2018-03-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Men liksom är dom blinda, dvs dom ser väl själva hur dom ser ut i jämförelse med hunken (el gör dom inte det?)? Sen att många är arbetslösa morsor o dyl borde ju ytterligare väcka reflektioner, inte sant?

Vad spelar det för roll hur tjejen ser sig själv, hon kan vara 4/10 6/10 10/10 .. singel sen 10 år, precis varit gift i 10 år .. super självförtroende eller extremt dåligt efter 10 år med fel man ...
när hon går ut på tex tinder kommer 500 killar ( om vi pratar om Sthlm ) vilja ha sex med henne nu, varar 50 st är 10/10
... sen kan hon ha själv skade sex kan hon knappt kan gå längre

Att vara man och under 10/10 och tro man ska få ens en fika med en tjej över 5/10 på tinder är att lura sig själv .. detta gäller alla tjejer, blonda mörka svart, är du tjej får du ligga
Citera
2018-03-07, 13:15
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kanske beror på att du själv tillhört de snyggaste i din omgivning, vad vet jag, men då tror jag inte man påverkas så mycket. Det är värre för den stora majoriteten män som inte är fotomodeller. Idag har tjejer så oändligt många alternativ, till stor del tack vare sociala medier och Tinder osv att de kan dissa killar på löpande band för små detaljer som de inte tycker om. Varför nöja sig med killen som är perfekt till 98% när det finns 3500 andra killar i kö på Tinder varav någon av dom kanske är 100% perfekt.

Jag jämför inte mina chanser med andra killar, är fullt medveten om skillnaden. Att det ser ut så på tinder beror mycket på män som ständigt försöker matcha sig med allt och alla. Du har dessutom killar som söker upp tjejerna på Instagram och skriver privata meddelanden, trots ett nederlag via tinder.

Damer på stan har, i stort sett, samma attityd som för 10-15 år sedan. Men det är inte nödvändigt att skriva om det eftersom tråden endast rör nätdejting.
Citera
2018-03-07, 14:18
Bannlyst
Citat:
Men liksom är dom blinda, dvs dom ser väl själva hur dom ser ut i jämförelse med hunken (el gör dom inte det?)? Sen att många är arbetslösa morsor o dyl borde ju ytterligare väcka reflektioner, inte sant?

Nja, deras självbild å hur dom ser sig själv blir ju starkt påverkat av hur "andra ser dom", om dom då får massa lägen med hunkar så börjar dom själva tro att dom är heta, vilket gör att deras standards sedan är väldigt höga och de ratar vanliga killar.

Du kan ju tänka dig, en ytterst medelmåtta till tjej kan idag få mer uppmärksamhet och bekräftelse än en hollywood stjärna eller supermodell innan social media.
Citera
2018-03-07, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio

Damer på stan har, i stort sett, samma attityd som för 10-15 år sedan. Men det är inte nödvändigt att skriva om det eftersom tråden endast rör nätdejting.

Haha nej inte en chans.
Citera
2018-03-07, 14:55
Medlem
A-party-with-martys avatar
Finns det inga människor kvar som fortfarande tycker det är skämigt med online dejting? Isf skulle det ju kunna finnas intressanta kvinnor på nattklubbar o dyl.
Citera
2018-03-07, 14:58
Bannlyst
Citat:
Finns det inga människor kvar som fortfarande tycker det är skämigt med online dejting? Isf skulle det ju kunna finnas intressanta kvinnor på nattklubbar o dyl.

Nej, alla kvinnor har tinder/badoo/andra datingsiter idag, 99% av alla unga kvinnor skulle jag säga. ALLA min syrras vänner har det, min syrra har det, alla har det. Det är det vanligaste sättet att träffas idag och där går 80% av männen bort direkt för att tjejer rankar 80% under medel på online siter.
Citera
2018-03-07, 15:00
Medlem
Tror att jag löst gåtan. För ut var det en vis typ av människor som höl på med online dejting (båda könen) etc jag var en av dom få som tillhörde denna kategori men nu har det blivit norm iaf för killar inte lika mycket för tjejer med webb sex behov etc

Finns det fortfarande typ analoga kontaktannonser el dyl?
Citera
2018-03-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Nej, alla kvinnor har tinder/badoo/andra datingsiter idag, 99% av alla unga kvinnor skulle jag säga. ALLA min syrras vänner har det, min syrra har det, alla har det. Det är det vanligaste sättet att träffas idag och där går 80% av männen bort direkt för att tjejer rankar 80% under medel på online siter.
Ung

Unga kvinnor= ålderr?
Citera
2018-03-07, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ung

Unga kvinnor= ålderr?

18-35, men många äldre använder det nu också har jag sett.
Citera
2018-03-07, 15:57
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Tror att jag löst gåtan. För ut var det en vis typ av människor som höl på med online dejting (båda könen) etc jag var en av dom få som tillhörde denna kategori men nu har det blivit norm iaf för killar inte lika mycket för tjejer med webb sex behov etc
Vad är det du vill ha sagt? Att du är en kuf och det är just därför du inte lyckas?
Citera
2018-03-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Det är omöjligt hitta nån pga går 100 killar på 1 tjej
Citera
2018-03-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vad är det du vill ha sagt? Att du är en kuf och det är just därför du inte lyckas?
Nja snarare att jag var en kuf förut o att det var därför jag lyckades ok online även om jag lös med min frånvaro på dom heta "innekrogarna irl då". Nu misslyckas jag precis som ni etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in