Citat:
Ursprungligen postat av
Stehlitz
Men nåt måste man väl ha som det grundar sig på? Jag kan som sagt kolla av med de som känner familjen väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stehlitz
Jag ska läsa på om en sekt trots att det inte finns några belägg för att de varit med i en sekt? Sen ska jag fråga mina vänner om det jag läst stämmer in på familjen? Då kan jag ju olika gärna läsa in mig på vad som helst som verkar vansinnigt och sen kolla om det stämmer med familjen.
Nä, den här är för snurrigt för mig. Jag ber att få tacka för mig.
Nej gå inte härifrån! Du har nog tillsammans med ngr andra tillfört denna tråd mer än alla vi andra tillsammans, vi som bara spekulerat utan att ha en susning om familjen.
Scientologsspåret har surrat som en envis mygga i tråden. Det finns av det jag följt inga konkreta bevis, punkterna nedan är mer myggsurr:
*Det har tidigt i tråden framförts att momsexperten OH hållit föredrag hos SC i deras lokaler. Sekten omsätter mycket pengar i olika verksamheter och är naturligtvis intresserad av skatt- och momsplanering, bl a därför de kallar sig för "kyrka". Blir man inbjuden talare är man medlem enligt någon.
* familjen har flyttat flera gånger och hamnar såsmåningom långt från föräldrarnas uppväxtstäder Sthlm och Gtbg i den lilla orten - men nära SC centret i Arlöv
* det finns obekräftade uppgifter att föräldrarna deltagit i SC sammankomster och varit aktiva i underföreningar till SC
* föräldrarna kan ha sökt alternativa behandlingar för döttrarna som erbjuds av SC
* föräldrarna var mkt privata och höll sig för sig själva
* önskan om hemundervisning, fast då oftast av föräldrarna själva, kommer ofta från olika religiösa sektmedlemmar.
* SC drar gärna till sig intellektuella sökare med existensiella problem.
* någon gång dyker en postare upp och påstår att föräldrarna var SC medlemmar - men lika ofta dyker någon upp och dementerar.