Citat:
I ett litet försök att få igång tråden och spekulationerna lite, så tänkte jag lägga
in min spekulation igen.
Vem vet, det kanske drar igång nått, eller så skiter man bara i den....
Jag har säkert missat nått, men om jag lägger ihop min info så TROR jag att det gick till såhär.......
På ett ungefär......
Här är min spekulation.
Barnen blev visserligen sämre och sämre, och vissa dagar var nog fruktansvärt jobbiga.
Inte så mycket Moa.. hon var nog ganska ok... men Agnes hade det jävligt tufft.
Men, detta gick att leva med, och det hade dom gjort i några år.....
Moa påverkades nog av allt negativt, och var väll heller inte så munter, egentligen.
Men, livet rullade på.
Då kom beskedet, strax innan jul, som ställer allt på kant för familjen.
Först blir Agnes jättedålig.
Sen får Hanna reda på att hennes medicin inte fungerat.
Ett besked som gör att Hanna inte vill leva längre.... hon vet att hon skall dö, och hon ger upp.
Hon fick sin dödsdom !!
Inte en gång till..... tänker hon.
Hon går in i en djup depression, och kan varken sova eller vara vaken.. djup depression.
Hanna orkar inte mer.. hon vill dö !
Oskar försöker få henne på bättre tankar, och försöker med alla medel, in i det sista, men till slut så märker han.... Hanna VILL dö ! Och hon vill ta barnen med sig !!
Detta pratar dom om mellan Jul och nyår.
Fröet som Hanna sådde börjar slå rot.
Oskar kan inte leva utan sin Hanna, eller sina barn.. och han vet att Hanna har bestämt sig.
Han går upp till sina barn...Han tittar på dom, han kramar dom, och han säger till sina barn att han älskar dom.
Sen går han ner till Hanna och säger.
- Vi gör det tillsammans....
- Om barnen aldrig blir bättre, utan bara sämre och sämre, och du inte vill leva längre, då vill inte jag heller leva.
Oskar har bestämt sig. Han bestämmer sig runt 2/1 - 4/1
Dom planerar under några dagar, hur dom skall göra det, och när dom skall göra det, och vilken tidpunkt som blir bäst.
Dom bestämmer sig för den 8:e, för då kommer dom vara saknade den 9:e, och även bli hittade.
Detta är ett gemensamt beslut.
Oskar pratade med sin syster den 7/1... då levde dom.
Barnen vet ingenting, men samtidigt vet Hanna och Oskar att barnen inte VILL bli lämnade kvar utan mamma och pappa.
På kvällen den 8/1.... då händer det.
Oskar och Hanna hjälps åt att förbereda cocktails, och snaran för hängning.
Dom går upp till barnen tillsammans, dom kramar och pratar med sina barn, tills dom somnar in.
Dom skriver avskedsbrev och förklarar....... brevet blev tydligen "sjukt jobbigt"
Dom spelar in video till anhöriga.
Efter midnatt...Hanna lägger sig i sängen, hon tar sin cocktail, och Oskar hjälper henne att somna in.
Oskar går runt i huset... ångest...gråt...panik....förtvivlad.
Han väntar 2 kanske 3 timmar, men sen.....
Han samlar mod...Han tar själv en cocktail
Tidigt på morgonen den 9:e...... Oskar lägger snaran runt halsen.......
TYST....Bara tyst.
På tidig förmiddag kommer läraren och ringer på....Ingen öppnar.
På eftermiddagen den 9/1 så hittas dom av polisen, Fruktansvärt !
Så här är jag övertygad om att det gick till.
in min spekulation igen.
Vem vet, det kanske drar igång nått, eller så skiter man bara i den....
Jag har säkert missat nått, men om jag lägger ihop min info så TROR jag att det gick till såhär.......
På ett ungefär......
Här är min spekulation.
Barnen blev visserligen sämre och sämre, och vissa dagar var nog fruktansvärt jobbiga.
Inte så mycket Moa.. hon var nog ganska ok... men Agnes hade det jävligt tufft.
Men, detta gick att leva med, och det hade dom gjort i några år.....
Moa påverkades nog av allt negativt, och var väll heller inte så munter, egentligen.
Men, livet rullade på.
Då kom beskedet, strax innan jul, som ställer allt på kant för familjen.
Först blir Agnes jättedålig.
Sen får Hanna reda på att hennes medicin inte fungerat.
Ett besked som gör att Hanna inte vill leva längre.... hon vet att hon skall dö, och hon ger upp.
Hon fick sin dödsdom !!
Inte en gång till..... tänker hon.
Hon går in i en djup depression, och kan varken sova eller vara vaken.. djup depression.
Hanna orkar inte mer.. hon vill dö !
Oskar försöker få henne på bättre tankar, och försöker med alla medel, in i det sista, men till slut så märker han.... Hanna VILL dö ! Och hon vill ta barnen med sig !!
Detta pratar dom om mellan Jul och nyår.
Fröet som Hanna sådde börjar slå rot.
Oskar kan inte leva utan sin Hanna, eller sina barn.. och han vet att Hanna har bestämt sig.
Han går upp till sina barn...Han tittar på dom, han kramar dom, och han säger till sina barn att han älskar dom.
Sen går han ner till Hanna och säger.
- Vi gör det tillsammans....
- Om barnen aldrig blir bättre, utan bara sämre och sämre, och du inte vill leva längre, då vill inte jag heller leva.
Oskar har bestämt sig. Han bestämmer sig runt 2/1 - 4/1
Dom planerar under några dagar, hur dom skall göra det, och när dom skall göra det, och vilken tidpunkt som blir bäst.
Dom bestämmer sig för den 8:e, för då kommer dom vara saknade den 9:e, och även bli hittade.
Detta är ett gemensamt beslut.
Oskar pratade med sin syster den 7/1... då levde dom.
Barnen vet ingenting, men samtidigt vet Hanna och Oskar att barnen inte VILL bli lämnade kvar utan mamma och pappa.
På kvällen den 8/1.... då händer det.
Oskar och Hanna hjälps åt att förbereda cocktails, och snaran för hängning.
Dom går upp till barnen tillsammans, dom kramar och pratar med sina barn, tills dom somnar in.
Dom skriver avskedsbrev och förklarar....... brevet blev tydligen "sjukt jobbigt"
Dom spelar in video till anhöriga.
Efter midnatt...Hanna lägger sig i sängen, hon tar sin cocktail, och Oskar hjälper henne att somna in.
Oskar går runt i huset... ångest...gråt...panik....förtvivlad.
Han väntar 2 kanske 3 timmar, men sen.....
Han samlar mod...Han tar själv en cocktail
Tidigt på morgonen den 9:e...... Oskar lägger snaran runt halsen.......
TYST....Bara tyst.
På tidig förmiddag kommer läraren och ringer på....Ingen öppnar.
På eftermiddagen den 9/1 så hittas dom av polisen, Fruktansvärt !
Så här är jag övertygad om att det gick till.
Ambitiös, träffsäkert och inte alls ett orimligt händelseförlopp.
För att jag ska helt kunna ta till mig historien krävs dock även en cocktail av psykiatriska sjukdomar och tillstånd, såväl aktuella som historiska, hos bägge föräldrarna.
Jag behöver dock varken sekter, ME-geschäft eller aggressiv anti-ME-lobby, även om vart och ett av dessa element kan ha påverkat negativt.