2018-03-08, 21:16
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men bli då den förste som redovisar något faktabaserat som visar att CP inte stod där och tittade på Lisbet...

Gärningsmannen hade en knälång rock. Det hade inte CP.
Citera
2018-03-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vilka fler?
Det blir för många om jag lägger ihop med din lista men jag hakar ofta upp mig på polisbil 3230 och att omparkeringen av Djurfeldts bil skulle ske just strax före mop.

http://www.politiskamord.com/p4polispatruller.html

Södermalmspiketen 3230
Den andra av de två piketer som besvarade det första larmet var den s k Södermalmspiketen med patrullnummer 3230. Polisinspektören Kjell Östling var befäl. De övriga i piketen var poliserna Claes Djurfeldt, Klas Gedda, Peter Wikström, Jan Hermansson och Leif Svensson.

Var några av dessa poliser motståndare till OP?

"Södermalmspiketens turer uppe på Brunkebergsåsen förefaller märkliga i flera avseenden. Vi har här att göra med ett flertal omständigheter, som sammantagna är svåra att förklara. Den förre spaningsledaren Hans Ölvebro värderar alla dessa som just tillfälligheter, för annars "har man ju fem poliser där som skulle vara inblandade"- en möjlighet som Ölvebro är främmande för (SVT, Norra Magasinet, 1994-04-28).

Tillfälligheterna är alltså många när det gäller denna piket och dess besättning: "
Apropå motståndare till OP. Djurfeldt är beskriven som bindgalen vid en militärövning där
han som befäl fick se en valaffisch med Palme (1985) och gav sin bilförare order att meja
ned den med fordonet.
Citera
2018-03-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Efter att ha lyssnat på utdrag ur Anna Hages bok 30 år av tystnad tycker jag det är uppenbart att vi här har att göra med en nervsvag kärring som dels försöker göra sig intressant, dels älta sin egen psykiska problematik som egentligen inte har med hennes upplevelser av själva Palmemordet att göra, men som också med största sannolikhet har ljugit ihop historien med den mystiske mannen som ringer upp henne på jobbet och vill träffa henne på hennes stamcafé.

Lyssna själva:

https://www.youtube.com/watch?v=qoZ9WsLbRrI

Den där mystiske mannen ("riktigt snygg faktiskt!" ) är uppenbarligen rent påhitt. Varför kan ni som har något i skallen räkna ut på egen hand.

Anna Hage är en person som inte har någon som helst anledning att ljuga. Du förstår inte mycket om du inte kan förstå hennes trauma.
Citera
2018-03-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Du kan med leka med tanken att Svarten kände dessa personer. Ser du inget sånt?

Tyvärr är ju mockfjärdsrevolvern återfunnen där den kastades innan mordet så det är helt ointressant.
Citera
2018-03-08, 21:38
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tyvärr är ju mockfjärdsrevolvern återfunnen där den kastades innan mordet så det är helt ointressant.

Det kan mycket väl vara som du säger. Men vilka uppgifter gör du gällande att vapnet legat där innan MOP?
Citera
2018-03-08, 21:40
Medlem
Jaa, vad ska man tro om detta då ?

"Kände han sig jagad av medier?
– Ja, även vi kände oss jagade när han bodde på hotellet, speciellt år 2001 när Gert Fylking och Robert Aschberg härjade här. Det var påfrestande. Gert Fylking rökte och bolmade på rummet, medan Christer Pettersson respekterade våra regler.

– De gjorde sedan det här tv-programmet, som var väldigt spekulativt. De presenterade först ett slags erkännande, som sedan togs tillbaka.
Hans Lindelöw beskriver hur han som ansvarig på hotellet satte sin ära i att inte tala med Christer Petterssom om något av det som han var ”berömd” för.
– Jag försökte undvika det och han tog inte upp det själv. Jag kunde sitta med honom i timmar.
Han hade andra saker att prata om.

Kände han sig jagad av polisen?
– Jag kan inte säga det. Han hade ju gått igenom hela rättssystemet då vid det stadiet och hade friats av hovrätten. Men det finns frågetecken där. Han hade vänner i Solna och den sista perioden han var här hände det märkliga saker.
– Han kom en kväll och hade en blodig handduk som han hade virat runt sitt huvud. Han sade ”Nu är det fritt fram att slå Christer Pettersson” När vår personal frågade om han inte skulle uppsöka läkare, repeterade han: ”Nej, nu är det fritt fram att slå Christer Pettersson”. Det var en av de sista gångerna vi såg honom.

http://www.inblick.se/nyheter/2018/03/08/christer-petterssons-sista-resa
Citera
2018-03-08, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Anna Hage är en person som inte har någon som helst anledning att ljuga. Du förstår inte mycket om du inte kan förstå hennes trauma.

