2018-03-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men snälla-snälla!!!!
Det är ju inte ens samma efternamn!
Nej Kent och Mats är troligtvis inte släkt, det är inte det jag menar. Men jag kände igen efternamnet, troligen från tråden men eftersom jag har inte hängt med i ME-diskussionerna då jag fram tills nu funnit dem tämligen ointressanta och tjatiga.

Det intressanta för min del nu är att barnen kan ha fått någon form av kontroverisell behandling mot sin ME och att det även i detta finns ev. samröre med scientologin eller metoder som är snarlika de som finns inom scientologin.
Citera
2018-03-09, 12:37
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Åh herregud. Detta börjar verkligen bli en soppa, lite obehagligt för ju mer man nystar runt i detta desto mer märkligheter kommer upp. Nu får jag nog ta en paus och smälta allt detta. Att ingen journalist dyker ner i allt detta är för mig en gåta.

Som ni säkert vet sköt en son ihjäl sin mor i Bjärred 2014.
https://www.expressen.se/kvallsposten/mamma-och-son-har-hittats-doda-i-bostad/

I Bjärred bodde även Kent Reimers som 2013 knivmördade sin fru medan deras dotter hörde på i telefon. Han hade tidigare dömts för misshandel på frun. Vad är det egentligen som händer i "fina Bjärred"??
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17751347.ab

Jag kände igen namnet Reimers någonstans och googlade vidare på det. Det som snabbt dök upp i sökningarna är en viss barnläkare, Mats Reimer i Mölnlycke, som ses som kontroversiell då han förespråkar lite annorlunda behandlingsmetoder och sägs ha någon form av samröre med scientologer.
Det finns massor att läsa om denne Mats Reimer på nätet för den som vill söka. Men bl.a.detta fick mig att frysa till:

"Mats Reimer har på sin blogg under lång tid okritiskt försvarat den så kallade Oxfordmodellen för ME/CFS, som säger att sjukdomen vidmakthålls av kognitiva processer och kan reverseras med KBT och träning. De studier som förespråkarna hänvisar till – bland annat den brittiska PACE-studien – har på senare tid utsatts för hård kritik av prominenta forskare [4]. Idén om att ME/CFS skulle vare en sorts somatisering avvisas i den stora, opartiska expertrapport som publicerades av Institute of Medicine 2015. Trots kritiken och trots att Mats Reimer inte har kunnat svara på kritiska frågor om studierna – till exempel om oblindade studier av homeopati med subjektiva självrapporter också skall accepteras som god evidens – fortsätter han att utnyttja sin plattform på Dagens Medicin för att lobba för Oxfordmodellen."

Har Mats Reimer någon koppling till Bjärred? Låg den där kliniken Gottfries inte också i Mölnlycke?
Kanske är detta gammal info för jag har hoppat över allt kring ME den senaste tiden då mitt fokus inte legat där för tillfället.
Jag ser ej vad Reimer skulle ha med denna familjen att göra så du gärna utveckla....

Edit: Ser att du utvecklat din teori! Tack!
Citera
2018-03-09, 12:42
Medlem
Citat:
Nej Kent och Mats är troligtvis inte släkt, det är inte det jag menar. Men jag kände igen efternamnet, troligen från tråden men eftersom jag har inte hängt med i ME-diskussionerna då jag fram tills nu funnit dem tämligen ointressanta och tjatiga.

Det intressanta för min del nu är att barnen kan ha fått någon form av kontroverisell behandling mot sin ME och att det även i detta finns ev. samröre med scientologin eller metoder som är snarlika de som finns inom scientologin.
En mycket snabb koll får mig att tro att vederbörande snarare är ett av scientologernas främsta hatobjekt.
Naturligtvis kan jag ha fel i brådskan.
Men där får du hjälpa att dubbelkolla. Jag hinner inte mer idag, tyvärr.
Citera
2018-03-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Här ligger Ture Sventon i lä må jag säga 😂
Ha ha ha, ja jag kan se och förstå att mitt inlägg blev lite rörigt och tokigt i all min iver. Men jag bjuder väl på den!

Kent Reimers ville jag få med just för att visa att ytterligare ett makabert mord begåtts i en familj i Bjärred. Just detta kände jag ej till sedan tidigare.

Kopplingen till Mats Reimer är intressant av andra skäl, till familjen Henkow/Brenton i så fall och jag ville mest förklara hur jag hittade honom helt plötsligt. För jag har som sagt inte orkat fördjupa mig i alla ME inlägg tidigare.
Citera
2018-03-09, 13:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Nää det är inte anmärkningsvärt, jag postar aldrig bilder på barnen på Facebook och har sagt till mormor och farmor att inte göra det heller, deras morfar och farfar vet knappt vad sociala medier är. Det är väldigt många helt vanliga människor som väljer att inte hänga ut barnen på nätet.

Så är det förvisso, och har man fullt upp på det så finns det inte tid att starta eller hålla liv i saker.

Jag noterade dock att släktingar har en del, men det kan nog i de flesta fall härledas till en särskild verksamhet, som har något att vinna på det. Och tid över.

I så fall har de kanske båda i paret bara lagt upp fb-konton så att de kan surfa runt hos andra.

