Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hon var såklart naiv när hon var 17-19 år. Det är alla.
Du jobbar iaf inte med människor.
När PU är klara får vi kanske veta vem hon träffade på fiket.

Jag kan lova dig att jag förstår mig bättre på människor än de flesta. Vad det handlar om för den här kvinnans del är att hon bearbetar sitt havererade äktenskap och den "livskris" som det utlöste hos henne. Det handlar inte om något annat. Att den mystiske mannen är ett fantasifoster går att läsa sig till mellan raderna om man lyssnar på hennes beskrivning. Sedan gäller det att tänka lite själv också, tror folk på allvar att säkerhetstjänster arbetar så här? Ringer upp och exponerar sig på folks arbetsplatser trots att de ändå vill vara superhemliga, stämmer träff på personens favoritcafé, dyker upp utspökade med basker och en massa medaljer på rockslaget (rockslaget?), talar i kryptiska och lätt hotfulla ordalag... Använd hjärnan för guds skull.

De som tror på denna mytoman är samma sorts lättlurade personer som köper Guillous lögner.

Vi kommer aldrig att få veta vem det var hon träffade för det här mötet har bara ägt rum i hennes hysteriska fantasi.
Citera
2018-03-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Jag kan lova dig att jag förstår mig bättre på människor än de flesta. Vad det handlar om för den här kvinnans del är att hon bearbetar sitt havererade äktenskap och den "livskris" som det utlöste hos henne. Det handlar inte om något annat. Att den mystiske mannen är ett fantasifoster går att läsa sig till mellan raderna om man lyssnar på hennes beskrivning. Sedan gäller det att tänka lite själv också, tror folk på allvar att säkerhetstjänster arbetar så här? Ringer upp och exponerar sig på folks arbetsplatser trots att de ändå vill vara superhemliga, stämmer träff på personens favoritcafé, dyker upp utspökade med basker och en massa medaljer på rockslaget (rockslaget?), talar i kryptiska och lätt hotfulla ordalag... Använd hjärnan för guds skull.

De som tror på denna mytoman är samma sorts lättlurade personer som köper Guillous lögner.

Vi kommer aldrig att få veta vem det var hon träffade för det här mötet har bara ägt rum i hennes hysteriska fantasi.

Första meningen anger vad du är för en utan att du ens tänkte på det 😉 o det är ju folk här tex som tror att personen är en miltär el nåt o börjar gissa frenetiskt. JAG har inte trott på det ett ögonblick!
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-08 kl. 22:22.
Citera
2018-03-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men bli då den förste som redovisar något faktabaserat som visar att CP inte stod där och tittade på Lisbet.

Floskler och retorik är det enda som läggs fram. Medan det finns mycket fakta som utgör indicier för att han var där.
Det märks att Sverige är 100% sekulariserat.
"..på två eller tre vittnesmål skall varje sak avgöras".
"Ett enda vittne är inte nog för att fälla någon för brott eller förseelser, vilken synd det än gäller".

Ulf Spinnars
Sida 5: "Hon kanske var 20 i tolv också."
Sida 10: "Jag var manipulerad då. De satt och sade mig i örat till och med: "Du får 50 miljoner, du får 50 miljoner." polisen."

Lögnerna till polisen ger CP alibi, det tar längre tid än 20 minuter mellan Dekorimahörnet och Kung Hans Väg, Sollentuna, kommunalt.
Senast redigerad av sovvandring 2018-03-08 kl. 23:09.
Citera
2018-03-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Om du refererar till rånarnas egna utsagor kan jag säga dig att de spretar åt alla möjliga håll i diverse sjöar och platser.

Lägg av... Till och med Tommy Turbo erkände långt efteråt att återfinnandet dödade sista halmstråt i CP-spåret. Kanske rent av därför man misslyckades att hitta det trots att det låg exakt som beskrivet.
Citera
2018-03-09, 01:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är ju tvärt om. Att CP stod där skall bevisas. Jag påstår att du stod där. Bevisa motstsen!
Nej, jag hävdar inte att CP stod där, utan att de flesta personer inte kan veta något om ifall han stod där eller inte. För ett sunt psyke är det en öppen fråga.
Citera
2018-03-09, 01:59
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Gärningsmannen hade en knälång rock. Det hade inte CP.
Vittnenas uppgifter ger väl en medellängd på ungefär halvvägs ned till knäna, vilket inte motsäger LPs vittnesmål. Kort rock eller lång jacka är ingen skarp gräns.
Citera
2018-03-09, 02:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Det märks att Sverige är 100% sekulariserat.
"..på två eller tre vittnesmål skall varje sak avgöras".
"Ett enda vittne är inte nog för att fälla någon för brott eller förseelser, vilken synd det än gäller".

Ulf Spinnars
Sida 5: "Hon kanske var 20 i tolv också."
Sida 10: "Jag var manipulerad då. De satt och sade mig i örat till och med: "Du får 50 miljoner, du får 50 miljoner." polisen."

Lögnerna till polisen ger CP alibi, det tar längre tid än 20 minuter mellan Dekorimahörnet och Kung Hans Väg, Sollentuna, kommunalt.
CP var missnöjd med de tidsangivelser som Spinnars uppgav till polisen långt innan CP var aktuell. Och en granne till CP hörde att han kom hem 0:20.

Du förstår säkert att CP kan ha stått där framför LP trots att Nässén senare fuskade med bevisningen.

