Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-07, 10:12
Medlem
ConservativeAlphas avatar
AfS kommer definitivt få min röst i riksdags valet. Blev otroligt positivt överraskad av partiet samt får ett mer seriösare intryck än av SD. Tror de har stor potential samt många som tvekat över att rösta på SD pga de kommer från Alliansen kommer nog känna att de får sina röster hörda genom AfS. Då de verkar vara ett mer borgerligt parti än sosse-SD. Har redan lyckas "värva" ett antal vänner bara genom att visa Youtube-klippet samt länkas deras hemsida. Däremot tror jag det blir svårt att nå riksdagsspärren detta val.

Ska följa partiet med ett stort intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är möjligt att deras avsikt var att förhindra att ensamkommande ungdomar med flyktingstatus tar hit föräldrar och syskon så fort de fått uppehållstillstånd. Men vill man förhindra det räcker det med att kräva PUT för anhöriginvandring och vara restriktiv med PUT. Att kräva medborgarskap i 18 år är ett orimligt krav som skapar ett system med första och andra klassens medborgare.

Regeln skulle för övrigt gälla alla invandrare, inte bara flyktingar, så som den formuleras i partiprogrammet. Så folk som flyttar hit av andra skäl skulle också drabbas.

Tvärtom så är jag övertygad om att de flesta svenskar tycker det är orimligt att den som bott i Sverige i många år och jobbat och betalat skatt i efterhand ska berövas sin rätt till sjukförsäkring m.m. bara på grund av ett underkänt språktest. Vi är inte ett missunnsamt folk.

Förmågan att lära sig ett nytt språk i vuxen ålder varierar för övrigt kraftigt mellan olika individer. En del har mycket lätt för det, andra mycket svårt.

Detta sagt, så är det förstås önskvärt att alla som bor i Sverige snabbt lär sig svenska. Det bör satsas mer på detta. Men man kan inte i efterhand bestraffa folk som kom hit och blev svenska medborgare när det inte fanns några sådana krav. Det strider mot grundläggande rättsprinciper.

Jag tycker också att det är sjukt att vanligt hårt arbetande, vissa med spetskompetens, skickas ut omedelbart bara för att någon på den gamla arbetsplatsen glömde fylla i en blankett. Medan kriminella invandrare får åtnjuta bekvämligheten i svenska fängelser och våra skattepengar samt vissa fall vägras utvisning pga deras säkerhet. Det är en skam och bör ändras på!

Omprövning bör ske då vi har alltför många som utnyttjar det svenska systemet. De som gör rätt för sig, arbetar och ser upp till Sverige kommer att sitta säkert i båten. Det är kriminella, välfärd-och bidragsfuskare samt sådana som belastar systemet som skall vara rädda för omprövningen.

Tycker 18 års tid för att kräva medborgarskap är fullt rimligt. Vi skall inte dela ut medborgarskap till höger och vänster som vi gör nu, det skall krävas full motprestation samt villighet att kunna få ta del av Sverige och våra rikedomar. Genom att ha en hög gräns för medborgarskap, sållar man bort bottenskrapet och folk som inte har här att göra.
Citera
2018-03-07, 10:18
Medlem
Bra text om AfS på Motpol:

Citat:
För det första är det positivt att invandring, återvandring och (avskaffande av) integrationen står under samma rubrik nämligen Återvandring. Detta visar att AfS inte primärt betraktar invandringen som misslyckad på grund av ”kapacitetsbrist” eller ”otillräckliga integrationsåtgärder” – utan som problematiskt ur ett demografiskt perspektiv. Problemet är att grupper som står lång bort från svenskarna etniskt kommer hit, och lösningen är att skicka hem dem. För att göra det tydligare hade möjligtvis rubriken kunnat ändras till just ”demografi”, det vore pedagogiskt och tematiskt mer korrekt.

Återvandrings-kapitlet visar tydligt att man har lösningar på problemen, och att man ser en väg framåt, något som inget av de andra partierna har. Att ha lösningar och svar i ett samhälle som allt mer förfaller är guld, och det kommer ge utdelning i det långa loppet. Jag hoppas också att man till skillnad från SD-ledningen inte faller till föga för sofismer av typen ”vem är egentligen svensk”, ”var drar man gränserna”. Enkla retoriska knep som gav upphov till neologiska dumheter som ”öppen svenskhet”. Alla vet vilka svenskarna är. Svenskarna är ett antropologiskt och fenomenologiskt faktum, och detta ändras inte av att det finns gränsfall. Ett seriöst parti baserar inte sin politik på undantagsfall. Börjar journalistkåren hänge sig åt sitt socialkonstruktivistiska nonsens räcker det att säga: ”du vet vilka svenskarna är, och den enda anledningen att du säger som du gör nu är för att du vill attackera svenskarna och underminera deras identitet, det är en fientlig handling. Varför är du fientlig?”

