Cousin Cocaines avatar

Moderatormeddelande

Postat av Cousin Cocaine 2018-03-10, 17:29
Medlem
Diskussioner om tråden är OT. Fortsätter det, så kommer varningarna att stå som spön i backen.

/Moderator
2018-03-10, 18:38
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag har lite hett skvaller om Fabian.

För det första är han helsvensk. Det rankas ju inte direkt högt nu för tiden. Namnet är INTE taget. Det är alltså hans riktiga namn, tro det eller ej.
Tyvärr vet jag inte hans flashback-namn.

Sen har han under många år jobbat som stridspilot åt svenska försvaret. Tänk vilka hemlisar han kanske sitter på.
Idag är han reguljärpilot. Han lever alltså inte på bidrag. Det är ju ovanligt nu för tiden.

En god vän till mig gick i samma skola som Fabian. Okej det här är kanske under bältet, men tråden är ju ändå skvaller om Fabian: -Han hade jävligt svårt att skaffa tjejer!

Till slut lyckades han iaf hitta en adopterad tjej som han skaffade barn med.
(Vem kunde tro något sådant om en sådan "högerextrem sverigevän"?? Ja, jag vet, det låter osannolikt, men det är faktiskt sant.)

Tillsammans har de skaffat ett fint hus ett par mil utanför götet och lever gott, förutom de hot som de nu får uppleva tack vare att Fabian ofrivilligt blev en offentlig person, eftersom han hade civilkurage nog att stå upp mot mediadrevet och göra det vi alla andra önskade att vi hade vågat göra.

En sista grej.
Enligt källor gick han ur gymnasiet med 4,2 i medelbetyg från samhällsprogrammet. Inte riktigt top-notch eyh. Men ändå.

Jag återkommer om jag lyckas gräva fram något mer skvaller!
Senast redigerad av fluffypuffy 2018-03-10 kl. 18:54.
Citera
2018-03-10, 18:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag har lite hett skvaller om Fabian.

För det första är han helsvensk. Det rankas ju inte direkt högt nu för tiden. Namnet är INTE taget. Det är alltså hans riktiga namn, tro det eller ej.
Tyvärr vet jag inte hans flashback-namn.

Sen har han under många år jobbat som stridspilot åt svenska försvaret. Tänk vilka hemlisar han kanske sitter på.
Idag är han reguljärpilot. Han lever alltså inte på bidrag. Det är ju ovanligt nu för tiden.

En god vän till mig gick i samma skola som Fabian. Okej det här är kanske under bältet, men tråden är ju ändå skvaller om Fabian: -Han hade jävligt svårt att skaffa tjejer!

Till slut lyckades han iaf hitta en adopterad tjej som han skaffade barn med.
Vem kunde tro något sådant om en sådan "högerextrem sverigevän"?? Ja, jag vet, det låter osannolikt, men det är faktiskt sant.

Tillsammans har de skaffat ett fint hus ett par mil utanför götet och lever gott, förutom de hot som de nu får uppleva tack vare att Fabian ofrivilligt blev en offentlig person, eftersom han hade civilkurage nog att stå upp mot mediadrevet och göra det vi alla andra önskade att vi hade vågat göra.

En sista grej.
Enligt källor gick han ur gymnasiet med 4,2 i medelbetyg från samhällsprogrammet. Inte riktigt top-notch eyh. Men ändå.

Jag återkommer om jag lyckas gräva fram något mer skvaller!

Jobbar han verkligen som reguljärpilot idag? Låter märkligt med tanke på att han förra året bara deklarerade för 107000 enligt nån gök i tråden.
Citera
2018-03-10, 19:01
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jobbar han verkligen som reguljärpilot idag? Låter märkligt med tanke på att han förra året bara deklarerade för 107000 enligt nån gök i tråden.

Ibland är det vi pappor som går ner i arbetstid under en period för att vara hemma med barnen, och låter mammorna göra karriär.
Jag vet att det är ovanligt, men så ligger det till i det här fallet.
Citera
2018-03-10, 19:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ibland är det vi pappor som går ner i arbetstid under en period för att vara hemma med barnen, och låter mammorna göra karriär.
Jag vet att det är ovanligt, men så ligger det till i det här fallet.

Låter rimligt. Vi har alltså att göra med en cuck?
Citera
2018-03-10, 19:08
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Låter rimligt. Vi har alltså att göra med en cuck?

Det får såklart stå för dig vad du anser om att vara pappledig med sina barn under deras uppväxt.
Men många ser nog som dig, att kvinnan ska vara hemma vid spis och barn kanske.
Personligen så har vi i min familj försökt dela 50/50 på det där.
Så jag är väl bara en halv-cuck då

Men nu gick du offtopic, det ska vi inte göra.
Citera
2018-03-10, 19:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det får såklart stå för dig vad du anser om att vara pappledig med sina barn under deras uppväxt.
Men många ser nog som dig, att kvinnan ska vara hemma vid spis och barn kanske.
Personligen så har vi i min familj försökt dela 50/50 på det där.
Så jag är väl bara en halv-cuck då

Men nu gick du offtopic, det ska vi inte göra.

Vilket flygbolag jobbar denna cuck på? Eller frilansar hen?

Senast redigerad av Dofterna 2018-03-10 kl. 19:15.
Citera
2018-03-10, 19:28
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Vilket flygbolag jobbar denna cuck på? Eller frilansar hen?

Ja, med tanke på de senaste dagarnas utveckling så avstår jag nog från att outa Fabians arbetsgivare här. Det kan bli så dumt då. Uppenbarligen.

Gällande att stanna on eller off topic så försöker jag bara följa det mod har påpekat flera gånger i tråden. Men jag svarar gärna på dina frågor.
Citera
2018-03-11, 14:52
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Kan ju vara så att han flyger för ett utländskt bolag och då betalar han skatt i det bolagets hemland. Dom där 107000 kan då vara en extrainkomst. 107000:- är ju annars bara ett par månadslöner för en kapten på ett storbolag.
Citera
2018-03-11, 15:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kan ju vara så att han flyger för ett utländskt bolag och då betalar han skatt i det bolagets hemland. Dom där 107000 kan då vara en extrainkomst. 107000:- är ju annars bara ett par månadslöner för en kapten på ett storbolag.

Tror inte för ett ögonblick att Fjälling arbetar som pilot idag, om så skulle det tagits upp i presentationen på Granskning Sveriges hemsida. Om detta är jag övertygad.
Är tveksam till att han alls arbetat som reguljärpilot.

Citat:
Fabian Fjälling

Fabian är trebarnsfar och har jobbat som stridspilot i det svenska Flygvapnet. Han har flugit Viggen och några timmar JAS Gripen.

Fabian kom med i Granskning Sverige efter något av de första programmen Johan publicerade, och kallade sig i början för Erik Johansson...
https://www.granskningsverige.se/about/
Citera
2018-03-11, 15:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Tror inte för ett ögonblick att Fjälling arbetar som pilot idag, om så skulle det tagits upp i presentationen på Granskning Sveriges hemsida. Om detta är jag övertygad.

I videon där han säger att lägger av med Granskning Sverige har han en pilotskjorta på sig. Alltså en som piloter i flygbolag har.

Om man kontaktar Skatteverket kan man få ut hans senaste deklaration. Där står det vem eller vilka han fått lön av.
Citera
2018-03-11, 15:12
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Jorå, här sitter han i civila pilotkläder i ett hotellrum
https://vimeo.com/259413183
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in