2018-03-08, 11:46
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Bland annat ja.

ok

Hon är en pinsam narcissist.

Så du erkänner att du inte har tillräcklig kunskap för att delta i diskussionen
hur det gått till när Lekanders mördades av EG?
Men i så fall så är det ju inte advokat Massi-Fritz som är en pinsam
narcissist utan då är det ju du själv som passar in på den beskrivningen.
Jag är lite nyfiken på hur du tror att det egentligen kommer sig att EG
först när han blir inringad av polisen börjar med kommentaren ingen kommentar?
Och att han sedan kommer med en helt annan historia i tingsrätten.
Du vet väl att en oskyldig person sällan ändrar sin historia under tidens gång.
Det finns liksom ingen anledning att trassla in sig med att börja ljuga då.
Om det hade funnits en hotbild hade EG naturligtvis hållit sig till en historia
redan från början och sett till att familjen hade fått skydd direkt.
Istället väntar han och riskerar därmed livet på sin famlij som dessutom
inte verkar ha en aning om att en hotbild mot dom föreligger.
Är det inte ett väldigt konstigt fenomen i sammanhanget?
Citera
2018-03-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Det beror på att det antagligen var polisen som svarade då eftersom detta samtal var efter att paret hittades. Forsberg21 sa att han var nyfiken vilket senare genererade i förhöret då puckots telefonnummer syntes. Har inte sett några inlägg här i ett senare skede av tråden. Kanske har vederbörande startat ett nytt konto....

Det har jag funderat på med. Tror vi tänker på samma individ. Men antagligen inte då han är aktiv i andra trådar. Kanske kan ha flera konton dock.
Senast redigerad av ZaphodBeeblebrox 2018-03-08 kl. 12:01.
Citera
2018-03-08, 12:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix

...diskussion du har fört till EG-s fördel?

Att på riktigt reflektera över möjligheten till fler gärningshen, att kritiskt granska utredningar, att ifrågasätta rådande sanningar är inte att försvara Edvin. Det är det som kallas rättssäkerhet. Vi får verkligen hoppas att nämdemännen gör det samma.

Hur förklarar ni att det inte är okey att skriva att det fanns konflikter på Ankis jobb. Men det är okey att raljera över Edvins sambo.

Att försöka förstå och försvara är två helt skilda saker. Att försöka förstå vad som hände den där söndagen på Mantorpgård, har hela tiden varit min trigger för att gräva i det här. Att kast skit på Edvin, är för mig ointressant, och hade varit oavsett gärningshen. Jag är emot dödstraff och tycker att de intagna ska ha det så bra det går på våra fängelse. Detta oavsett hur avskyvärd handling man utfört.
Citera
2018-03-08, 12:02
Medlem
Citat:
Är det inte att föra en ensidig diskussion att göra som du och upprepa
samma saker hela tiden utan att ens ha fog för det du upprepar?
Hur tror du att det går för EG? Blir EG dömd till samma boende som du eller till livstids fägelse?
Och om EG blir dömd till livstids fängelse som ensam gärningsman hur
förklarar du då den den ensidiga diskussion du har fört till EG-s fördel?
Kommer du då att erkänna att du är en veritabel nolla eller kommer du
att fortsätta din ensidiga diskussion till mördaren EG-s fördel upp i
nästa instans i hovrätten precis som du alltid gör?
Sen måste jag tillstå att ditt sätt att hänvisa till dina påhittade PM gällande
hur A-C Lekander var som person är nog de värsta skamgreppen hittills.
Att kritisera ett mordoffer som du gör visar bara att du är en pinsam
liten figur med bristande intellekt och en stor portion empatilöshet.
Bra skrivet. Tyvärr triggar alla svar vi lägger in på denna tragiska figurs inlägg dennes ytterst märkliga sätt att se på detta där två personer blivit bestialiskt mördare och man kan ju bara hoppas att personen i fråga aldrig behöver uppleva det som de efterlevande nu går igenom. Om hon möjligen var sur och tvär på jobbet, det vet inte jag men om detta ”PM” existerar så kommer det säkerligen därifrån från någon som inte har stake att skriva det själv då de hon umgicks med privat var en mindre krets som jag förstått det hela. Nu kommer det säkert ett ogenomtänkt svar från vederbörande när dom släppt loss hen från tvångströjan så att hen kommer åt att skriva igen men det skiter jag i, jag tänker inte göda klappmongot mer och så var det med det.
Citera
2018-03-08, 12:07
Medlem
Har funderat på längd och kroppshydda på de påstådda medkumpanerna?
I mina öron låter det osannolikt att alla tre har skostrlk 47...inte direkt den vanligaste skostorleken. Har han uppgett att han bara lånat ut skor till en av dem?
Citera
2018-03-08, 12:07
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Är det inte att föra en ensidig diskussion att göra som du och upprepa
samma saker hela tiden utan att ens ha fog för det du upprepar?
Vart har jag upprepat mig menar du?
Att svara på när man blir citerad, är inte att upprepa sig, även om man blivit citerad med liknande frågor tidigare.
Citat:
Hur tror du att det går för EG? Blir EG dömd till samma boende som du eller till livstids fägelse?
Jag vet faktiskt inte om han blir friad, eller fälld, för mord. Väldigt mycket talar till hans fördel, men samtidigt finns det teknisk bevisning som talar mot. Det ska bli spännande att se vad som händer under dagen.
Citat:
Och om EG blir dömd till livstids fängelse som ensam gärningsman hur
förklarar du då den den ensidiga diskussion du har fört till EG-s fördel?
Har inte medvetet talat till hans fördel, han som person ger jag inte mycket för, men finns det en tvivel kring om han var ensam, eller ej, då ska han inte dömas till mord.
Citat:
Kommer du då att erkänna att du är en veritabel nolla eller kommer du
att fortsätta din ensidiga diskussion till mördaren EG-s fördel upp i
nästa instans i hovrätten precis som du alltid gör?
Du menar att jag ska erkänna att jag är en nolla, för att jag ser objektivt på fallet?

