Citat:
Ursprungligen postat av
Lillegro
Varför undrar du? Har du blivit busted

?
Förövrigt så tror jag inte det, när den har börjat blomma börjar den producera thc. Men jag behöver inte ha rätt om detta, mest en gissning.
Var tvungen att ringa efter ambulans i fredags och när jag kom hem igen hade polisen brutit upp dörren och tagit lite över 6000kr, min kamera, mitt tält och 5st plantor som inte var i tältet då det stod tomt.
Dom 5 plantorna hade just fått sitt andra bladpar och när jag ringde polisen så sa dom att jag får göra anspråk på sakerna dom tagit. Har tänkt säga att dom 5 små plantorna är ricinfrön. Dom har kollat i tältet 2 gånger tidigare och även då hittat ricinfrön som dom undrade varför jag hade hemma men lämnade dom.
Ricinplantor har liknande blad som cannabis så det är väl dom plantorna jag kan komma på att jag kan säga till polisen att det var.
Men det är väl ändå polisen som måste bevisa att pengarna kommer från något olagligt (går inte att bevisa för dom då det inte är från något olagligt. Sen var tältet tomt så dom måste ju även bevisa att jag använt tältet till något olagligt.