2018-03-10, 03:41
Medlem
bengtdenyngres avatar
Det sa jag inte. Lär dig läsa. Varför dessa svavelosande kommentarer från din sida? Du behöver inte svara.
Citera
2018-03-10, 04:29
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supernova29
Jag har ett förlutet i klubbliv, hemmafester etc. Har kunnat leva på ett snyggt ansikte och maskulin kropp rakt igenom allt.. Är fåordig och extremt tråkig socialt med folk jag inte känner. Det har dock inte varit några hinder alls. Och det inkluderar sexuella förslag.

Online däremot är "utseendeförförelse" betydligt svårare. Jag kan inte livnära mig på det i samma utsträckning. Vad beror det på och varför gäller inte detsamma för män?? Ser vi en snygging på bild blir vi ju lika "kåta" som i verkligheten.

Jag får tjejer som tar initiativ på Tinder, visst. Men det är relativt sett extremt marginellt jämfört med verkligheten.

Förklara tjejer, varför är ni så ytliga i verkligheten men inte online??
Du utstrålar något när tjejen möter dig IRL. Även om det är "extremt tråkig" så får hon ändå en blick av dig och din personlighet. Hon känner att det är tryggt att dra hem dig för kvällen. När du endast ger en bild av dig själv (och har en tråkig personlighet) så känner sig nog många tjejer osäkra. Du kanske ser väldigt dryg ut på bilden också?
Citera
2018-03-10, 10:23
Medlem
Citat:
Jag har ett förlutet i klubbliv, hemmafester etc. Har kunnat leva på ett snyggt ansikte och maskulin kropp rakt igenom allt.. Är fåordig och extremt tråkig socialt med folk jag inte känner. Det har dock inte varit några hinder alls. Och det inkluderar sexuella förslag.

Online däremot är "utseendeförförelse" betydligt svårare. Jag kan inte livnära mig på det i samma utsträckning. Vad beror det på och varför gäller inte detsamma för män?? Ser vi en snygging på bild blir vi ju lika "kåta" som i verkligheten.

Jag får tjejer som tar initiativ på Tinder, visst. Men det är relativt sett extremt marginellt jämfört med verkligheten.

Beror ju helt på vad du tar för bilder.. Att stå som en högstadieelev och ta en selfie i badrummet med armen synlig jämfört med bilder på dig sammanhang där någon annan har tagit bilden.

Kan vara att du står vid din motorcykel eller att du tar en öl med några vänner i skidbacken osv. Förutom ditt utseende så ger det en vink om din sociala status, den här killen lever ett aktivt liv osv istället för mitt första badrums exempel som ger bilden av en ensam desperat kille.

På klubben däremot är det mycket jämnare fördelning av kvinnor och män.
Många är dessutom berusade. Inga bilder att jämföra som ovan utan alla är i samma sociala sammanhang.
Sen så är väldigt många kvinnor enbart med i tinder etc bara för att få bekräftelse genom komplimanger. De tar upp mobilen och skummar igenom sen har de fått sin boost.
Citera
2018-03-11, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Du utstrålar något när tjejen möter dig IRL. Även om det är "extremt tråkig" så får hon ändå en blick av dig och din personlighet. Hon känner att det är tryggt att dra hem dig för kvällen. När du endast ger en bild av dig själv (och har en tråkig personlighet) så känner sig nog många tjejer osäkra. Du kanske ser väldigt dryg ut på bilden också?

Hur ser man dryg ut?
Citera
2018-03-11, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Beror ju helt på vad du tar för bilder.. Att stå som en högstadieelev och ta en selfie i badrummet med armen synlig jämfört med bilder på dig sammanhang där någon annan har tagit bilden.

Kan vara att du står vid din motorcykel eller att du tar en öl med några vänner i skidbacken osv. Förutom ditt utseende så ger det en vink om din sociala status, den här killen lever ett aktivt liv osv istället för mitt första badrums exempel som ger bilden av en ensam desperat kille.

På klubben däremot är det mycket jämnare fördelning av kvinnor och män.
Många är dessutom berusade. Inga bilder att jämföra som ovan utan alla är i samma sociala sammanhang.
Sen så är väldigt många kvinnor enbart med i tinder etc bara för att få bekräftelse genom komplimanger. De tar upp mobilen och skummar igenom sen har de fått sin boost.

