2018-03-12, 07:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Vill någon förklara logiken i JPs ”har jag 1% hopp så har jag 99% chans”?

Det kan bara JP förklara.
Citera
2018-03-12, 08:03
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Robin och Helena ska bestämma tillsamamns vem blir den sista husbonden i år. Kanske JP? Spekulerar att han väljer Stefan till FK och Stefan väljer Robban till AK.
Haha nu blev det lite knas... Inte Helena va?
Citera
2018-03-12, 08:31
Medlem
lersaters avatar
JP har inte lyft ett finger på hela sommaren.. inte konstigt han hade energi i överflöd.. man kan kalla han det ena o de andra men han är ju smart .. lägger korten rätt hela tiden
Citera
2018-03-12, 08:32
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Vill någon förklara logiken i JPs ”har jag 1% hopp så har jag 99% chans”?
Enkelt,

Ställ upp ekvationen
x+1=100 %
Dra ifrån 1 på VL och HL

x-1+1=(100-1)%

x=99=chans
Det är inte ekvivalens mellan hopp och chans. Det är det som jag tror gör dig förvirrad. De flesta hade nog använt "risk" istället för "chans" men han menade så här,

"Har jag 1% hopp har jag 99% risk att åka ut."
Senast redigerad av Banangurkazz 2018-03-12 kl. 08:40.
Citera
2018-03-12, 08:38
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
JP har inte lyft ett finger på hela sommaren.. inte konstigt han hade energi i överflöd.. man kan kalla han det ena o de andra men han är ju smart .. lägger korten rätt hela tiden

JP skulle bli en utmärkt pokerspelare, folk underskattar honom. Han säger ju själv att hans styrka är att manipulera folk.
Citera
2018-03-12, 09:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är JP och Alexandra de enda som var farmare från start? Övriga ersättare?

Jag skulle vilja se Bondmoran och Blöjungen i skogen som Robert, Stefan, Helena och Linda levde eller bygga upp torpet som Robin gjorde.

De tre som levde i skogen och är kvar är en värdig vinnare av Dagis 2018. De andra två har åkt på en räkmacka till finalveckan.

Oavsett vem som vinner är detta den sämsta säsong av farmen någonsin. Överträffa detta blir svårt, jag tror inte ens MrPerfect Sjöberg eller kaffeflickan La Camilla kan slå det.
Citera
2018-03-12, 09:36
Medlem
Hjulhusets avatar
Robin berättade på Facebook att den jobbigaste tiden var på Torpet där det inte hände mycket. På Farmen var det mer uppdrag och personer att jobba med, Vincet och Pablo kom mer frekvent sen att det var ting mm. Så tiden gick fortare där.
Tror att Robin inte var så bra på Husförhöret så han hade rykt oavsett till slut, han är nog ingen tävlingsmänniska. Men trevlig och rak person.
Citera
2018-03-12, 09:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Om Helena verkligen tyckte om sin Robin så otroligt mycket. Hur kommer det sig att hon inte väljer med hjärtat och satsar på gatuindiern och kör ut honom på husförhör? Jag menar sannolikheten hade väl varit 99 procent mot 1 procent om Helena hade mött honom? Helena har ju stenkoll på sånt? Märkligt val av Helena. Hon måste ha fått ren panik eller så var hon kanske inte så stenbundis med torpetbundisen Robin som vi tittare fick uppleva ändå, annars hade ju hon utan problem eller tvekan hämnats på hans "överman"? Ingen annan som blev chockad?

TV4 lille gullegris fick nog inte tävla direkt efter sågen. Det sa de inte i tv men jag är ganska säker på att han var skyddad. Va fan annars blir det ju en seriös tävling och så kan vi inte ha det.

Jag hoppas att Robert blir storbonde och han väljer JP till förstekämpe.
Citera
2018-03-12, 10:18
Medlem
Hjulhusets avatar
Lite roligt när Helena skulle välja andrekämpe då Stella vart vald, Stella skulle ju vara så duktig i Husförhöret. Stella vågade inte då ta husförhöret utan tog Styrka. Hon såg ju iof inte när Helena tog stocken mot Kirsi. Sen att det söta Muskelberget från föregående Farmen slog henne i just stocken då plojtävlingen med godis, var kanske inte oväntat.
Senast redigerad av Hjulhuset 2018-03-12 kl. 10:35.
Citera
2018-03-12, 10:24
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Oavsett vem som vinner är detta den sämsta säsong av farmen någonsin. Överträffa detta blir svårt, jag tror inte ens MrPerfect Sjöberg eller kaffeflickan La Camilla kan slå det.

Tycker säsongen med Landsfadern och Ros-Mari var sämre.
Citera
2018-03-12, 11:07
Medlem
Pantheraduss avatar
Jo Manipulatören eller t o m Sociopaten, vann igår på sekunden. Att såga mer lodrätt gör att bjälkarna går av fortare, mer vågrätt att mer bjälkar sågas men går av långsammare, sen gäller det att använda hela sågen också. Tror det var mycket mjölksyra mot slutet..... Även repet är som en teknikgren, man skall dra vid rätt tillfälle, men Stella hade inte alls den staminan som Helena hade...

Jag tror att de inte kan enas om storbonde. Därför blir det Hannibal Lecter.
Hannibal Lecter, sätter kanske Robban som FK, och då blir Alexandra AK, och där tror jag Robban vinner. Sedan är det final och de medtävlande får rösta.
Helena vinner där. J-P åker ut i någon kunskapstävling eller vedstapling etc..
Det blir en fight mellan Robin, och, Hannibal Lecter, i 3 grenar. Hannibal Lecter vinner.
Och Helena mot Hannibal Lecter i kunskap eller vedstapling mm.... Så tror jag finalen går, men kan ha fel... ?
Senast redigerad av Pantheradus 2018-03-12 kl. 11:10.
Citera
2018-03-12, 11:20
Medlem
Xedomes avatar
Att JävlaPajas är headhuntad gör honom definitivt till TV4:s gullunge, ja.

Finns det tidigare läckor på att kamperna i tingen varit riggade?

Husförhöret med Dee och Stefan var ju helt klart till en jägares favör, uruselt av TV4.

ÄR de riggade, är det väldigt lätt att rigga Robin vs. JäklaPajas:
Olika träslag på brädorna som sen betsas över (ek resp. furu till exempel).
Slö såg, skarp såg, etc.

Har vi verkligen uteslutit att det var riggat utifrån deras olika teknik?

Kanske är tjatig nu, men har svårt att tro att skämtet JP skulle ta en redig karl som Robin med JP:s taniga spaghetti-armar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in