2018-03-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Av rent intresse, och inte för att börja tjafsa.
Har du nån teori, som du kan sätta ord på.
Istället för att bara kommentera, så vore det intressant om du istället berättar vad du tror hände.
HUR tror du att Hanna dog.
HUR tror du att föräldrarna gjorde när dom dödade barnen.
Skriv en text....
Det blir så tunt när du bara skriver:
....på det som skedde vad det nu var...
Berätta vad DU tror istället.
Ok jag tror att O och H tog livet av sina barn för att livet blev inte så perfekt och fullständigt som dom hade tänkt sig, kombinerat med en massa lösa skruvar och ondska. Jag köper inte heller era barmhärtighetsteorier.
Citera
2018-03-14, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Så kan det varit. Det finns ju många vuxna som tror på ett liv efter detta, så de kanske suttit alla fyra och resonerat, att nu lämnar vi jämmerdalen med sjukdomar och elände. Vi somnar in och så vaknar vi tillsammans på andra sidan, där solen alltid skiner och inga sjukdomar existerar.

För första gången i Sverige.
Citera
2018-03-14, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Ok jag tror att O och H tog livet av sina barn för att livet blev inte så perfekt och fullständigt som dom hade tänkt sig, kombinerat med en massa lösa skruvar och ondska. Jag köper inte heller era barmhärtighetsteorier.

Varför göra sig omaket att ta död på barnen och inte bara lämna dem ifrån sig eller helt enkelt bara sticka. Jag menar om man nu är så ond att man kan ta död på dem?
Citera
2018-03-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Varför göra sig omaket att ta död på barnen och inte bara lämna dem ifrån sig eller helt enkelt bara sticka. Jag menar om man nu är så ond att man kan ta död på dem?
Mina ord "kombinerat med en massa lösa skruvar och ondska" är med betoning på det första och därmed kan vilka beslut som helst fattas.
Citera
2018-03-14, 23:12
Bannlyst
Citat:
Mina ord "kombinerat med en massa lösa skruvar och ondska" är med betoning på det första och därmed kan vilka beslut som helst fattas.

Berätta mer om de lösa skruvarna.
Citera
2018-03-14, 23:14
Bannlyst
Citat:

Tack !!
Se, det var ju inte så svårt....
Nu vet vi vad DU tycker, och då blir allt så mycket enklare när du argumenterar.
Självklart får du tycka vad du vill, och jag skall absolut inte klanka på dej, för att vi råkar tycka olika.
Lycka till med din teori.
Citera
2018-03-14, 23:20
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Berätta mer om de lösa skruvarna.
Men snälla nån?? Varför är det så otroligt svårt att ta till sig att dessa föräldrar inte var friska i sinne eller psyke? Det är ju uppenbart. Om ni inte ser det så öppna ögonen. Detta ska ingen behöva förklara för er. Har ni missat vad de gjort med sina döttrar?? Jisses! Riktigt riktigt tjatig tråd.
Citera
2018-03-14, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Men snälla nån?? Varför är det så otroligt svårt att ta till sig att dessa föräldrar inte var friska i sinne eller psyke? Det är ju uppenbart. Om ni inte ser det så öppna ögonen. Detta ska ingen behöva förklara för er. Har ni missat vad de gjort med sina döttrar?? Jisses! Riktigt riktigt tjatig tråd.

Jag delar din uppfattning, men att "inte vara frisk i sinne eller psyke" kan betyda så väldigt mycket. Det blir som att fråga
- Vad lider du av?
- Sjukdom.
- Ok, men vilken?
- Sjukdom

Så, kan du vara mer specifik än så?
Citera
2018-03-14, 23:42
Medlem
letsdoits avatar
Vi pratar alltså mord; minst dubbelmord, på två sjuka flickor som inte varit sjukare än att de kunnat tillgodogöra sig undervisning från skolan.

Vem/vilka hade något att vinna på deras död: materiellt, känslomässigt, eller ur "barmhärtighetssynpunkt"?

Föräldrarna hade skurit ned på sin arbetstid: HB med 60%; OH under en begränsad tid av en dryg månad:10%. - Detta är beslut som bl.a. innehåller vissa arbetsrelaterade överväganden.

Om någon varit deprimerad och självmordsbenägen: Vem ville gå i döden utan att den andra parten anförtrotts uppgiften att ta hand om barnen - och varför skulle den parten hellre välja döden?

Om beslutet var gemensamt och övertänkt: Varför lämnade då föräldrarna efter sig så många frågetecken?

Varför handskrev inte resp. förälder hälften var av avskedsbrevet (de var ju juridiskt skolade och borde ha vetat att endast en namnteckning skulle resa än fler frågetecken)?
Senast redigerad av letsdoit 2018-03-14 kl. 23:59. Anledning: Temporär arbetstidsförkortning
Citera
2018-03-14, 23:45
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det tycker jag att du gör rätt i.....
Vem vet, du kanske har rätt.
Men i grund o botten, och i stora drag, så känns det som en ganska stabil teori.
I alla fall för mig.
Men, som jag skrev nyss.
Undra hur det såg ut för 3 år sen, och hur allt eskalerade......

Just så.I dessa tider när var enda unge har en mobil,Ipad,dator och whatever.Tillgång till w.w.w och
kompisar dygnet runt,samt använde dylika ting i skolarbetet.Även föräldrarnas arbete och tillgång till samma elektroniska hjälpmedel.
Då tycker iallafall jag att det är konstigt att det enda som finns kvar på w.w.w är Oskars förträfflighet.
Det är som om P*tin,S*po,F*a,C*a,F*i och andra dunkla makter svept fram gemensamt och städat upp efter familjen samt satt munkavle på en hel ort.
Jag finner Avd9´s story trolig men......???
Citera
2018-03-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Barnen hade inga sjukdomar som cancer. Den yngsta flickan var en pigg, glad , pratsam och konstnärlig tjej. Som många med konstnärlig begåvning var hon en känslig flicka. Men att vara känslig har ingenting med den diagnosen som gavs till henne ” kroniskt trötthetssyndrom
” att göra. Stora syster hade samma diagnos.
Att ingen reagerade på att 2 barn i samma familj fick samma diagnos. Varför sa inte den yngsta barnets lärare sanningen ? Varför övertalades skolan så lätt? En vältalig pappa?
Hade byn inte hetat Bjärred och föräldrarna var enkla människor som bodde i nån enkel förort hade skolan lyssnat på föräldrarna?
Vem skrev ett intyg till en helt frisk flicka?
Lomma kommun kommer säkert utreda. Men hur pålitlig är en sån utredning där myndigheter utreder sig själva?
Detta borde utredas av mycket högre instans.
2 barn dog. Barn som inte fick uppleva första kärleken, att se världen, att gå till skolan; allt som livet handlar om med bra och mindre bra saker. Barnen kommer att glömmas som om dom aldrig levde. Det är fel.

Lyfter fram detta inlägg. Värt att läsa igen och påminnas bland annat om hur "Tjoa-Moa" var. Storasyster hade med all säkerhet också många fina och positiva egenskaper. Men någon eller några bestämde att deras dagar var räknade.
Citera
2018-03-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man måste acceptera att A;s och M;s sjukdom fanns och att H;s cancer gjorde att framtiden försvann. Det är då man blir tvungen prata med barn om döden. För det är självklart att berätta att mamma inte alltid kommer att finnas. Det är så man börjar. Om man älskar sina barn så ljuger man inte. I världar av smärta, i rum utan ljus.

Right. Men var det så i denna familj? Skolan skulle börja nästa dag.
Senast redigerad av rappytt 2018-03-15 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in