Kommer defenitivt föra en diskussion kring hur hovrätten bedömer bevisen, kontra tingsrätten.
Oavsätt utslag, så kommer detta fall gå en omgång i hovrätten.
Citat:
Sen måste jag tillstå att ditt sätt att hänvisa till dina påhittade PM gällande
hur A-C Lekander var som person är nog de värsta skamgreppen hittills.
Om du väljer att inte tro på det, så är det upp till dig. Jag bryr mig faktiskt inte.
Citat:
Att kritisera ett mordoffer som du gör visar bara att du är en pinsam
liten figur med bristande intellekt och en stor portion empatilöshet.
Har aldrig kritiserat någon av mordoffren. Däremot har jag lyft fram fakta, som i slutändan kan synliggöra ett eventuellt motiv.

Min intelligens får du tycka precis vad du vill om, det bjuder jag på!
Tror även ordet du söker är sympatilöshet, det är en stor skilllnad mot empatilöshet.

Du kommer inte heller med något konstruktivt här, men ditt inlägg var mycket underhållande!
Citera
2018-03-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Att på riktigt reflektera över möjligheten till fler gärningshen, att kritiskt granska utredningar, att ifrågasätta rådande sanningar är inte att försvara Edvin. Det är det som kallas rättssäkerhet. Vi får verkligen hoppas att nämdemännen gör det samma.

Hur förklarar ni att det inte är okey att skriva att det fanns konflikter på Ankis jobb. Men det är okey att raljera över Edvins sambo.

