Har precis läst artikeln om AFS på fria tider (plusartikel)
Här några saker jag tycker är viktiga
Citat:
En viktig faktor här är också den oroväckande internkulturen i SD. Det finns en toppstyrning som gör att många människor med fria yrken och självrespekt drar sig för att engagera sig i partiet. När man lyckats få in en intellektuell förmåga som Jan Olof Bengtsson i partiet såg man exempelvis till att göra sig av med honom under förnedrande former, något som säkert inte bidragit till att andra akademiker velat gå med i SD.
..
"Gummiparagrafen hets mot folkgrupp ska därför avskaffas eftersom den idag används godtyckligt mot svenskar som nyttjar sin grundlagsskyddade yttrandefrihet och därmed skrämmer människor till tystnad."
..
AfS kräver ett omedelbart asylstopp och en "storskalig och aktiv återvandringspolitik". Man kräver också att samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas, vilket är rimligt givet att den förda politiken saknat folkligt stöd och medborgarskap ofta utdelats slentrianmässigt. Politiken har saknat både legalitet och legitimitet.
..
Högintressant är också fokus på yttrandefrihet, demokrati och kultur. AfS har en genomtänkt förståelse för hur "vänstern" tagit över Sverige trots begränsat folkligt stöd, och har konkreta förslag på hur frihet och demokrati ska återinföras. Det handlar bland annat om avskaffat presstöd, lägre politikerlöner och återinfört tjänstemannaansvar. Men det handlar också om sådant som att kräva åsiktsfrihet på sociala medier, att lägga ner SR och att förhindra rivningar av kulturhistoriska byggnader. Enligt Andrew Breitbart är "politiken nedströms från kulturen" och det är genom att kontrollera kulturen i vid mening som "vänstern" tagit över våra samhällen. AfS har en av de bättre analyserna av detta jag läst i ett partiprogram.
http://www.friatider.se/m-nga-r-tt-i-alternativ-f-r-sveriges-program
Ett par saker jag tycker borde vara självklara att driva, kombinerat med ett alltid lika sympatiskt förslag om sänkta politikerlöner. Sympatiskt eftersom endast partier utanför riksdagen tenderar driva den.
Brinner man för dessa frågor bör man rösta AFS för att visa att de är viktiga. SD får bli ett mainstream parti för de som vill ha ett mittenalternativ. Att bedriva en återvändningspolitik tror jag skulle få en massa potentiella SD-väljare att vända om.
Men jag vet inte. SD är ju ett etablerat parti och en röst på SD är en spark mot etablissemanget. En röst på AFS blir kanske bara en spark i tomma intet. Såvida inte man anser att AFSs program är viktigare än allt annat (t.ex. viktigare än en ansvarsfull invandringspolitik, vilket ju SD ändå står för) bör man nog inte rösta på dem.
Mig veterligen har inte SD sagt något om HMF och de har heller inget emot att vi betalar 5 miljarder per år till SVT/SR.