2018-03-12, 09:59
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det verkar som du vill hänga upp dig på en historia som tydligen visat sig var osann (Ahlin),
och sedan överföra resonemanget till Virtanen, och sedan glatt utropa: Det här är också osant!

Men den gubben gick inte. Förresten, är det inte olagligt att erbjuda praktikplats till en
14-åring i utbyte mot sex?

Självklart måste man kunna lära sig av andra saker och dra paralleller är du oförmögen till detta blir du lurad ofta.

Om det har hänt på det sätter du påstår som är olagligt finns det väl en dom på det ? eller en pågående utredning.

Men det kanske bara är något du läst i tidning eller Twitter ? Har det verkligen hänt på det sättet du beskriver ?
Citera
2018-03-12, 10:13
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Självklart måste man kunna lära sig av andra saker och dra paralleller är du oförmögen till detta blir du lurad ofta.

Om det har hänt på det sätter du påstår som är olagligt finns det väl en dom på det ? eller en pågående utredning.

Men det kanske bara är något du läst i tidning eller Twitter ? Har det verkligen hänt på det sättet du beskriver ?
Har du bott i en grotta det senaste halvåret?

En annan kvinna berättar om hur hon, 14 år gammal, hörde av sig till Virtanen som hon beundrade och fick ett skriftligt svar med frågan om hon "vill ligga". I veckan har en skärmdump av konversationen offentliggjorts.

http://www.gp.se/kultur/aftonbladetprofilen-fredrik-virtanen-om-v%C3%A5ldt%C3%A4ktsanklagelserna-1.4766834

Sedan anar jag en viss desperation hos er Virtanen-apologeter nu:
Finns det en dom..? Är det bevisat..? Pågår utredning..?

Dumma frågor för att blanda bort korten och skapa osäkerhet kring svinets gärningar.
Citera
2018-03-12, 10:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Varför är denna historia i Svd mer trovärdiga en DNs om Ahlin ? det är bara något du väljer att påstå.
Ahlin historian tillsammans med Malmros etc etc visar på att många uppgifter i me too som skrevs som sanna av MSM inte alls har någon fakta bakom sig.

Sjukt hyckleri att välja att tro på de historier som passar ens egen världsbild men att förkasta de som går emot.

Den fakta som finns är att fallet med CW är utrett av polis och man fann att man inte kunde bevisa brott. Sen finns det en rad tyckanden om Fredrik Virtanen/Ramquist som en äcklig idiot vilket säkert stämmer till viss del men det är inte straffbart att vara detta.
Då ni rövhattar hela tiden, på varje sida i tråden, försöker få det till att det är ord mot ord i ett fall så ber jag att få citera mig själv. Vilket jag kommer att fortsätta med varje gång detta efterblivna dillande dyker upp i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
12 anklagelser känner vi till hittills, som han arbetsgivare bedömt vara tillräckligt för att man inte vill ha honom kvar. Kom ihåg detta tal nu så slipper du fråga om det på varannan sida i tråden.

TOLV kvinnor har anklagat honom, efter vad som framkommit hittills.
Skriv nu en PostIt-lapp med siffran 12 & sätt på bildskärmen.
Citera
2018-03-12, 10:21
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Har du bott i en grotta det senaste halvåret?

En annan kvinna berättar om hur hon, 14 år gammal, hörde av sig till Virtanen som hon beundrade och fick ett skriftligt svar med frågan om hon "vill ligga". I veckan har en skärmdump av konversationen offentliggjorts.

http://www.gp.se/kultur/aftonbladetprofilen-fredrik-virtanen-om-v%C3%A5ldt%C3%A4ktsanklagelserna-1.4766834

Sedan anar jag en viss desperation hos er Virtanen-apologeter nu:
Finns det en dom..? Är det bevisat..? Pågår utredning..?

Dumma frågor för att blanda bort korten och skapa osäkerhet kring svinets gärningar.

Din källa är inte trovärdig, utan MSM som kokar ihop sina lögner exempel på detta visas i tidigare inlägg. Visa på att det finns en dom eller en pågående polisutredning om detta annars är det bara lösryckta påstående hopklistrade av klick sökande redaktioner. (ring du judeledaren Wolodarski och diskuterar hur ni kan använda dessa metoder för att manipulera det svenska folket ni är nog på samma våglängd)
Senast redigerad av MadBalt 2018-03-12 kl. 10:27.
Citera
2018-03-12, 10:24
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Då ni rövhattar hela tiden, på varje sida i tråden, försöker få det till att det är ord mot ord i ett fall så ber jag att få citera mig själv. Vilket jag kommer att fortsätta med varje gång detta efterblivna dillande dyker upp i tråden.