Att försöka förstå och försvara är två helt skilda saker. Att försöka förstå vad som hände den där söndagen på Mantorpgård, har hela tiden varit min trigger för att gräva i det här. Att kast skit på Edvin, är för mig ointressant, och hade varit oavsett gärningshen. Jag är emot dödstraff och tycker att de intagna ska ha det så bra det går på våra fängelse. Detta oavsett hur avskyvärd handling man utfört.
För min del tycker jag dödsstraff skulle vara för lindrigt. In med honom i en jordkällare å lås för gått. Låt råttor å småkryp äta upp honom . Så kan han ju se där å LE,
Citera
2018-03-08, 12:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Så du erkänner att du inte har tillräcklig kunskap för att delta i diskussionen
hur det gått till när Lekanders mördades av EG?
När har jag erkänt det? Förklara pöjk!
Citat:
Men i så fall så är det ju inte advokat Massi-Fritz som är en pinsam
narcissist utan då är det ju du själv som passar in på den beskrivningen.
Du får så gärna sätta vilka diagnoser du vill på mig.
Citat:
Jag är lite nyfiken på hur du tror att det egentligen kommer sig att EG
först när han blir inringad av polisen börjar med kommentaren ingen kommentar?
Och att han sedan kommer med en helt annan historia i tingsrätten.
Det har han förklarat.
Citat:
Du vet väl att en oskyldig person sällan ändrar sin historia under tidens gång.
Det finns liksom ingen anledning att trassla in sig med att börja ljuga då.
Om det hade funnits en hotbild hade EG naturligtvis hållit sig till en historia
redan från början och sett till att familjen hade fått skydd direkt.
Istället väntar han och riskerar därmed livet på sin famlij som dessutom
inte verkar ha en aning om att en hotbild mot dom föreligger.
Är det inte ett väldigt konstigt fenomen i sammanhanget?
Detta är vad du anser, ja.
Citera
2018-03-08, 12:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Nu gjorde du ju bort dig igen din stackare .
Det måste vara ett helvete att lida av det du gör .
Om nämndemännen och domaren i fallet ser till rättssäkerheten så lär både
NI och E**** få en jävlig lång kran när domen kommer .
Vad skulle konflikterna på A***:s jobb ha med saken att göra ?
Vad jag vet så jobbade inte E**** där för då hade väl tillverkningen fått
läggas ner på grund av att E**** hade ätit upp all deg .
Undrar om du är lika mycket emot dödsstraff den dan en av dina anhöriga blir mördad ?
Eller är det kanske där skon klämmer , du har ingen i din närhet som vill ta i dig med tång ens ?
Citera
2018-03-08, 12:15
Medlem
Jag har, precis som jag tolkar att TQ försöker lägga fram, inget emot ifrågasättande och ett klimat som tillåter att fallet granskas från alla möjliga synvinklar. Det är rättssäkert och bidrar till en hälsosam och givande diskussion.

Men för att vara en förespråkare för rättssäkerhet och ett tillåtande klimat är det underligt att det i samma inlägg kommer oerhört dömande påståenden om grupper, myndigheter och personer ifrån TQ - utan varken förundersökning eller rättslig prövning.

Vad har kvinnor åsamkat för traumatiska upplevelser hos TQ som bidragit till åsikten om att kvinnor är inkompetenta, känslostyrda och maktgalna?

Ska TQ få samma orättsliga sociala prövning som han själv frikostigt delar ut till andra så är i alla fall min slutsats att han är en uppmärksamhetstörstande person som blivit sårad och ensam. En tragisk figur helt enkelt.
Citera
2018-03-08, 12:25
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Du menar att jag ska erkänna att jag är en nolla, för att jag ser objektivt på fallet?

Ser du objektivt på detta fallet Jag tycker du är väldigt subjektiv, med dina ogrundade påståenden höger till vänster.
Citera
2018-03-08, 12:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet666
Jag har, precis som jag tolkar att TQ försöker lägga fram, inget emot ifrågasättande och ett klimat som tillåter att fallet granskas från alla möjliga synvinklar. Det är rättssäkert och bidrar till en hälsosam och givande diskussion.
Där har du rätt, klet666.

Citat:
Men för att vara en förespråkare för rättssäkerhet och ett tillåtande klimat är det underligt att det i samma inlägg kommer oerhört dömande påståenden om grupper, myndigheter och personer ifrån TQ - utan varken förundersökning eller rättslig prövning.
Kan inte du försöka kleta fram något, som jag skrivit om detta, som inte stämmer? Det vore oerhört intressant.

Citat:
Vad har kvinnor åsamkat för traumatiska upplevelser hos TQ som bidragit till åsikten om att kvinnor är inkompetenta, känslostyrda och maktgalna?
Att kvinnor är inkompetenta som chefer är ingen nyhet. Kvinnor själva ser ju helst manliga chefer. Om du inte inser att kvinnor är känslostyrda, då har du nog bott långt ute i skogen hela ditt liv. Eller under en hög med klet.

Citat:
Ska TQ få samma orättsliga sociala prövning som han själv frikostigt delar ut till andra så är i alla fall min slutsats att han är en uppmärksamhetstörstande person som blivit sårad och ensam. En tragisk figur helt enkelt.
Sanningen svider. Det gör det inte mindre sant för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in