Ett annat kapitel som gjorde mig väldigt glad var kulturkapitlet. Här känner man verkligen att AfS är ett framtidsparti. Man har en vision för ett framtida Sverige, ett samhälle präglade av idealism och skönhet, till skillnad från den materialism och fulhet som har dominerat under större delen av 1900-talet. Man visar här att man är bärare av en ny generations förhoppningar, och man inte bara vill lappa och laga på det gamla samhället. Man visar också här att man har en mediastrategi som är offensiv, och som är präglad av den nya internetsgenerationens rättmätiga förakt för ljugmedia.
Senast redigerad av Amriswil 2018-03-07 kl. 10:21.
Citera
2018-03-07, 10:20
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
En sak som är intressant är att stödet verkar vara enormt för AFS politik på Facebook sidor som fram tills nyligen varit pro-SD.

Ett exempel:

https://www.facebook.com/politikfakta/photos/a.341532885938453.79792.274070532684689/1656596714432057/?type=3&theater

Mja. Ser man till kommentarerna är de flesta klassiska SD-drönare helt utan visionärt tänkande. Människor som inte förstår värdet i att ha TVÅ "nationella" partier i riksdagen. T.o.m. borgare och liberaler fattar och stödröstar på KD val efter val. Men inte de nyfrälsta 'Häääjäää Jiiiiiiimmiiie" - töntarna.
Citera
2018-03-07, 10:24
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Däremot tror jag det blir svårt att nå riksdagsspärren detta val.

Det tror inte jag, de jag pratat med kommer att gå över från SD till AfS, har väl iofs inte pratat med så många än men känns som 2018 blir det intressantaste val hittills.
Citera
2018-03-07, 10:31
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Det tror inte jag, de jag pratat med kommer att gå över från SD till AfS, har väl iofs inte pratat med så många än men känns som 2018 blir det intressantaste val hittills.

Förhoppningarna är givetvis att de skall nå spärren. Men lägger ribban lågt då de precis är lanserade samt ett helt nytt parti. Får hoppas att de gör mer väsen av sig. Allt kan dock hända, vi hade ju Ny Demokrati, även AfD och bara se på exempelvis Macron i Frankrike hur han lyckades vinna hela baletten.

Kommer rösta på AfS, vilket som, då de är partiet som saknas för mig. Enda "negativa" jag har om AfS är deras idé om slopa Migrationsverket och ersätta det med Återvandringsverket. Låter så himla krystat och cringar rätt hårt i mina öron. Annars är allt tipp topp.
Citera
2018-03-07, 10:46
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Förhoppningarna är givetvis att de skall nå spärren. Men lägger ribban lågt då de precis är lanserade samt ett helt nytt parti. Får hoppas att de gör mer väsen av sig. Allt kan dock hända, vi hade ju Ny Demokrati, även AfD och bara se på exempelvis Macron i Frankrike hur han lyckades vinna hela baletten.

Kommer rösta på AfS, vilket som, då de är partiet som saknas för mig. Enda "negativa" jag har om AfS är deras idé om slopa Migrationsverket och ersätta det med Återvandringsverket. Låter så himla krystat och cringar rätt hårt i mina öron. Annars är allt tipp topp.

SD kallar också deras vision av Migrationsverket för Återvandringsverket så det är ju inte ett påhittat ord av AfS men visst är ordvalet lite konstigt men kanske för att man inte är van att höra det?
Vet förvisso själv inte vilket ord som skulle passa bättre, repartrieringsverket eller återvändarmyndigheten, kanske?

https://samnytt.se/sd-gor-migrationsverket-till-ett-atervandringsverk-invandrare-ska-atervanda-till-lander-dar-de-bor-b o/
Citera
2018-03-07, 10:58
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Bra text om AfS på Motpol:

Ja. Sjukt skojig:

Citat:
Mitt råd till Kasselstrand och gänget är att inte tappa bort sig själva under den här resan. Förblindas inte av makten. Bete er på ett sätt som anstår män av Occidenten. Slarva inte runt med kvinnor. Ha en kvinna som du älskar och ärar. Ta de försiktigt med spriten. Glöm inte att styrketräna, och läs Platon!

