Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Du som berättat att du har asperger. Jag har sett att du vid flera tillfällen har missförstått det jag skrivit, att det kan vara svårt att tolka en text. Du har därför blivit aggressiv i onödan och hamnat i försvarsställning. Kan något liknande ha hänt för OH, om det är som du tror? Kan han ha missförstått vad skolan sagt och därmed utfört handlingarna, av rädsla för något som faktiskt inte finns? Kan han ha missförstått ett eventuellt olyckligt utskick från skolan, som kanske dök upp i anslutning till att skolan skulle börja?
Kan det vara en kommunikationsbrist eller miss som ledde fram till tragedin, som byggdes upp? Läs vad jag skriver utan att haka upp dig på vad som tidigare sagts, eller som du trott har blivit sagt.
Ja, faktiskt, mycket kan bero på kommunikationsbrist.
Folk med AS har speciellt svårt, mer eller mindre svårt att läsa "mellan raderna". Man måste vara tydlig, kort och koncis.
Faktiskt så fattade jag hans momslektion väldigt bra, och det är väldigt "aspigt" att skriva sådant som en saga till sitt barn. Men weird? Nä, det tycker jag inte.
Men jag lämnar det utanför om han var drivande i allt som skedde, jag vet inget där, att just ett missförstånd skullle ha legat bakom att just han utfört och dirigerat handlingarna.