2018-03-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blonay
Även jag skulle kunna acceptera och "må bra" av ovanstående händelseförlopp, men....

Har du någon teori om varför föräldrarna inte skrev som det var i brevet? OM sanningen är att flickorna tagit sina liv, så hade väl alla efterlevande förstått att föräldrarna ville följa efter barnen in i mörkret? Varför då skriva en annan historia i brevet, dessutom en förskräcklig version! För vems skull skriver man brevet då?

Alltid är det någon liten hake i alla teorier som inte känns helt rätt.
Mitt fetade, är det något du tror eller vet?
Citera
2018-03-12, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Glömde nämna en sak i mitt föregående inlägg:
jag valde medvetet orden "leka självmord" för att öppna för ytterligare ett scenario.

Tänker du dig två sjuka och uttråkade barn, med alldeles för mycket tid för bara varandra, i en fantasieggande och spännande lek som går överstyr? Det gör i alla fall jag när du skriver "leka självmord". Känns inte alls orimligt.
Citera
2018-03-12, 21:43
Medlem
Citat:

För att göra denna drapa kortare än tänkt: nej, jag har ett annat och troligare scenario, men det talar jag inte om här. Kan bara nämna att jag gjort ett antal kringgående rörelser i denna tråd för att testa förklaringsmodeller och ställa en faktisk fråga, som inte blivit besvarad ännu. Men sk*t samma ...
---------
.

Den var i alla fall ny. Inte: jag vet, men jag berättar inte, istället: jag har ett troligare scenario, men det talar jag inte om.

Frågan om OH var på jobben den 7/1 eller 8/1 kanske?

Som då bevisar att OH hade tänkte att hålla sin presentation och allt annat den 9/1 och därmed inte hade intresse i att begå självmord?
Och resten av familjen var där själv hemma?
Tror inte att OH prioriterade sitt jobb just den 7 eller 8/1. Men vem vet.
Och kanske du tänkte på något helt annat.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-03-12 kl. 21:45.
Citera
2018-03-12, 21:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Att vi har en dragning att tro på saker som känns bra, istället för att möta den bistrare verkligheten.

Jag är skyldig dig en ursäkt där, för att jag hade fel om tendensen i detta ditt inlägg. (Som tantigheter hittade.)

Apropå döttrarnas ev sucidpakt så känner jag inte spontant att föräldrarnas självmord skulle följa med någon självklar logik, om barnen är "sjuka" och föräldrarna "friska". Om föräldrarna kan försvara sig inför sig själva, och inför omvärlden.

Och vem skulle bevara minnet av flickorna, om inte föräldrarna?

Sen är det klart att det inte är totalt omöjligt.
Citera
2018-03-12, 21:46
Medlem
Citat:
jag valde medvetet orden "leka självmord" för att öppna för ytterligare ett scenario.
Usch nu fick jag också upp bilder på näthinnan. A leker självmord med M....
Citera
2018-03-12, 21:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det är värre då, men är inte flickorna antingen för stora eller för små för det?
Citera
2018-03-12, 21:56
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är värre då, men är inte flickorna antingen för stora eller för små för det?
Jag tror inte de lekte självmord. Om man nu ska tänka i de banorna att flickorna orsakade sin död själva. Barn i den åldern är fullt kapabla till att bli djupt deprimerade och vilja avsluta sina liv. Ha självmordstankar. Och inte vilja leva längre.
De skulle kunna ta sitt liv själva. Ingen lek. Utan på riktigt. Inte så vanligt hos barn i den åldern. Men det kan hända.
Citera
2018-03-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Dessvärre nej! Barn härmar i alla åldrar utan att förstå den verkliga innebörden. Det kräver mognad.
Bara för att svara, inte för att försöka stärka argumentet.
Citera
2018-03-12, 21:57
Medlem
Föräldrarna som bara inte kan begå det där absolut fasansfulla - så då är det bättre att låta offren - barnen - begå självmord. Vilken tilltro till polisen vi alla har här. Inte bara att det är svårt att tro på samförstånd, man kan inte ens tro att barnen blir dödade men gjorde detta själva - och föräldrarna hängde med. Det här kom inte ens Shakespeare på, till exempel så här Romeo och Julia döda och sen följde föräldrarna deras efter.
Citera
2018-03-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Den var i alla fall ny. Inte: jag vet, men jag berättar inte, istället: jag har ett troligare scenario, men det talar jag inte om.

Frågan om OH var på jobben den 7/1 eller 8/1 kanske?

Som då bevisar att OH hade tänkte att hålla sin presentation och allt annat den 9/1 och därmed inte hade intresse i att begå självmord?
Och resten av familjen var där själv hemma?
Tror inte att OH prioriterade sitt jobb just den 7 eller 8/1. Men vem vet.
Och kanske du tänkte på något helt annat.
Njae, det där är ju inte helt utbytbara och likvärdiga utsagor.
Jag vet inte alls och säger därför ingenting å ena sidan. Jag spekulerar, men har bränt mig på både egna och andras vilda fantasier, därför säger jag inget. Men tillåter mig att fråga om det som känns viktigt ... vad det nu kan vara.
Ja, var han på jobben? Det primära är inte om han var intresserad av ett litet självmord, men du kommer ganska nära.
(Jag retas!!)
Citera
2018-03-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Har det varit begravning eller dödsannons i tidningen än?

Tvivlar verkligen på att det ens kommer en dödsannons i tidningen i detta fallet. Tror familjen redan berättat detta för de som behöver veta det. En annons skulle nog bara vara jobbigt för de anhöriga.

Begravning: Vi vet itne ens att kropparna är släppta från Rättsmedicin än. Kan nog dröja tills alla svar kommit från NFC så de kan kolla en gång till om någon konstigt framkommer i någon analys.
Citera
2018-03-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Föräldrarna som bara inte kan begå det där absolut fasansfulla - så då är det bättre att låta offren - barnen - begå självmord. Vilken tilltro till polisen vi alla har här. Inte bara att det är svårt att tro på samförstånd, man kan inte ens tro att barnen blir dödade men gjorde detta själva - och föräldrarna hängde med. Det här kom inte ens Shakespeare på, till exempel så här Romeo och Julia döda och sen följde föräldrarna deras efter.
Jo snälla!
Jag tror att barnen blev dödade. Du är inte ensam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in