2018-03-14, 21:58
Medlem
GNOMDSs avatar
Fentanyl finns i sprayform. Tas genom näsan. Finns även i andra former för utsättning. 100 000 tals dör av detta i USA varje år. Hundratals i Sverige. Ville föräldrarna ta livet av sina ungar med denna opiod verkar det inte vara speciellt komplicerat.
Citera
2018-03-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag är såklart jätteosäker på just den detaljen.
Som sagt så har jag 5 ungar.....
Mina två flickor är 11 och 13.
Då är man ganska stor faktiskt (även om dom är barn)
*Mina flickor kan inte ens ta Alvedon i tablettform, så att jag skulle kunna "lura" i dom en hel näve tabletter skulle nog vara omöjligt.
*Att tvinga ner en näve tabletter i halsen på nån i den ålder tror jag inte heller på.
*Däremot att prata med dom och försöka förklara att allt blir så mycket bättre om vi alla sover en stund.... när vi alla vaknar så mår alla bra igen.....sitta med dom, en/två tabletter i taget, prata med dom... osv osv.

Därför tror jag att det var så.

Men, just den detaljen är en ren gissning.

Man måste acceptera att A;s och M;s sjukdom fanns och att H;s cancer gjorde att framtiden försvann. Det är då man blir tvungen prata med barn om döden. För det är självklart att berätta att mamma inte alltid kommer att finnas. Det är så man börjar. Om man älskar sina barn så ljuger man inte. I världar av smärta, i rum utan ljus.
Citera
2018-03-14, 22:04
Bannlyst
Citat:
Jag är såklart jätteosäker på just den detaljen.
Som sagt så har jag 5 ungar.....
Mina två flickor är 11 och 13.
Då är man ganska stor faktiskt (även om dom är barn)
*Mina flickor kan inte ens ta Alvedon i tablettform, så att jag skulle kunna "lura" i dom en hel näve tabletter skulle nog vara omöjligt.
*Att tvinga ner en näve tabletter i halsen på nån i den ålder tror jag inte heller på.
*Däremot att prata med dom och försöka förklara att allt blir så mycket bättre om vi alla sover en stund.... när vi alla vaknar så mår alla bra igen.....sitta med dom, en/två tabletter i taget, prata med dom... osv osv.

Därför tror jag att det var så.

Men, just den detaljen är en ren gissning.

- Pappa varför är B12-injektionen gul?
- Ehh, det är bara ett nytt märke..
Citera
2018-03-14, 22:05
Medlem
[quote=Avd.9|63505277]
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger

Hej.
Ojdå...missat.
Läs inlägget här ovan.
Tack Avd9, såg det! Ingen fara skedd!
Tja så kan det vara... funkar ju också att lösa upp tabletterna. ”Det är bara en jätteäcklig klunk, sedan kommer du må jättebra” typ...
Senast redigerad av Rakhoger 2018-03-14 kl. 22:08.
Citera
2018-03-14, 22:09
Medlem
Citat:
Hur tror du att föräldrarna gjorde ?
Obehagligt att tänka på men jag tror inte barnen ställde upp av egen vilja på det som skedde vad det nu var...
Citera
2018-03-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Fentanyl finns i sprayform. Tas genom näsan. Finns även i andra former för utsättning. 100 000 tals dör av detta i USA varje år. Hundratals i Sverige. Ville föräldrarna ta livet av sina ungar med denna opiod verkar det inte vara speciellt komplicerat.

Måste varit nåt sånt i så fall. I motsats till vad många tror (mig själv inkluderat tidigare) är det ganska svårt att få till en dödlig blandning med tabletter.
Om man är lekman, vill säga.
Citera
2018-03-14, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Obehagligt att tänka på men jag tror inte barnen ställde upp av egen vilja på det som skedde vad det nu var...

Av rent intresse, och inte för att börja tjafsa.
Har du nån teori, som du kan sätta ord på.
Istället för att bara kommentera, så vore det intressant om du istället berättar vad du tror hände.
HUR tror du att Hanna dog.
HUR tror du att föräldrarna gjorde när dom dödade barnen.
Skriv en text....
Det blir så tunt när du bara skriver:
....på det som skedde vad det nu var...
Berätta vad DU tror istället.
Citera
2018-03-14, 22:21
Medlem
Citat:
Av rent intresse, och inte för att börja tjafsa.
Har du nån teori, som du kan sätta ord på.
Istället för att bara kommentera, så vore det intressant om du istället berättar vad du tror hände.
HUR tror du att Hanna dog.
HUR tror du att föräldrarna gjorde när dom dödade barnen.
Skriv en text....
Det blir så tunt när du bara skriver:
....på det som skedde vad det nu var...
Berätta vad DU tror istället.
Har ingen uppfattning om hur dom gick till väga och vill inte spekulera i det heller.
Citera
2018-03-14, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Har ingen uppfattning om hur dom gick till väga och vill inte spekulera i det heller.

Varför ifrågasätter du andra då ?
Citera
2018-03-14, 22:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Tycker det känns helt förfärligt att tänka sig att flickorna fick veta vad som väntade de - nästan så att jag inte ens kan tänka tanken. Vara medveten om att ens föräldrar, deras stora trygghet i livet, deras förebilder, skulle avsluta deras liv. Det måste ha varit ett fruktansvärt, plågsamt, förtvivlat outhärdligt dygn. Gråter inombords när jag tänker på töserna. Vad utspelade sig för hemska scener i huset sista dygnet/dygnen.

Din teori från början, med hänseende bland annat till PM du fått, har ju varit att föräldrarna gemensamt avslutade flickornas liv och sedan sina egna. Även medlemmen scheele och några fler trovärdiga nick har haft den teorin.

Men jag har då alltid tänkt att Agnes och Moa varit helt ovetande om vad som skulle ske. Att de i vanliga fall fick någon medicin på kvällen, men just denna kväll även en dödande dos. För att ta två tunna, smala flickebarn av daga krävs nog inga större doser, i motsats till en vuxen person.
Sömntabletter är beska i smaken men bakas de in i till exempel chokladbollar kanske det ej märks.
Starka värktabletter kan förstås även funnits i hemmet - erinrar mig att någon skrev att Hanna verkade ha varit smärtpåverkad vid något tillfälle och hade svårigheter att resa sig från en stol.

(Har ej haft tid läsa alla kvällens inlägg, så ber om ursäkt om detta redan avhandlats.)

Även jag får gratulera Lonnrot till inlägg nr 21000!

Jag tror inte flickorna visste vad som väntade. Varför skulle föräldrarna göra det värre än det redan var?
Citera
2018-03-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror inte flickorna visste vad som väntade. Varför skulle föräldrarna göra det värre än det redan var?
På vilket sätt skulle det vara värre än det redan var? Jag tror att flickorna ville dö med sin mamma.
Citera
2018-03-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man måste acceptera att A;s och M;s sjukdom fanns och att H;s cancer gjorde att framtiden försvann. Det är då man blir tvungen prata med barn om döden. För det är självklart att berätta att mamma inte alltid kommer att finnas. Det är så man börjar. Om man älskar sina barn så ljuger man inte. I världar av smärta, i rum utan ljus.

Men får det inte att gå ihop, den skribent som känner till familjen väl, (skriver att den har/eller har sett foton med hela familjen tillsammans med släkt och vänner), har upprepat åtskilliga gånger att Hanna EJ var sjuk. Hon hade haft bröstcancer tidigare men var numera friskförklarad och åt hormontabletter.

Det måste då i så fall kommit ett besked om eventuell spridning med metastaser eller en ny/annan typ av cancer under december månad?

Dessutom säger den skribenten att H arbetade heltid fram till jul. (Men det har stått flera gånger att hon enbart arbetade halvtid och jobbade mycket hemifrån.)

Så förvirrande allting!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in