2018-03-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastKnight
Deklarationen har redan börjat skickas ut till Kivra, har en bekant som har fått den, trodde det var imorgon som gällde..

Smygstart:-). Skv vill nog testa sina system innan morgondagens massiva utskick.
Citera
2018-03-07, 21:03
Medlem
Jag fattar inte varför de ska dröja till den 20 mars innan inkomstdeklarationen finns tillgänglig på skatteverkets hemsida för oss som inte vill använda digital brevlåda. Man borde ju kunna se och deklarera på hemsidan utan att behöva få pappren i en digital brevlåda. Eftersom det är en helt vanlig pdf så borde man kunna ladda ner den från mina sidor på skatteverket och inte behöva krångla med en extern digital brevlåda. Kiva och liknande aktörer lär tjäna en massa pengar på detta. Känns bara så onödigt. Regeringen har gett alla myndigheter i uppdrag att vara digitala men det har tydligen Skatteverket missat...
Citera
2018-03-07, 21:13
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Av den räntan du betalat på det lånet under 2017 får du tillbaka 30%. Så du får eventuellt mer tillbaka om du har lån.

Gött! Tack så svar! Har väl betalat tillbaka 2,6 k i månaden sedan augusti så får väl hoppas att det inte påverkat min deklaration negativt
Citera
2018-03-07, 21:30
Medlem
Såg att någon redan kunde se sin deklaration via kivra. Jag har iaf inte fått några uppgifter ännu.
Citera
2018-03-07, 22:09
Medlem
Fick mitt deklarationsunderlag för några timmar sedan, genom min myndighetspost.
Citera
2018-03-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findnothing
Fick mitt deklarationsunderlag för några timmar sedan, genom min myndighetspost.
Nej det fick du inte, troll.
Citera
2018-03-08, 04:46
Medlem
någon son fått ännu
Citera
2018-03-08, 04:55
Medlem
hippilis avatar
Har inte fått någon deklarationen på 10 år. Jag är ärlig att jag vet nog inte hur en sådan ska göras. Kan tillägga att jag har ingen statlig inkomst eller några bidrag så det är kanske därför jag inte har fått någon?
Citera
2018-03-08, 06:16
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har inte fått någon deklarationen på 10 år. Jag är ärlig att jag vet nog inte hur en sådan ska göras. Kan tillägga att jag har ingen statlig inkomst eller några bidrag så det är kanske därför jag inte har fått någon?

Du måste jobba svart men dom borde ändå ha hört av sig efter redan 3 år eller tidigare. Jag kan ange dig om du känner dig utanför. Dom måste ställa frågan hur du klarar dig med mat etc
Citera
2018-03-08, 06:19
Medlem
musttomtes avatar
Kivra drog igång med gratis reklam att nu kommer deklarationen 7 medan på rsv sajt så kommer dom 8-9

Ful knep av ett svartlistat bolag....
Citera
2018-03-08, 06:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Du måste jobba svart men dom borde ändå ha hört av sig efter redan 3 år eller tidigare. Jag kan ange dig om du känner dig utanför. Dom måste ställa frågan hur du klarar dig med mat etc
Mjaa, host, mjeee jag klara mej allt tycker bara att det är konstigt
Citera
2018-03-08, 06:37
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Mjaa, host, mjeee jag klara mej allt tycker bara att det är konstigt

Det är bara att gratulera om någon inte frågar efter dig och du jobbar vanlig skattebärare =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in