån av skribenterna här gör dom inte dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in