2018-03-15, 17:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Enligt av många oberoende källor är det hennes gubbe som är spelberoende. Är en av de mest kända besökarna på Solvalla. Har själv sett honom där vid något tillfälle.

Bosse är ute ur bilden som jag förstår det. Hon valde Latino-Labbe istället. Bosse var glad i både spel och spånken, vem skulle inte vara det om man bodde ihop med Mona?

Föresten hur går det med Anna Lindh-fonden? Är den nedlagd i brist på likvida medel än?
Citera
2018-03-15, 17:20
Medlem
Kan berätta en storie om Mona:
Jag arbetade i Nacka för några år sedan och hade en arbetskompis vars dotter sommarjobbade i Nacka kommun. Jäntan fick dessvärre ett satans dåligt uppdrag. Hon fick i uppdrag att ringa upp föräldrar till barn, vilka - trots flera skriftliga påminnelser - struntade i att pröjsa dagisavgifterna. Hon fick i uppdrag att ringa upp Mona S. Skulden var för Mona ganska stor. Den stackars sommarjobbartjejen ringde upp Mona och fick världens utskällning. Bl a : "Hur kan du underlåta dig att ringa upp mig i en så oväsentlig fråga, jag har annat att syssla med".
Resultat efter samtalet: Den sommarjobbade tjejen började gråta och var tvungen att gå hem. Arbetsgivaren (Nacka kommun) var helt oförstående och gjorde inte skit för att hjälpa lilltjejen.
Varför sätter man en sommarjobbande tjej på att ringa och driva in dagispengar? Och varför i hela friden kan en s k "empatisk" socialdemokrat som vill att alla ska göra rätt för sig, lever privat precis trärtemot?
Citera
2018-03-15, 17:32
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
647747:- i skulder. Fogden mäter ut 36240:-/mån på en bruttopension på 56000:-/mån
Hur mycket får hon över i månaden sedan skatten dragits på pensionen? Hon har ju säkerligen mer skulder än dom som gått till kronofogden också.

Notera att Aftonbladet skriver att Statens Pensionsverk betalar hela den summa hon skulle ha fått i statsrådspension till Kronofogden.

Mona Sahlin är 61 år fyllda. Hon kan precis ha börjat ta ut Allmän pension från staten. Dessutom kan hon från 55 års ålder ha börjat ta ut andra tjänstepensioner. Hon bör ha en hel del sånt, har varit avlönad partisekreterare och partiordförande i (S), varit riksdagsledamot, suttit i Systembolagets styrelse, varit Nationell samordnare .... etc. Dock kan statsrådspension avräknas från andra inkomster. Systemet krångligt och beror på exakt när hon satt i riksdagen/var statsråd.

Hon bör ha existensminimum kvar att sätta sprätt på dock.
Citera
2018-03-15, 17:48
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Kan berätta en storie om Mona:
Jag arbetade i Nacka för några år sedan och hade en arbetskompis vars dotter sommarjobbade i Nacka kommun. Jäntan fick dessvärre ett satans dåligt uppdrag. Hon fick i uppdrag att ringa upp föräldrar till barn, vilka - trots flera skriftliga påminnelser - struntade i att pröjsa dagisavgifterna. Hon fick i uppdrag att ringa upp Mona S. Skulden var för Mona ganska stor. Den stackars sommarjobbartjejen ringde upp Mona och fick världens utskällning. Bl a : "Hur kan du underlåta dig att ringa upp mig i en så oväsentlig fråga, jag har annat att syssla med".
Resultat efter samtalet: Den sommarjobbade tjejen började gråta och var tvungen att gå hem. Arbetsgivaren (Nacka kommun) var helt oförstående och gjorde inte skit för att hjälpa lilltjejen.
Varför sätter man en sommarjobbande tjej på att ringa och driva in dagispengar? Och varför i hela friden kan en s k "empatisk" socialdemokrat som vill att alla ska göra rätt för sig, lever privat precis trärtemot?

Tänk så Toblerone det hade varit att ha det samtalet inspelat. Mona är ju känd för att kunna vara ordentligt dryg när kamerorna är avstängda.
Citera
2018-03-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har ock hört det, men hon hade varit skild i några år och så fick hon det välbetalda jobbet för centrum mot terrorister eller vad fan det hette. Så hon kan inte hålla i pengarna heller!
Vad menar du? Hon och maken Bo gifte sig 1982, och är alltjämt gifta.
Citera
2018-03-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Hon har 600 000 i skuld hos kronolle och hennes pension utmäts.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/p64agV/kronofogdens-beslut-mater-ut-mona-sahlins-statsradspension

Brukar inte det som skrivs i Afttonbladet vara fake news?

MS var väl redan från början ett riktigt stolpskott
utan att någon i partiledningen ville erkänna detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

hon knullade bland annat någon latinmamerikan samtidigt som hon var gift.
Citera
Medlem
Men det är ju en skrämmande och hisnande tanke att denna människa var ett damhår ifrån att bli landets statsminister.....
Citera
2018-03-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fransktavskum
hon knullade bland annat någon latinmamerikan samtidigt som hon var gift.
Det är inte svar på min fråga.
Citera
2018-03-15, 18:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Om två år är den här skulden betald med nuvarande avbetalningstakt. Mona Sahlin har heller inga övriga utmätbara tillgångar. Gissningsvis har hon fler skulder än så här som hon kommer att halka efter med då hon mer eller mindre står utan inkomst. Frågan är hur man bär sig för att vara höginkomsttagare under en stor del av sitt liv och inte ha vare sig någon egendom eller pengar på banken? Det måste vara en prestation att bränna så mycket pengar.
Citera
2018-03-15, 18:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag menar separerade. De separerade en bra bit innan det här med livvakten briserade i press. Hon fixade nån etta i Enskede åt honom. De har inte bott ihop på några år nu.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-03-15 kl. 18:21.
Citera
2018-03-15, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag menar separerade. De separerade en bra bit innan det här med livvakten briserade i press. Hon fixade nån etta i Farsta åt honom.

Något han måste vara nöjd med. Jag antar att han fick det som erbjuds. En lägenhet utanför bo-kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in