2018-03-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Varför ifrågasätter du andra då ?
Måste jag tro att töserna gick med på att dö eller vad menar du?
Citera
2018-03-14, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Måste jag tro att töserna gick med på att dö eller vad menar du?

Nej, så menade jag verligen inte.
Jag menar bara, att du ganska ofta kommenterar andras inlägg och teorier, men du presenterar aldrig nån egen.

Du är ganska snabb med att kommentera sånt du inte gillar, men du tillför aldrig nått eget.
Berätta vad du tror istället.
Citera
2018-03-14, 22:43
Bannlyst
Citat:
Av rent intresse, och inte för att börja tjafsa.
Har du nån teori, som du kan sätta ord på.
Istället för att bara kommentera, så vore det intressant om du istället berättar vad du tror hände.
HUR tror du att Hanna dog.
HUR tror du att föräldrarna gjorde när dom dödade barnen.
Skriv en text....
Det blir så tunt när du bara skriver:
....på det som skedde vad det nu var...
Berätta vad DU tror istället.

Bra poäng!
Att bara sitta på läktaren och kommentera vad som är fel när andra lägger fram hypoteser är att göra det lite väl enkelt för sig och lite trist för omgivningen. Blir lite som om man lägger fram en åsikt och den andra bara säger: Håller inte med!
Citera
2018-03-14, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
På vilket sätt skulle det vara värre än det redan var? Jag tror att flickorna ville dö med sin mamma.

Och att mamma och pappa gick dem till mötes?
Citera
2018-03-14, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Men får det inte att gå ihop, den skribent som känner till familjen väl, (skriver att den har/eller har sett foton med hela familjen tillsammans med släkt och vänner), har upprepat åtskilliga gånger att Hanna EJ var sjuk. Hon hade haft bröstcancer tidigare men var numera friskförklarad och åt hormontabletter.

Det måste då i så fall kommit ett besked om eventuell spridning med metastaser eller en ny/annan typ av cancer under december månad?

Dessutom säger den skribenten att H arbetade heltid fram till jul. (Men det har stått flera gånger att hon enbart arbetade halvtid och jobbade mycket hemifrån.)

Så förvirrande allting!

Hon är bekant med en bekant till familjen.
Hon har stött på familjen ett par ggr på några tillställningar.
Fick känslan att hon är bekant med en som är bekant med Lixa, Marxin, och Lixxea.
Så tror jag att det var.
Citera
2018-03-14, 22:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Och det säger du nu......... Fan.
Hade jag ingen aning om..
Jag har ju 5 ungar......
Då måste man ljuga lite för att hålla alla lugna.

Jaha, hur reder jag ut det här nu då..?

Ja, det gäller ju förstås bara när man lurar i dem giftkapslar.

Så du har nog chansen kvar...
Citera
2018-03-14, 22:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
På vilket sätt skulle det vara värre än det redan var? Jag tror att flickorna ville dö med sin mamma.

Jag tror föräldrarna ville skona barnen från vetskapen att alla skulle dö. Jag tror den vetskapen skulle ha skrämt barnen.
Citera
2018-03-14, 22:52
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Att ni orkar traggla vidare med teorierna om "kärleksfulla mord", en familj som "gick i döden tillsammans" och allt ni än hittar på. Varför är det så viktigt för er att krångla in någon slags barmhärtighet i detta fasansfulla dåd?
Det finns ju så många enklare förklaringar, om det är begriplighet man är ute efter.
Citera
2018-03-14, 22:57
Medlem
Citat:
Hon är bekant med en bekant till familjen.
Hon har stött på familjen ett par ggr på några tillställningar.
Fick känslan att hon är bekant med en som är bekant med Lixa, Marxin, och Lixxea.
Så tror jag att det var.

Jo, precis, har också fattat det så - att hen har en bekant som känner släktingar på den ene förälderns sida.

Har bara fått den uppfattningen att hen känner till och vet mycket om familjen. Men hur sanningsenligt det är, kan jag givetvis ej bedöma.
Citera
2018-03-14, 22:59
Medlem
Citat:

Så kan det varit. Det finns ju många vuxna som tror på ett liv efter detta, så de kanske suttit alla fyra och resonerat, att nu lämnar vi jämmerdalen med sjukdomar och elände. Vi somnar in och så vaknar vi tillsammans på andra sidan, där solen alltid skiner och inga sjukdomar existerar.
Citera
2018-03-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Så kan det varit. Det finns ju många vuxna som tror på ett liv efter detta, så de kanske suttit alla fyra och resonerat, att nu lämnar vi jämmerdalen med sjukdomar och elände. Vi somnar in och så vaknar vi tillsammans på andra sidan, där solen alltid skiner och inga sjukdomar existerar.

Möjligtvis att en 5-åring accepterar ett sånt argument, knappast någon äldre än så.
Citera
2018-03-14, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att ni orkar traggla vidare med teorierna om "kärleksfulla mord", en familj som "gick i döden tillsammans" och allt ni än hittar på. Varför är det så viktigt för er att krångla in någon slags barmhärtighet i detta fasansfulla dåd?
Det finns ju så många enklare förklaringar, om det är begriplighet man är ute efter.

Vad är begripligt för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in