Jaa, vad ska man tro om detta då ?
"
Kände han sig jagad av medier?
– Ja, även vi kände oss jagade när han bodde på hotellet, speciellt år 2001 när Gert Fylking och Robert Aschberg härjade här. Det var påfrestande. Gert Fylking rökte och bolmade på rummet, medan Christer Pettersson respekterade våra regler.
– De gjorde sedan det här tv-programmet, som var väldigt spekulativt. De presenterade först ett slags erkännande, som sedan togs tillbaka.
Hans Lindelöw beskriver hur han som ansvarig på hotellet satte sin ära i att inte tala med Christer Petterssom om något av det som han var ”berömd” för.
– Jag försökte undvika det och han tog inte upp det själv. Jag kunde sitta med honom i timmar.
Han hade andra saker att prata om.
Kände han sig jagad av polisen?
– Jag kan inte säga det. Han hade ju gått igenom hela rättssystemet då vid det stadiet och hade friats av hovrätten. Men det finns frågetecken där. Han hade vänner i Solna och den sista perioden han var här hände det märkliga saker.
– Han kom en kväll och hade en blodig handduk som han hade virat runt sitt huvud. Han sade ”Nu är det fritt fram att slå Christer Pettersson” När vår personal frågade om han inte skulle uppsöka läkare, repeterade han: ”Nej, nu är det fritt fram att slå Christer Pettersson”. Det var en av de sista gångerna vi såg honom.
http://www.inblick.se/nyheter/2018/03/08/christer-petterssons-sista-resa