2018-03-09, 21:30
Medlem
Zeta9s avatar
Jag har fått allt jag beställt fram till den 10/2 utan avgifter, förutom 2 kamerabatterier som skickats var för sig. Har NL-kod. Går dock inte att spåra. Beställde från DX den 1/2 och de skickades den 9/2. Kanske båtfrakt till Holland först?

Sedan har jag lagt en order på Ebay den 27/2 och en på DX den 21/2. Båda beställningar har ännu inte gått iväg. Har de ångest där nu på grund av de nya reglerna i Sverige och vet inte hur de ska skicka paketen? Eller firar de nyår fortfarande? Så länge har det aldrig dröjt tidigare.

Till Ebay-säljaren mejlade jag att allt skulle skickas tillsammans. Kanske stämde inte lagerstatusen och alla grejer finns inte inne. På DX har jag bockat ur rutan att det som finns tillgängligt ska skickas först. Vill att så mycket som möjligt sampackas. Men jag har batteribeställningar där med och de måste ändå skickas separat.

Snart får jag mejla och fråga om inget rör sig där. Mysko. På Ebay har säljarna krav på sig att skicka allt inom ett vardagsdygn. Men många fuskar med det och lämnar bara ut ett paket-id så att det ska se ut som shipped. På min Ebay-beställning den 27/2 står dock inte "shipped".
Senast redigerad av Zeta9 2018-03-09 kl. 21:35.
Citera
2018-03-09, 22:10
Medlem
Dagens skörd, hittills av kinaklumpar - (kan ha miisat något)
11 utan avgift
4 med avgift
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-09 kl. 22:53.
Citera
2018-03-09, 22:22
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Dagens skörd, hittills av kinaklumpar - (kan ha miisat något)
11 utan avgift
3 med avgift

Har du lust att uppge köpsida?
Bara undrar om säljare på just wish blivit kassako åt posten nu.
Citera
2018-03-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Har du lust att uppge köpsida?
Bara undrar om säljare på just wish blivit kassako åt posten nu.
Det står inte, jag har länkat varje post.
Citera
2018-03-09, 22:48
Medlem
noidea2k8s avatar
Handlade från Kina senast augusti-16. Har för mig att 2 paket aldrig tog sig hem. Idag fick jag sms om att jag skulle hosta upp moms. Kan det vara något av dom försvunna paketen? Luktar jäkligt surt isåfall.
Här inte beställt något från utlandet som inte kommit sedan dess 🤔
Senast redigerad av noidea2k8 2018-03-09 kl. 22:51.
Citera
2018-03-10, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nästa vecka kommer Tullverket att börja skicka ut brev till ca 35000 mottagare vars paket är märkta gåva eller där värdet på innehållet ifrågasätts. Mottagarna kan då välja att acceptera att betala moms och avgift eller att överklaga till Tullverket inom 30 dagar.

Citat:
Räknar man ihop rapporterna av levererade paket i den här tråden kommer man fram till att ungefär 7 av 10 drabbas av avgiften och 3 av 10 slipper. Nu är det ju lite tidigt att dra några slutsatser av det efter bara en dryg vecka efter införandet troligtvis kommer delen avgiftsbelagda paket öka ju mer personalen i Örebro trimmas in och paket som legat på terminaler innan den 1/3 delas ut.
Så ditt inlägg om tullen här ovan vad en ren lögn, försök inte låtsats som det regnar nu ,kom med en källa eller försvinn från tråden!
Citera
2018-03-10, 01:31
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Handlade från Kina senast augusti-16. Har för mig att 2 paket aldrig tog sig hem. Idag fick jag sms om att jag skulle hosta upp moms. Kan det vara något av dom försvunna paketen? Luktar jäkligt surt isåfall.
Här inte beställt något från utlandet som inte kommit sedan dess 🤔

Du behöver inte betala, det skickas tillbaka. Definitivt när du inte eventuellt beställt något.
Citera
2018-03-10, 03:11
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0Smith
Jag fick ett paket idag värt 2$.

För er som väntar på flera paket och vill veta vilket paket dom vill ha betalt för så fick jag fram en beskrivning på innehållet via chatt med postnord. 20min kö men annars väldigt smidigt
Hu du kunde få in ordet "smidigt" 3 ord efter "20min kö" är en gåta för mig?
Smidigt hade varit att få kollinumret i sms'et...
Citera
2018-03-10, 06:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så ditt inlägg om tullen här ovan vad en ren lögn, försök inte låtsats som det regnar nu ,kom med en källa eller försvinn från tråden!
Vilken logik använder du för att komma fram till den slutsatsen baserat på mina uttalande ovan?
Citera
2018-03-10, 06:44
Medlem
Citat:
Vilken logik använder du för att komma fram till den slutsatsen baserat på mina uttalande ovan?
Du har av fler än en postare i tråden uppmanats att lämna källa till följande post:
Citat:
Nästa vecka kommer Tullverket att börja skicka ut brev till ca 35000 mottagare vars paket är märkta gåva eller där värdet på innehållet ifrågasätts. Mottagarna kan då välja att acceptera att betala moms och avgift eller att överklaga till Tullverket inom 30 dagar.
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket från Kina/Red Mod

Så vad blir slutsaten när du inte ger oss någon källa till din uppgift?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-10 kl. 07:07.
Citera
2018-03-10, 07:14
Medlem
Citat:
Räknar man ihop rapporterna av levererade paket i den här tråden kommer man fram till att ungefär 7 av 10 drabbas av avgiften och 3 av 10 slipper. Nu är det ju lite tidigt att dra några slutsatser av det efter bara en dryg vecka efter införandet troligtvis kommer delen avgiftsbelagda paket öka ju mer personalen i Örebro trimmas in och paket som legat på terminaler innan den 1/3 delas ut.
Tvärtom givetvis!
Citera
2018-03-10, 07:16
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Du har av fler än en postare i tråden uppmanats att lämna källa till följande post:

(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket från Kina/Red Mod

Så vad blir slutsaten när du inte ger oss någon källa till din uppgift?
Som sagt källan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in