Jag står antingen i en kostym eller en jacka. Inga konstigheter för mig. Ren, fräsch, bra ljus. Seriös min.
Citera
2018-03-11, 20:20
Medlem
Katzyns avatar
Antagligen har du en utstrålning förutom utseendet, som tjejer känner av IRL men inte på bild. Utöver det så är det ju så att på foto finns det ganska mycket spelrum för att det är den där enda bilden på 2000 som du faktiskt ser så bra ut. Träffar de dig IRL så ser de ju ganska omgående att du verkligen är så pass snygg, online ska du vara en kanonfotograf för att göra en riktigt snygg person rättvisa, eftersom alla halvsnygga och mediokra personer kan få till en eller annan bild med rätt vinkel, rätt ljus, rätt filter etc som får dem att se riktigt snygga ut fast de inte är det IRL.

Sen är det ju också lättare att hoppa över orden och skrida till handling IRL. En kontakt över nätet kräver åtminstone ett minimum av kallprat innan det blir åka av, i vartfall för en tjej. Din fåordighet kan du komma undan med om du är snygg, har en särskild utstrålning och tjejen dessutom är minst småfull. Klubbmiljöer är ändå svåra att konversera i. Över nätet blir det jävligt svårt att få det att kännas bra om du inte kan prata öht.
Citera
2018-03-11, 21:02
Medlem
Voffsingens avatar
Håller med föregående. Utstrålning har stor betydelse, men sedan är det svårt att säga vad det egentligen är. När jag var väldigt ung och hade en kropp som en anatomisk plansch, hade jag mindre attraktion än idag när jag är snarare gammal och fet - även på samma åldersgrupp. Väldigt orättvist, eftersom jag är och vill vara trogen min partner.

Men du har ju redan beskrivit problemet och lösningen. Du trålar helt enkelt på fel fiskevatten. Verkliga livet är din marknad, inte internet. Sedan är det en annan sak att nätdejting använder kvantitativ data för segmentering, men i verkligheten är det kvalitativ data.
Citera
2018-03-12, 01:49
Citat:
Ursprungligen postat av bengtdenyngre
Enkelt kan man säga som så här tjejer har inte den där sexuella pushen som män har. De har inget att tömma och behöver inte sex så som män. Det är inte livsnödvändigt för kvinnor att ha sex på samma sätt som det är för män. Sex och vatten är lika viktigt för män. Att sen tjejer är ännu mer off online beror på att de helt enkelt inte är intresserade.

Jag skulle vilja veta varför det bara är feta som visar intresse när man kollar online.
Varför aldrig en smal tjej? Det tycker jag är märkligt.

Fast det där stämmer inte alls. Tjejer är minst lika kåta som män. Om inte mer i vissa fall.

Min erfarenhet och när jag varit med tjejer är att det är hon som tagit intiativet, kan vara att jag är jäkligt snygg men tvivlar på det. Tror mer på att du har fel om att kvinnor inte behöver sex...
Citera
2018-03-12, 01:52
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Studentklubbar = Några hundra personer som mest
Tinder/dejtingsidor = Tusentals andra personer

Och som sagt, det faktum att de dels inte blir behandlade på samma sätt, och att de kan själva göra en bedömning på hur personen är på riktigt där och då.

Du kan ju prova göra ett socialt experiment. Ha 50 killar att gå runt till varje tjej på ett ställe och rakt upp och ner fråga om dom vill ligga. Sen kommer du in som nummer 51. Resultatet kommer att vara ungefär det samma som det du upplever online, av den enkla anledningen att det är så det fungerar men att du troligen får multiplicera 50 några gånger. Iaf så länge vi snackar om de tjejer som är "normalsnygga" eller högre.

Sista meningen är viktig. Det är viktigt att förstå att alla tjejer inte får ligga så jäkla enkelt.

Vissa ser man ok (och självklart snygg) ut som kvinna så får man ligga, åtminstone mycket mer än en average kille till utseendet.

Däremot är man ful/tjock som kvinna så är det svårare.

Är man dock ok/ful som kille så har man ju dock i princip ingen chans. Så allt är ju relativt.
Citera
2018-03-12, 01:54
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:

Får känslan av att du själv är ytlig.

På nätet har tjejerna oändligt mycket att välja på så där blir du bara en i mängden såvida du inte är kändis.
Citera
2018-03-12, 01:57
Medlem
F.Hansens avatar
Bilderna du har på dig själv kanske är väldigt intetsägande, dålig kvalité etc.
Har du bra bilder med kvalitet där du uttrycker känslor?
Citera
2018-03-12, 01:57
Medlem
Tjejer har tillräckligt med snygga killar omkring sig i vardagen irl, så det finns egentligen ingen anledning för dem att ta kontakt med främlingar online.

Tjejer är knappt aktiva på Tinder, de har ett konto mest för skojs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in