Det jag menar är att LPs vittnesmål ska behandlas med samma respekt som andra vittnesmål. Annars är det något som är fel.
Senast redigerad av iesho 2018-03-09 kl. 02:10.
Citera
2018-03-09, 02:19
Medlem
Basfaktas avatar
Jag ser att det skrivs lite om Mockfjärdsrevolvern. Jag vet inte om den har betydelse för utredningen.

Däremot råkar jag sedan en tid faktiskt veta (inte spekulera, veta) att de experter som undersökte revolvern kom fram till att den legat i sjön högst 10 år, troligen endast 5 år.

Revolvern hittades i Djursjön i Dalarna år 2006 och bör alltså ha kastats i någon gång 1996-2001.

Det var avtryckaren och avtryckarens "guard" (fråga mig inte vad det är) som var illa åtgångna av rost vilket berodde på att de var rostangripna redan innan revolvern kastades i sjön.

Övriga vapnet var nästan inte rostangripet alls. "Trumman" där man stoppar patronerna och revolverpipans insida var i mycket gott skick.

Trots det kunde inte polisens tekniker eller någon annan vapenkunnig person restaurera avtryckaren och "guarden" i sådant skick att revolvern kunde provskjutas så vitt jag förstår av medierapporteringen. Eller så försökte de inte ens. I don´t know.

Är det till och med så att Palmekulorna är så illa åtgångna att NFC inte ens kan försöka göra jämförelser med olika vapen? Tyckte LGWP antydde det rörande den lovande revolver han lämnade in förut.

Vill bara bidra med lite vetande i frågan eftersom jag numera kan det. Efterfråga icke källan.
Citera
2018-03-09, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag ser att det skrivs lite om Mockfjärdsrevolvern. Jag vet inte om den har betydelse för utredningen.

Däremot råkar jag sedan en tid faktiskt veta (inte spekulera, veta) att de experter som undersökte revolvern kom fram till att den legat i sjön högst 10 år, troligen endast 5 år.

Revolvern hittades i Djursjön i Dalarna år 2006 och bör alltså ha kastats i någon gång 1996-2001.

Det var avtryckaren och avtryckarens "guard" (fråga mig inte vad det är) som var illa åtgångna av rost vilket berodde på att de var rostangripna redan innan revolvern kastades i sjön.

Övriga vapnet var nästan inte rostangripet alls. "Trumman" där man stoppar patronerna och revolverpipans insida var i mycket gott skick.

Trots det kunde inte polisens tekniker eller någon annan vapenkunnig person restaurera avtryckaren och "guarden" i sådant skick att revolvern kunde provskjutas så vitt jag förstår av medierapporteringen. Eller så försökte de inte ens. I don´t know.

Är det till och med så att Palmekulorna är så illa åtgångna att NFC inte ens kan försöka göra jämförelser med olika vapen? Tyckte LGWP antydde det rörande den lovande revolver han lämnade in förut.

Vill bara bidra med lite vetande i frågan eftersom jag numera kan det. Efterfråga icke källan.

Tekniskt inkorrekt desinformation. Man visste redan innan att Mockfjärdsrevolven inte är intressant. Inga problem att provskjuta pipan om den är i skick. Handlar enbart om skicket på den. Revolvern var till stor del nedsjunken i dyn och mycket illa åtgången. Finns inga möjligheter att bara sådär avgöra exakt hur länge den legat där utan ett stort referensmaterial och undersökningar på plats som inte gjordes eller ens finns kompetens till i Sverige. Vad man kan säga och som sades var att det ej går att bestämma exakt hur länge den legat där men att inget motsäger att den legat där den tid som angetts. Det påstådda "resultatet" var en desperat CP-utrednings beställningsjobb eftersom det var sista halmstråt att ens avlägset knyta ett vapen till CP med den komplexa teorin att någon plockat upp vapnet skjutit OP för att sedan lägga tillbaka det. Mera Hollywood än verklighet.

Sannolik har den person som gett dig ,en okunnig amatör, uppgiften helt enkelt desinformerat dig och skälet till desinformationen är ju "intressant". Det finns mycket sådant kring Palmevapnet!
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-09 kl. 06:05.
Citera
2018-03-09, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, jag hävdar inte att CP stod där, utan att de flesta personer inte kan veta något om ifall han stod där eller inte. För ett sunt psyke är det en öppen fråga.

Vi kan heller inte veta om det var Henry Kissinger då eller???? Du för resonemang som är bakvända och oseriösa men det har du ju gjort sedan begynnelsen. Anagram och symbolik i långa resonemang utan bäring på brottsplatsen.

Utplacerade Patsys??? Verkligheten är inte hollywoodproduktioner.

Nej det har ingenting med sunt psyke att göra. Tvärt om.
Citera
2018-03-09, 07:25
Medlem
Citat:

Haha. Källan är olika tidningar på nätet. När rånet var preskriberat började de inblandade prata o vapnet hittades. Det var inte samma antal patroner i revolvern när den hittades som när de kastat i den tex.
Citera
2018-03-09, 07:28
Medlem
OPK123s avatar
Citat:

Låter intressant.

Jag har egentligen inte hävdat något. Utan bara konstaterat att det finns inget, iaf som jag hittat någonstans, som bevisar att vapnet legat där sedan rånet?

Den kan ha gjort det. Eller kanske inte?

Att kulorna hade samma isotopsammansättning som Palmekulorna och kommer från samma stöp tycker jag är intressant.

Tycker det också är intressant att rånarna hade kopplingar till denna gruppering i Jämtland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in