2018-03-07, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
eller så planerade han inte för mord ...

Så tänkte jag också.
Citera
2018-03-07, 14:54
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Det här blir märkligare och märkligare. Vad är det som mörkas? För något är det ju!

Gå ut och äta middag med kamrater i Göteborg i början på december-17, planera och fixa ena dotterns rum, skaffa ny bil...
Sen gå och mörda sina barn och sen ta död på sig själva lagom till det nya läsåret!
Alltså, det osar bränd kissekatt om hela historien...
Endel säger att föräldrarna var deprimerade och endel säger att det inte syntes utåt.
Ja, man kan spela och sätta på sig en mask utåt sett. Det är fullt möjligt.
Barnen verkade ju inte vara direkt livshotande döende eftersom de verkade lämnas hemma ensamma ibland.
Att två stycken får psykbryt samtidigt låter stört. Så ja, jag börjar med tro att de var hjärntvättade!
Alternativt att någon annan bragt familjen om livet och iscensatt alltihop.

Det skulle varit en upplevelse om ett medium kunnat besöka huset och kunnat förnimma något som hänt i huset.
Negativa energier måse ju sitta kvar.

Finns det verkligen inga familjebilder på familjen som man kan se?
Det här är makalöst.
Citera
2018-03-07, 15:01
Medlem
Citat:
Det är det som är den stora frågan! Antingen då eller dagen innan. Det är inte alls omöjligt att från och med doktorandnivå och uppåt med egna nycklar slinka in på arbetsrummet i ett eller annat ärende även på helgdagar. Åtminstone var det så på min tid, vid ett annat uni.

Framförallt på helgerna, då studenterna är väck. Då kan man tänka och skriva i fred. De mest effektiva dagarna på veckan.
Citera
2018-03-07, 15:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det här blir märkligare och märkligare. Vad är det som mörkas? För något är det ju!

Gå ut och äta middag med kamrater i Göteborg i början på december-17, planera och fixa ena dotterns rum, skaffa ny bil...
Sen gå och mörda sina barn och sen ta död på sig själva lagom till det nya läsåret!
Alltså, det osar bränd kissekatt om hela historien...
Endel säger att föräldrarna var deprimerade och endel säger att det inte syntes utåt.
Ja, man kan spela och sätta på sig en mask utåt sett. Det är fullt möjligt.
Barnen verkade ju inte vara direkt livshotande döende eftersom de verkade lämnas hemma ensamma ibland.
Att två stycken får psykbryt samtidigt låter stört. Så ja, jag börjar med tro att de var hjärntvättade!
Alternativt att någon annan bragt familjen om livet och iscensatt alltihop.

Det skulle varit en upplevelse om ett medium kunnat besöka huset och kunnat förnimma något som hänt i huset.
Negativa energier måse ju sitta kvar.

Finns det verkligen inga familjebilder på familjen som man kan se?
Det här är makalöst.

Nope. Inga bilder, tagna detta sekel på HB. Hon jobbade på skatteverket har jag läst. Ett medium, som du så oförhappandes nämner kan ha varit inblandat. Kan familjen ha sökt sig till nån astrolog tror du ? Kan vi spinna vidare på det spåret ?
Citera
2018-03-07, 15:38
Bannlyst
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro eller tänka längre. Jag var ute med hunden i morse och träffade på en av de som kände familjen Henkow/Brenton väl som också rastade sin hund. Vi följdes åt en bit på vägen och började prata om tragedin och jag berättade bland annat om de tokiga ryktena om scientologi. Hon tystnade, visade att hon inte ville prata mer om det och vi skildes åt. Jag hade nog inte brytt mig så mycket mer vom det om hon inte ringt upp några timmar senare och sagt att det trodde hon inte alls på och tyckte att jag skulle låta bli att prata om det eftersom scientologerna inte ens finns i Sverige. Då berättade jag om de som finns i Arlöv och då blev hon arg och sa att de inte är de riktiga scientologerna utan någon annan rörelse och även om så vore så vill inte scientologer att man tar livet av sig. Vad är det som händer? Är det så? Tillhör inte kyrkan i Arlöv de vanliga scientologerna?
Citera
2018-03-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Nope. Inga bilder, tagna detta sekel på HB. Hon jobbade på skatteverket har jag läst. Ett medium, som du så oförhappandes nämner kan ha varit inblandat. Kan familjen ha sökt sig till nån astrolog tror du ? Kan vi spinna vidare på det spåret ?

