2018-02-23, 16:22
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosebleedsection
Lex Black panther och ghostbusters?

Visst kan ha fel men när de 5 tjejerna dök upp i fältet försvann allt hopp för min del. Men såg seriösare ut än ghbuster iaf får jag väl ge dem

WO×W!!

Man tackar väl inte nej till tuva direkt så får väl se den och ge en objektiv bedömning här i tråden (;

Går inflation i betyg just nu inom flera genres, ger inte mycket för RT längre heller. Är som IMDB ungefär. Metacritic håller sig lite närmare sanningen men faller samman ibland också.
Citera
2018-02-23, 18:37
Medlem
fernebos avatar
Gick inte helt igång på trailern, men gillade verkligen Ex Machina, så man har ju vissa förhoppningar.

Många fina recensioner. Tex:

Citat:
Annihilation is a ferocious, feral, female-centric update of fearsome monster classics like The Thing and Alien. In the much-anticipated follow-up to his auspicious debut feature Ex Machina four years ago, writer-director Alex Garland shows an unerring hand in building a sense of unease about what evil lurks in a forest that's been taken over by some kind of "other," and then making it pay off. Fright fans as well as connoisseurs of seriously good filmmaking should turn this finely tuned thriller into a much-needed hit for Paramount and, as the remaining two entries in Jeff VanderMeer's Southern Reach Trilogy have already been published, the studio should get the next film installment rolling post haste.

https://www.hollywoodreporter.com/review/annihilation-review-1085770
Citera
2018-03-12, 15:47
Medlem
Nochillss avatar
"Area X" är en bra film även om den inte bjuder på några överraskningar annat än att den stödjer Gaia filosofin som så länge har debatterats. Det förklaras att Jorden med sina ekosystem är en självständig organism som står över människans bedrifter. Jorden kan slå tillbaka och försvara sig mot mänskliga klavertramp i global uppvärmning, skogsskövling och utrotning av djurarter.

Mysticismen och Alien-temat stärker bara berättelsen precis som bröderna Strugatsky gjorde i sina berättelser. Vi får hoppas på att det inte kommer att dröja så länge innan också uppföljarna till Jeff Vandemeers Authority & Acceptence filmas!
Citera
2018-03-12, 17:46
Medlem
Matsu-sans avatar
Tyvärr en stor stor besvikelse och kan närmas beskrivas som en korsning av Lost och ett dåligt X-filesavsnitt på LSD.
Betyget kommer sjunka och för min del fanns det ingenting nytt eller originellt att hitta här.
En stor besvikelse och betyget 2 av 5 speglar filmens värde!
Citera
2018-03-12, 20:01
Medlem
Jag tyckte den var bra, såg den i ett sträck trots dess 2 timmar vilket jag normalt inte brukar ha tålamod till. Kan tänka mig många tycker den är seg jag satt dock rätt fängslad.

Överlag en ganska simpel historia, från A till B så att säga... glest med action, skräck eller vad nu många förväntar sig efter trailern. Istället fokuserar filmen sina två timmar mer på hur denna "händelse" långsamt påverkar och förvränger individerna och landskapets fauna.

7.5/10 men då känns den nischad för mig

Kunde gärna fått varit ännu mer skruvad, tex mer exempel på hur "skimmret" förvränger tid,rum verklighet.
Senast redigerad av pex666 2018-03-12 kl. 20:06.
Citera
2018-03-12, 22:44
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Jag tyckte den var bra, såg den i ett sträck trots dess 2 timmar vilket jag normalt inte brukar ha tålamod till. Kan tänka mig många tycker den är seg jag satt dock rätt fängslad.

Överlag en ganska simpel historia, från A till B så att säga... glest med action, skräck eller vad nu många förväntar sig efter trailern. Istället fokuserar filmen sina två timmar mer på hur denna "händelse" långsamt påverkar och förvränger individerna och landskapets fauna.

7.5/10 men då känns den nischad för mig

Kunde gärna fått varit ännu mer skruvad, tex mer exempel på hur "skimmret" förvränger tid,rum verklighet.

Imdb har den som Adventure, Drama, Fantasy. Stämmer det väl in ?
Citera
2018-03-12, 22:47
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Imdb har den som Adventure, Drama, Fantasy. Stämmer det väl in ?

Nej verkligen inte. Det är en klassisk thriller med utomjordiska inslag.
Citera
2018-03-13, 00:21
Medlem
Hade ni fin crisp bildkvalité på filmen? Jag streamade serien Love precis innan jag såg denna film och Love hade en fin crisp bild men denna filmen såg ut som typ 480p
Citera
2018-03-13, 00:58
Medlem
Gonkos avatar
Såg den idag. Är ett fan av Alex Garlands tidigare film Ex Machina (2014) och hade stora förväntningar på denna. Tyvärr så levde den inte upp till dem.

Hade väntat mig lite mer mindfuck moments men när filmen var slut så kändes det bara "meh, that's it?".

Ger den 2/5.
Citera
2018-03-13, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonko
Såg den idag. Är ett fan av Alex Garlands tidigare film Ex Machina (2014) och hade stora förväntningar på denna. Tyvärr så levde den inte upp till dem.

Hade väntat mig lite mer mindfuck moments men när filmen var slut så kändes det bara "meh, that's it?".

Ger den 2/5.

Lustigt, jag tyckte Ex Machina var skittråkig men denna var ju klockren, satt som klistrad, 4/5 toasters!
Citera
2018-03-13, 01:10
Medlem
Gonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Lustigt, jag tyckte Ex Machina var skittråkig men denna var ju klockren, satt som klistrad, 4/5 toasters!

Smaken är som baken.
Citera
2018-03-13, 01:18
Medlem
shorty81s avatar
Den här var bra, och snygg gjord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem