Citat:
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro eller tänka längre. Jag var ute med hunden i morse och träffade på en av de som kände familjen Henkow/Brenton väl som också rastade sin hund. Vi följdes åt en bit på vägen och började prata om tragedin och jag berättade bland annat om de tokiga ryktena om scientologi. Hon tystnade, visade att hon inte ville prata mer om det och vi skildes åt. Jag hade nog inte brytt mig så mycket mer vom det om hon inte ringt upp några timmar senare och sagt att det trodde hon inte alls på och tyckte att jag skulle låta bli att prata om det eftersom scientologerna inte ens finns i Sverige. Då berättade jag om de som finns i Arlöv och då blev hon arg och sa att de inte är de riktiga scientologerna utan någon annan rörelse och även om så vore så vill inte scientologer att man tar livet av sig. Vad är det som händer? Är det så? Tillhör inte kyrkan i Arlöv de vanliga scientologerna?
Hm jag är nog benägen att revidera vad gäller min övertygelse att de inte tillhörde något samfund.Synnerligen suspekt med denna granne?! Vad står det för ?!
Ska villigt erkänna att jag är novis vad gäller Scientologi kyrkan.
Har läst på lite här i tråden om det och det kan ju faktiskt vara så att inte ens anhöriga visste.
Pratade lite med en vän idag och vi sa just det även om de inte var svaga människor så var de ju ändå sårbara med mkt arbete och stressade över töserna.Det är väl ofta i de situationerna som man söker någon form av andlig vägledning.Och vem kunde ana hur det gick till i Knutby som exempel
Jag vill ju inte fara med skvaller men LH har ju besökt Mundekulla ofta vet inte riktigt vad detta är...mer en någon form av mindfulness
Sök på Youtube På LH också där ska finnas några uppträdande hon gör på detta retreatcenter också.Jag kan inte härleda det till något men det kanske finns någon här som.är mer insatt...