Se diskussionen och hur denna visar att MSM och me too saknar trovärdighet när det gäller påståenden om vittnesmål

De fakta som finns är att det finns en polisutredning som visar att man inte kan bevisa CWs anklagelser. Så ord står inte mot ord utan CWs ord står mot en polisutredning. Jag litar mer på polisen en CW
Citera
2018-03-12, 10:37
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Alltså i denna tråd blir det allt tydligare hur en herrans massa människor med en tagg i sidan på (eller glödande hat mot, som det tycks hos vissa) Virtanen. Och det är fine, kör på hörni, ha det så kul. Men faktum kvarstår att Virtanen må ha varit påtänd och svinig mot brudar – f ö precis som typ varenda rockstjärna eller skådis eller journalist med ett namn i Stockholm under samma period i – CW krökade på ordentligt hon också och hennes vittnesmål inte dög för en förundersökning för en massa år sen och detta tjat om "12 kvinnor" ger jag ingenting för, tycker snarare att det är skrattretande att av många här på FB avskydd msm helt plötsligt länkas friskt till …*det är i just DETTA fall legio att tro att de far med sanning och målar en objektiv världsbild. Jag känner igen beteendet, inte minst från t ex Lamotte, Janouch eller Birro etc, alt-höger-älsklingar utan någon som helst egentlig talang, som väljer att referera till msm när de bekräftar deras världsbild och avfärdar dem som fulla av skit när den inte gör det. DÄR har vi en helt galen dubbelmoral om någonstans!
Citera
2018-03-12, 10:43
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Din källa är inte trovärdig, utan MSM som kokar ihop sina lögner exempel på detta visas i tidigare inlägg. Visa på att det finns en dom eller en pågående polisutredning om detta annars är det bara lösryckta påstående hopklistrade av klick sökande redaktioner. (ring du judeledaren Wolodarski och diskuterar hur ni kan använda dessa metoder för att manipulera det svenska folket ni är nog på samma våglängd)
Mohahahh

Där satt den!

Virtanen är utsatt för en judisk konspiration!

Det är SVD och GP har tillsammans med "judeledaren" Wolodarski ordnat den saken..

Tack för MadBalt för den här lilla debatten (Som jag vann)
Citera
2018-03-12, 11:11
Medlem
muneys avatar
Citat:
De fakta som finns är att det finns en polisutredning som visar att man inte kan bevisa CWs anklagelser. Så ord står inte mot ord utan CWs ord står mot en polisutredning. Jag litar mer på polisen en CW
Du är medveten om du just nu beskriver "ord mot ord" fast med andra ord?
Polisen säger inte att CW ljuger utan att det inte går att bevisa hennes anklagelse, det är en jävla skillnad.
Citera
2018-03-12, 11:29
Medlem
UT64s avatar
Så noterar vi, så här efter att Virtanen anmält Wallin för förtal, följande:

* Wallin får massor av stöd och uppmuntrande kommentarer på sociala medier.

* Virtanen får stöd av Alexander Bard, men får för övrigt en skur av ruttna tomater efter sig.

Citera
2018-03-12, 11:45
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Du är medveten om du just nu beskriver "ord mot ord" fast med andra ord?
Polisen säger inte att CW ljuger utan att det inte går att bevisa hennes anklagelse, det är en jävla skillnad.

Det kan du ju kalla det så om du vill, men lite mer än så är det faktiskt. Polis och åklagare har undersökt CWs och FVs påståenden och funnit att CWs ord inte håller, slutsatsen är att polisen/ åklagare (rättsstaten) tror på FVs beskrivning av händelsen. CW har inte heller lyckats överklaga detta trots försök så vi får utgå från att hon hittar på eller missbedömt händelsen.

Men du precis som alla andra har rätt till din egen tro, majoritetssamhället brukar dock respektera statens syn i slutändan.
Citera
2018-03-12, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det kan du ju kalla det så om du vill, men lite mer än så är det faktiskt. Polis och åklagare har undersökt CWs och FVs påståenden och funnit att CWs ord inte håller, slutsatsen är att polisen/ åklagare (rättsstaten) tror på FVs beskrivning av händelsen. CW har inte heller lyckats överklaga detta trots försök så vi får utgå från att hon hittar på eller missbedömt händelsen.

Men du precis som alla andra har rätt till din egen tro, majoritetssamhället brukar dock respektera statens syn i slutändan.
Nämnde jag att det är minst 12 kvinnor som anklagat honom, flera av dessa anställda på samma arbetsplats?
Citera
2018-03-12, 11:54
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Nämnde jag att det är minst 12 kvinnor som anklagat honom, flera av dessa anställda på samma arbetsplats?

Finns det en dom eller polisutredning på detta ? Har du en källa på vilka dessa kvinnor är och vad anklagelserna består av?

Nej du kommer med hörsägen

Den fakta som kan beläggas är att CW anklagat FV för våldtäkt och att detta utretts och avfärdats av polis.

Resten är tyckande och åsikter av en den hycklande lynchmob du ingår i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in