Men jaja. Är väl jättekul när de drar sin cirkelrunk. Speciellt när samma person gaggar om "intellektuell medelklass" för att i nästa andetag länka till ett inlägg om en skvallertråd på Flashback där kvinnor beskrivs som "spermahinkar" som ett exempel på denna höga akademiska nivå.

Är nog den största anledningen till att jag tror att AfS kommer hinna falla sönder innan valet. I ett parti där alla går runt och tror att just de är det bästa sen rostat bröd går det inte att bete sig som lagspelare. Speciellt på basis av att ha läst böcker för snöflingor, påhittade meriter och lantisar med stureplans-wanabeekomplex. Upplagt för en massa kul drama.

Säger nåt om självbilden. Det och att kalla till presskonferens för att berätta nåt som alla redan visste, för att det är så inspirerande att höra den store ledaren gräta om hur mycket han offrat för kampen..
Citera
2018-03-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Att man "kan tänka sig" nåt säger inte mycket. Jag "kan tänka mig" att rösta på KD eller t. o. m. Moderaterna om inte SD skulle ställa upp i min kommun, om inte annat så för att hindra några som är ännu värre. Men det är så klart inte är aktuellt.

Det finns fler som tänker så men det hjälper föga för Sverige.

Att Afs behövs visar väl snarast på det faktum att SD inte är tillräkneliga längre? Det är en massa korruption och stolligheter i det partiet och någon måste steppa upp och ta över rodret.

När till och med SDs egna företrädare inte längre litar på sin egna organisations kapacitet och förmåga så är situationen allvarlig.

Hörde att SDpolitiker som t.ex. Robert Stenkvist anser att man bör rösta på C, S eller Mp för att påskynda förfallet av landet så att folket får det svårt och kanske vaknar upp. Tror han hoppas på en arg befolkning och en revolution istället men samtidigt... Om inte ens SDs riksdagspolitiker vågar hoppas på SD så vem ska då göra det?

Nä. Kanske bättre att Afs får ta över i så fall? Om inte annat lär lite konkurrens få SD att shapea upp sig en aningen.
Senast redigerad av envik 2018-03-07 kl. 11:05.
Citera
2018-03-07, 11:14
Medlem
Karmans avatar
Är det ingen som ser ett problem i att AFS vill gå ur EU? Som väl för övrigt även SD vill. Jag vet några som skulle applådera det i alla fall: USA (Trump) och Ryssland (Putin). Deras våta dröm är ett splittrat Europa, som de kan söndra och härska över och suga ut det "göttaste" ur.
Citera
2018-03-07, 11:15
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ja. Sjukt skojig:

Men jaja. Är väl jättekul när de drar sin cirkelrunk. Speciellt när samma person gaggar om "intellektuell medelklass" för att i nästa andetag länka till ett inlägg om en skvallertråd på Flashback där kvinnor beskrivs som "spermahinkar" som ett exempel på denna höga akademiska nivå.

Är nog den största anledningen till att jag tror att AfS kommer hinna falla sönder innan valet. I ett parti där alla går runt och tror att just de är det bästa sen rostat bröd går det inte att bete sig som lagspelare. Speciellt på basis av att ha läst böcker för snöflingor, påhittade meriter och lantisar med stureplans-wanabeekomplex. Upplagt för en massa kul drama.

Säger nåt om självbilden. Det och att kalla till presskonferens för att berätta nåt som alla redan visste, för att det är så inspirerande att höra den store ledaren gräta om hur mycket han offrat för kampen..

du låter som en sosse som klagar på SD. Den Frankfurtskolade kulturmarxistiska identitetspolitiken där man kastar invektiv på sina motståndare hade ett bäst före datum 2018-03-01.
Bemöt sakfrågan istället.
Citera
2018-03-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ja. Sjukt skojig:

Man kunde önska att ni SD-lojalister kunde vara lite mindre genomskinliga i era angrepp. Om nu Mattias Karlsson är den store räddaren som kommer att frälsa landet med sin öppna svenskhet och eviga resa in mot mitten, så har ni väl inget särskilt att frukta? Visa lite självförtroende i alla fall.
Citera
2018-03-07, 11:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ja. Sjukt skojig:

Du påstod tidigare att en viss person gett pengar till AfS så jag undrar vad du har för belägg för det påståendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in