Det är synd, en leende familjebild hade varit guld värt att se, för en gång i tiden måste de ha varit lyckliga....

Nej jag tycker mer att polisen skulle samarbetat med nåt känt medium från tv, som gått runt i deras hus och känt efter. Har det nu hänt mord i huset så är det garanterat inte lugnt. Med energin alltså (inte att det spökar alltså). Den känns direkt när man går in där nån dött, naturligt eller onaturligt. Som en vägg av trötthet slår emot en... Har jag varit i en lägenhet där nån dött för flera år sen så känner jag av det på energin. Orkeslösheten och tröttheten i hjärnan slår till direkt, som att bli klatschad av en vägg. Jag tycker de borde rena huset. Ta bort negativa energier med hjälp av nån medial människa. Det är ju taskigt mot de som flyttar in i huset om några år....
Citera
2018-03-07, 15:48
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro eller tänka längre. Jag var ute med hunden i morse och träffade på en av de som kände familjen Henkow/Brenton väl som också rastade sin hund. Vi följdes åt en bit på vägen och började prata om tragedin och jag berättade bland annat om de tokiga ryktena om scientologi. Hon tystnade, visade att hon inte ville prata mer om det och vi skildes åt. Jag hade nog inte brytt mig så mycket mer vom det om hon inte ringt upp några timmar senare och sagt att det trodde hon inte alls på och tyckte att jag skulle låta bli att prata om det eftersom scientologerna inte ens finns i Sverige. Då berättade jag om de som finns i Arlöv och då blev hon arg och sa att de inte är de riktiga scientologerna utan någon annan rörelse och även om så vore så vill inte scientologer att man tar livet av sig. Vad är det som händer? Är det så? Tillhör inte kyrkan i Arlöv de vanliga scientologerna?

Det var väl bara en som tog livet av sig, dom andra tre blev mördade. Funderade inte din skvallerkärring varför flickorna blivit mördade ? Du får skaffa dig nya bekanta....
Citera
2018-03-07, 16:08
Medlem
Citat:
Tack snälla för att du berättade. Gör inget mer åt saken!

?? Varför inte? Är du scientolog? Låter som tanten med hunden är det om hon blev så arg och till och med ringde upp. Jag är mycket förvirrad nu. Känns mer och mer som en scientologhärva.
Citera
2018-03-07, 16:09
Medlem
Citat:

Tack för ditt försök till lite ny info! Du gjorde ditt bästa!

Det tyder dock på att de mörkar nåt, helt klart.
Citera
2018-03-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
?? Varför inte? Är du scientolog? Låter som tanten med hunden är det om hon blev så arg och till och med ringde upp. Jag är mycket förvirrad nu. Känns mer och mer som en scientologhärva.

Ja som i stort sett hela byn ska mörka. För det är ju snudd på tystare och mörkare än i graven, hela den här historien.
Citera
2018-03-07, 16:35
Medlem
Citat:

Jag hade inte tänkt skriva så mycket mer i tråden för jag har fått en tillräckligt klar bild av vad som hänt. Jag vet att jag har varit lite skeptisk mot dig och det ber jag om ursäkt för, men det är mycket märkligheter och mörkande och dimridåer som läggs ut just nu, därav min skeptism till nytillkomna som helt plötsligt har massor med info om allt möjligt. I ditt fall har jag kanske bedömt dig för fort och det ber jag i så fall om ursäkt för.

Scientologerna i Arlöv är riktiga - fast de har samröre med en del andra organisationer som kanske inte är "de riktiga scientologerna" även om de har nära samröre och samarbete och delar mycket av sin livsåskådning. Minst en av dessa organisationer har ett starkt fäste och långt samarbete i Lomma/Bjärred. Kanske var denna kvinna också engagerad i någon av dessa organisationer därav hennes starka reaktion.
Citera
2018-03-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq

Kan ju vara omtanke??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in