Citat:
Ursprungligen postat av
Per.Johansson
Du/Ni försöker ju skönmåla och hissa Bitcoin och andra kryptovalutor, förmodligen i avsikt att göra folk benägna att "investera" i dyngan.
Detta måste ju få mothugg, om så jag lyckas bara rädda en förvirrad stackare att lägga sina surt förvärvade slantar på skiten så är jag nöjd.
Höga risker, det är när man köper aktier eller fonder med högrisk, Bitcoin är ju helt vansinnigt.
Ett luftslott, föga förvånande är det dessutom fullt med grovt kriminella som är inne i skiten.
Du verkar nobel. Vill du upplysa människor om hur ekonomin fungerar så har du en större målgrupp att jobba mot.
Jag tänker mig alla som tvingas låna låtsaspengar som inte existerar för att sedan betala tillbaka med ”pengar” dom arbetat ihop. Just ja, höll på att glömma, med ränta också. Genial judisk affärsidé!
Du skulle kunna upplysa dom om att det minsta dom blir rånade på är 2%/år(inflationsmålet).
Vidare kan du nämna att när/om Ekonomin havererar, se till att stå långt fram i bankomat-kön, för banken har liksom ingen täckning så att säga.
Jag kan fortsätta, men jag tror du förstår vart jag vill komma. Det finns dom som satsar pengar dom inte skulle ha råd att förlora, liksom dom som satsar sina pengar på statliga svenska spel.
Jag lägger ner nu för jag tror nämligen inte att du är här för att rädda människor. Jag tror att det handlar om något helt annat.