Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
https://www.specialnest.se/skola/hemmasittande-ett-slags-beroende
Sök själv på "hur många hemmasittare finns i Sverige" så får du en mer nyanserad bild av läget.
Jag har aldrig påstått något annat än att båda flickorna har läkarintyg på att de har ME/CFS från svensk offentlig sjukvård. Däremot la jag senare till att dessa intyg kom från något av de större sjukhusen i Sverige. Detta är inte uppgifter som kommer från Flashback och jag är 100% säker på dem. Jag har även tidigare varit tydlig med att jag inte ger mer information om dem. Tänker man efter förstår man varför.
Nu försöker du blnada bort korten, och dessutom använda en intressentgrupps websida som vederhäftig källa.
Inte särskilt imponerande.
Vilket särintresse som helst, brukar vilja skapa/ta fram siffror/uppgifter som stärker deras tes, vilken den nu må vara.
Antalet s.k. hemmasittare är inte lika med antalet som får hemundervisning. Lika lite som antalet bilförare som överskrider hastighetsbestämmelser i något läge, är lika med antalet börfällda fortkörare.
Och jag ser att du fortfarande vägrar att berätta vilken form av källa (observera, inte vilken källa) ens i ytlig form, som uppgiften om läkarintyg härör sig från.
Ska de vara så svårt, är det en försthandsuppgift eller något annat?