2018-03-07, 12:51
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Jag spelar in dagens förhandling och slutpläderingen i eftermiddag. Lägger upp den ikväll.

Angående plastkulan som hittats så förklarade Edvin att kulor som ligger i loppet lätt ramlar ut ur mynningen på denna typ av kolsyrepistoler när man viftar mycket med dem. Det låter rimligt.

Har du spelat in från tidigare dagar med?
Citera
2018-03-07, 12:56
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Har du spelat in från tidigare dagar med?
Här finns en 9min ljudinspelning från SR.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=160&grupp=24079&artikel=6 897331
Citera
2018-03-07, 12:59
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror att den avhumaniserade "tortyren" samtidigt kanske ska ses som ett maniskt utsläckande o. förgörande av deras blickar; det är i så fall hans egen fysiska anskrämlighet i deras ögon som han symboliskt vill "ta bort".

Hans "störda" kommunikationsförmåga (förmåga el vilja till närhet) med medmänniskor yttrar sig i kompensatoriskt övervåld. En del av "störningen" handlar om att han anser sig vederstygglig i yttre fysisk bemärkelse (men upprinnelsen kan vara delvis annan, mer en bruten vana). Att släcka deras blickar markerar både fokus för hans drivkraft (föraktet i deras blickar) och målsättningen att själv bli symboliskt "anonym" och att kunna "arbeta" osedd.

Avhumaniseringen är alltså dubbelriktad: den anonymiserar både GM o BO. Symboliskt och praktiskt. Som en bödel f.ö. men då av en del andra skäl (sociala mm).

Frenesin i tejpningen ser ut som mer än bara praktisk, och psykologiskt underlättande knivskärningen. Den symboliserar hans ovilja att bli sedd på och dömd. Varianter på det. Kanske.
Kan nog finnas flera förklaringar kring tejpningen.
Med tanke på Edvins intresse och tankar kring "det perfekta mordet", samt att när detta dubbelmord skedde så hade Linna nyligen fått upprättelse för ett mord där offret blivit ordentligt tejpat runt huvudet (dog av kvävning, vill jag minnas), så kan det mycket väl ha påverkat tillvägagångsättet i detta fall...kanske t.o.m. triggat.
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-07 kl. 13:25.
Citera
2018-03-07, 13:02
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Här finns en 9min ljudinspelning från SR.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=160&grupp=24079&artikel=6 897331

Tack!
Låter som en fullskalig lögnhals i mina öron.
Citera
2018-03-07, 13:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Jag spelar in dagens förhandling och slutpläderingen i eftermiddag. Lägger upp den ikväll.

Angående plastkulan som hittats så förklarade Edvin att kulor som ligger i loppet lätt ramlar ut ur mynningen på denna typ av kolsyrepistoler när man viftar mycket med dem. Det låter rimligt.

Kan undra vad Mattias och/eller Elias sa när plastkulan rullade ut på golvet .
Måste ha varit en jävligt pinig situation för ett kriminellt proffs .
OBS : det sista var ironiskt skrivet eftersom ingen av dom existerar .

Kan det möjligen ha varit en utlösande faktor att paret ser att det inte är ett riktigt vapen
och då inte är lika rädda för E**** längre och sätter sig till motvärn .
Detta kan ju ha gjort att det hela spårar ur och att E**** ser sig tvungen att döda paret .
Citera
2018-03-07, 13:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Nu är slutpläderingar i full gång.

Advokaten kommer även yrka på att Edvin försätts på fri fot. Han kanske åker till Texas Longhorn om han blir fri, och skrattar åt den otroligt dåliga åklagaren.

Blir spännande det här!
Citera
2018-03-07, 13:19
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Tack!
Låter som en fullskalig lögnhals i mina öron.

Ja han är en riktig lögnhals. Jag reagerade över detta när han säger men..
På slutet säger han, 'jag dödade dem inte, men sen så får jag lägga ...osv

Intressant att han enligt sambon lämnat över en väska till Mattias med en hiskiligt massa pengar i.
Själv har EG sagt att han fick behålla pengarna.
Citera
2018-03-07, 13:20
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Advokaten kommer även yrka på att Edvin försätts på fri fot. Han kanske åker till Texas Longhorn om han blir fri, och skrattar åt den otroligt dåliga åklagaren.

Blir spännande det här!

Hahaha, tror du på det!?!?
Citera
2018-03-07, 13:26
Medlem
F3ttans avatar
Citat:

Blir spännande det här!

Fri fot? Humor.
Citera
2018-03-07, 13:26
Medlem
Citat:
den otroligt dåliga åklagaren.

Jag tycker att hon skött och sköter det exemplariskt, med de medel som finns att tillgå.
Att hon dessutom visat känslor under pågående rättegång är mänskligt, med den insyn hon har i utredningen.
Jag själv var inte direkt oberörd av FUPen skall erkännas, och då läste jag den i ensamhet hemma utan att behöva se någon drabbad eller åtalad i ögonen.
Citera
2018-03-07, 13:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Blir spännande det här!

Det lär varken bli en bra dag för dig eller E**** .
Du får äta upp dina skor med arab/afrikansk/romska kryddor och E****
får fortsätta att ruinera kriminalvården genom att sluka all deras mat .
Han lär inte äta på Texas Longhorn de närmaste 15 åren .
Schack matt till åklagarkvinnan Gestrin .
Sen blir det en returmatch i hovrätten där de sista spikarna smackas in .
HD tar aldrig upp fallet heller .
Bye bye mister Bigfoot .
Senast redigerad av boidis12 2018-03-07 kl. 13:33.
Citera
2018-03-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Kolla SVT liverapportering klockan 9.21
Om du menar kl 9.23 så står det att handskens fingerspets hittades under tre lager av tejp. Om det är inifrån och ut eller utifrån och in står inte men jag är nästan säker på att det under presskonferensen påtalades att den hittades i det yttre lagret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in