2018-03-08, 22:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Patetiskt av Milan...
Ett lag som förlorade mot Östersund hemma och mot Brighton Albion borta vinner alltså 0-2 på San Siro?

Suck...
Citera
2018-03-08, 22:15
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Sörja kan man lika gärna göra hemma. Jag förstår faktiskt inte varför tusentals människor ska samlas för att hedra en person som sparkat på en läderkula och tjänat massor på det. Leonardo da Vinci hade skrattat åt nutiden.

Att en Italiensk landslagsman som spelar i en av världens bästa ligor och dessutom är lagkapten omkommer berör ju såklart människor runt hela världen. Fotboll är världens största sport och att en aktiv profil dör hör ju inte till vanligheterna. Att folk enas och hedrar en person på detta vis är otroligt fint, jag själv blir rörd av bilderna. Otroligt märkligt att det finns folk som kan störa sig på det, men finns ju folk till allt.
Citera
2018-03-08, 23:02
Medlem
JayGatsbys avatar
Lazio-Dynamo Kiev 2-2...
Lazio hade massvis med chanser och sumpade nästan alla. Dynamo Kiev hade två chanser, satte dem...
2-2
Och Immobile hade en stolpe med 5 sekunder kvar, chans på 3-2...

Merda!
Citera
2018-03-08, 23:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villianlol
Att en Italiensk landslagsman som spelar i en av världens bästa ligor och dessutom är lagkapten omkommer berör ju såklart människor runt hela världen. Fotboll är världens största sport och att en aktiv profil dör hör ju inte till vanligheterna. Att folk enas och hedrar en person på detta vis är otroligt fint, jag själv blir rörd av bilderna. Otroligt märkligt att det finns folk som kan störa sig på det, men finns ju folk till allt.

Ilpobre är ett riktigt bottennapp, i många olika delfora.
Citera
2018-03-09, 05:37
Medlem
Hoppas att det inte utvecklas en "dödskult" kring Astori på samma sätt som kring Ivan Turina. Det har snart gått fem år sedan han dog och ändå sjungs hans namn fortfarande i minut 27 varenda gång AIK spelar boll. Det är totalt vansinne och rent ut sagt obehagligt. Låt de döda vila i frid!
Citera
2018-03-09, 19:30
Medlem
Det går inte att skylla på ointresse när det gäller Milans och Lazios misslyckanden hemma i EL. Utan de hade inte kvalitet eller inställning som räckte. Kanske kan Lazio rädda sin situation, men jag tror inte att Milan ens borde försöka...

Oavsett är det Roma mot Torino ikväll. Kan bli bra.
Citera
2018-03-09, 19:52
Medlem
Låt mig också slänga ut att rykten säger att João Pedro åkt dit för doping. Om det är riktig doping så vill jag såklart att han lämnar Cagliari direkt. Jag vill även att han lämnar om det handlar om partydroger.
Citera
2018-03-10, 00:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Hoppas att det inte utvecklas en "dödskult" kring Astori på samma sätt som kring Ivan Turina. Det har snart gått fem år sedan han dog och ändå sjungs hans namn fortfarande i minut 27 varenda gång AIK spelar boll. Det är totalt vansinne och rent ut sagt obehagligt. Låt de döda vila i frid!
Tror inte man gör det med honom.
Instämmer att Turinagrejen har spårat ut.
Citera
2018-03-10, 17:03
Medlem
I skymundan av andra händelser så fick Zeman sparken i Pescara fjärde mars efter förlusten borta mot Cittadella i förra omgången i Serie B. Innan det hade Pescara en vinst och två oavgjorda. Vafan på de sista tio matcherna hade man fyra segrar tre oavgjorda och tre förluster. Dvs ok resultat för att lag som Pescara.

Pescara har därmed sparkat Oddo och Zeman, och förlorade idag hemma mot Parma med 1-4.

Toppmatch kl 18:00 ikväll då Palermo möter Frosinone.

I Serie A följer sedan Verona-derby kl 20:45. För de som vill ha alternativ till mello…
Citera
2018-03-10, 22:56
Medlem
Jag såg på mello…

Familjeman som värdesätter tiden med familjen då vi gemensamt hatar det vi upplever. Åh fy fan!

Fixade en ostbricka och vin till sängen, medan min fru är ute med hunden. Flera rätter. Först buffelmozzarella med tomater och basilika, sedan stora saftiga goda oliver, för att avslutas med en ostbricka med lite kallskuret.

Men det gjorde att jag missade Hellas mot Chievo. Men en snabbtitt på la Gazzettas statistik visar på 10 gula kort och en 1-0 seger för Hellas. Vansinnigt viktiga poäng för Hellas. Och jag vill gärna att de stannar kvar i Serie A.

Om vi ser på de sämsta lagen i Serie A:

Chievo; 25 poäng, publiksnitt 12.200
SPAL; 23 p, 11.800
Sassuolo; 23 p, 10.900
Hellas; 22 p, 17.900
Crotone; 21 p, 9.800
Benevento, 10 p, 12,200
Citera
2018-03-10, 23:40
Medlem
Bor i en by med ca 400 invånare uppe i bergen. Finns invånare som fortfarande inte pratar italienska utan bara sardiska, även om de är 95 år och uppåt. Men Sardinien är en blue zone.

https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Zone

Stor respekt för de äldre. Och för sin historia. Kanske därför jag ofta dillar om Gigi Riva?

(melankolisk, tid 1:06):

https://www.youtube.com/watch?v=5ll63Q6Owg8

Och hjältar hyllas. För evigt. Emblemet är Quttro Mori, med rött och blått. Dvs Sardiniens flagga med Cagliaris färger.

Och man ser samma sak i alla italienska städer. Alla lag. Att historia och nutid blandas.

Cagliaris scudetto lever fortfarande. Man återkommer till den ständigt som en referenspunkt.

Och om man ska blanda in politik så kan det vara att man ännu en gång är först. Italien ”uppfann” fascism med Mussolini (obs utan rasism), och nu uppfinner man direktdemokrati med 5 stjärnor. Obs att det är att man gör ett parti stort med de ideerna.
Citera
2018-03-11, 15:39
Medlem
Stör mig lite på att Juve knappt har någon spelare längre som tar långskott. Kommer ihåg när vi hade Tevez, Pogba, Pirlo och Vidal. Hoppas en långskottare värvas i sommar till mittfältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in