Hon är ett uppmärksamhetssökande nervvrak och om du visste något om hur kvinnor fungerar (särskilt när det gäller så kallade "trauman") så skulle du inte köpa vad hon säger rakt av.

En mystisk man som ringer upp vittnet på dennes arbetsplats, säger inte vad han heter och ingen frågar, stämmer träff på vittnets favoritcafé, han bär basker och hans kavaj är fullsmockad med medaljer... Bruna ögon minns hon väldigt väl att han hade, däremot minns hon så klart inte om han presenterade sig med namn och hon frågade heller inte trots att hon brukar föra dagbok... han uttrycker sig mystiskt... hu vad läskigt och spännande, precis som i en dålig spionroman.

Den som köper hennes snack är mer än lovligt naiv, punkt slut.
Citera
2018-03-08, 21:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Min tanke också. Och då blir ju bilden av Holme'r ytterligare skum. Om det nu är möjligt.

Den som hörde Walter Kirisits onsdagen 26 februari var våldsrotelns Erik Skoglund. Han har mellan varven dykt upp med märkliga insatser i olika utredningar, bl à Cats Falck
Citera
2018-03-08, 21:53
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jaa, vad ska man tro om detta då ?

"Kände han sig jagad av medier?
– Ja, även vi kände oss jagade när han bodde på hotellet, speciellt år 2001 när Gert Fylking och Robert Aschberg härjade här. Det var påfrestande. Gert Fylking rökte och bolmade på rummet, medan Christer Pettersson respekterade våra regler.

– De gjorde sedan det här tv-programmet, som var väldigt spekulativt. De presenterade först ett slags erkännande, som sedan togs tillbaka.
Hans Lindelöw beskriver hur han som ansvarig på hotellet satte sin ära i att inte tala med Christer Petterssom om något av det som han var ”berömd” för.
– Jag försökte undvika det och han tog inte upp det själv. Jag kunde sitta med honom i timmar.
Han hade andra saker att prata om.

Kände han sig jagad av polisen?
– Jag kan inte säga det. Han hade ju gått igenom hela rättssystemet då vid det stadiet och hade friats av hovrätten. Men det finns frågetecken där. Han hade vänner i Solna och den sista perioden han var här hände det märkliga saker.
– Han kom en kväll och hade en blodig handduk som han hade virat runt sitt huvud. Han sade ”Nu är det fritt fram att slå Christer Pettersson” När vår personal frågade om han inte skulle uppsöka läkare, repeterade han: ”Nej, nu är det fritt fram att slå Christer Pettersson”. Det var en av de sista gångerna vi såg honom.

http://www.inblick.se/nyheter/2018/03/08/christer-petterssons-sista-resa

Man ska tro att det är intressant att se namnen på de poliser som gjorde ingripandet...
Citera
2018-03-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Hon är ett uppmärksamhetssökande nervvrak och om du visste något om hur kvinnor fungerar (särskilt när det gäller så kallade "trauman") så skulle du inte köpa vad hon säger rakt av.

En mystisk man som ringer upp vittnet på dennes arbetsplats, säger inte vad han heter och ingen frågar, stämmer träff på vittnets favoritcafé, han bär basker och hans kavaj är fullsmockad med medaljer... Bruna ögon minns hon väldigt väl att han hade, däremot minns hon så klart inte om han presenterade sig med namn och hon frågade heller inte trots att hon brukar föra dagbok... han uttrycker sig mystiskt... hu vad läskigt och spännande, precis som i en dålig spionroman.

Den som köper hennes snack är mer än lovligt naiv, punkt slut.

Hon var såklart naiv när hon var 17-19 år. Det är alla.
Du jobbar iaf inte med människor.
När PU är klara får vi kanske veta vem hon träffade på fiket.
Citera
2018-03-08, 22:02
Medlem
FurirRevaers avatar
Skoglund är ju rätt på också längre fram i samtalen med Skandias säkerhetschef. Verkar ju lite som de båda vill gå all-in på SE. Det rinner ju ut i sanden under sommaren och det är väl tack vare VG och senare PKK. Varken SE eller VG verkar ha dugit som mördare för Holme'r.
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Den som hörde Walter Kirisits onsdagen 26 februari var våldsrotelns Erik Skoglund. Han har mellan varven dykt upp med märkliga insatser i olika utredningar, bl à Cats Falck
Citera
2018-03-08, 22:10
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Läs på då.

Om du refererar till rånarnas egna utsagor kan jag säga dig att de spretar åt alla möjliga håll i diverse sjöar och platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in