OH har ju fullt upp med att hålla igång sin "brainbook" och "facetime", dvs sin verkliga närvaro som lärare och forskare, och sina personliga sidor. Då är fb bara en omständlighet.

Nåväl. Det kanske var ett blindspår.
Citera
2018-03-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
En mycket snabb koll får mig att tro att vederbörande snarare är ett av scientologernas främsta hatobjekt.
Naturligtvis kan jag ha fel i brådskan.
Men där får du hjälpa att dubbelkolla. Jag hinner inte mer idag, tyvärr.

Du har nog rätt. Reimer är snarare kritisk mot scientologerna. Han skriver kritiskt mot scientologerna på sin blogg i olika inlägg, bl a detta citat:

"Scientologerna har jag ett horn i sidan till, både i sakfrågan och personligen. De gör via olika ”pressmeddelanden” gällande att jag tjänar privata pengar på läkemedelsstudierna, och andra personer hänger på"

https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2013/10/14/ex-professor-inviger-antipsykiatrisk-utstallning-i-lund/

https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2014/01/02/skriver-scientologerna-ledare-i-dn/

Lite intressant ändå.
Senast redigerad av Zebrima 2018-03-09 kl. 13:33.
Citera
2018-03-09, 14:40
Bannlyst
Tidigare mord, Scientologer, Incest, Skattefusk, Otrohet, Skilsmässa, Narcissism,
Dåligt presterande barn, Psykopati mm. mm........

Eller :..........
Så var detta en familj som hade ett fruktansvärt sjukt barn och det andra med
samma symptom, och där även mamman var väldigt sjuk.
Men dom var kanske bara en vanlig familj som älskade varandra otroligt mycket.
Det fanns inget ljus i tunneln, situationen blev bara värre och värre på grund
av sjukdomarna, så mor o far (och kanske flickorna) gemensamt kom
överens om att avsluta allt, och möta våran skapare tillsammans.
Fruktansvärt tragiskt, och självklart fel beslut, men kanske så enkelt.

Skall bli intressant när den "riktiga sanningen" kommer fram, om den kommer fram.
Senast redigerad av Avd.9 2018-03-09 kl. 14:43. Anledning: fp
Citera
2018-03-09, 14:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Du har nog rätt. Reimer är snarare kritisk mot scientologerna. Han skriver kritiskt mot scientologerna på sin blogg i olika inlägg, bl a detta citat:

"Scientologerna har jag ett horn i sidan till, både i sakfrågan och personligen. De gör via olika ”pressmeddelanden” gällande att jag tjänar privata pengar på läkemedelsstudierna, och andra personer hänger på"

https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2013/10/14/ex-professor-inviger-antipsykiatrisk-utstallning-i-lund/

https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2014/01/02/skriver-scientologerna-ledare-i-dn/

Lite intressant ändå.

Det är ju klädsamt med lite fientlighet.

Somliga fiender hålls bäst vid liv dock.
Citera
2018-03-09, 15:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tidigare mord, Scientologer, Incest, Skattefusk, Otrohet, Skilsmässa, Narcissism,

Skall bli intressant när den "riktiga sanningen" kommer fram, om den kommer fram.

Ja, här släpas såväl åskådare som alla upptänkliga aktörer i skådespelet ut och in genom alla nio kretsarna av Dantes inferno, innan de, i bästa fall, lämpas av nånstans nedom skärseldsberget.

Då är det förstås bra att vi har så bra vägvisare.

Jag tror vi får reda på någonting, men kanske inte så mycket av sånt som Dante skulle räkna till dödssynderna. Som medlemskap i scientologerna.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-09 kl. 15:16.
Citera
2018-03-09, 15:13
Medlem
Citat:

Ok - men varför sker inte fler mordfall likt detta om det var så enkelt? De är inte den första familjen i världen där flera familjemedlemmar drabbas av svåra sjukdomar. Men de är en av de första föräldrarna i världen som begår denna typ av familicid eller vad man nu vill kalla det. Vi får då hoppas att det inte är något enkelt som utlöst detta. Troligen är det inte bara så enkelt för då hade dessa familicid skett oftare världen över.
Citera
2018-03-09, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja, här släpas såväl åskådare som alla upptänkliga aktörer i skådespelet ut och in genom alla nio kretsarna av Dantes inferno, innan de, kanske, lämpas av nånstans nedom skärseldsberget.

Då är det förstås bra att vi har så bra vägvisare.

Ha ha ha
Jadu, Lonnrot.

Ibland så seglar teorierna och sökandet så långt bort att VI ALLA kan behöva
en knuff tillbaka in i rätt spår igen.
Sanningen är ju kanske inte en kärleksfull familj, men den ligger med all säkerhet inte
hos nån läkare i Mölnlycke som hatar scientologer.

Som sagt, en liten enkel knuff tillbaka in på spåret igen.
Citera
2018-03-09, 15:24
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ha ha ha
Jadu, Lonnrot.

Ibland så seglar teorierna och sökandet så långt bort att VI ALLA kan behöva
en knuff tillbaka in i rätt spår igen.
Sanningen är ju kanske inte en kärleksfull familj, men den ligger med all säkerhet inte
hos nån läkare i Mölnlycke som hatar scientologer.

Som sagt, en liten enkel knuff tillbaka in på spåret igen.

Okej..... På tio poäng: Vart är vi på väg ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in