2018-03-05, 16:00
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.Johansson
Jag har ett sista inlägg , ja jag anser att det ska vara reglerat vad folk kan göra med sina pengar, intte att jag personligen ska bestämma men det ska finnas sunda och moraliska regler. det är inte ok att " investera" i vad för dynga som helst.

Det är ett stort problem om vanligt folk använder sina surt förvärvade pengar till dynga som Bitcoin.
Det är en scam, pyramidspel, vad du än vill tro, varför kalla det nåt annat än vad det faktiskt är?

ge dig nu. du kommer inte få medhåll från någon som håller på med krypto vilket majoriteten i denna forumdel gör.

ingen kan garantera vinst, det gäller fonder, aktier, krypto eller andra investerings-sätt. men OM du nu så gärna vill säga att det är scam och/eller ett pyramidspel så måste DU bistå med bevis att det faktiskt är så.

Sen om man väljer att INTE tro på blockchaintech/krypto är det absolut fine men sluta säg scam/pyramid om du inte kan backa upp det på något sätt.
2018-03-05, 16:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det är en scam, pyramidspel, vad du än vill tro, varför kalla det nåt annat än vad det faktiskt är?
Du framstår tyvärr som en ohederlig idiot.
Ord har en viss överenskommen innebörd.
Definitionen av ett pyramidspel är rätt tydlig och den stämmer inte alls på krypto. Hur svårt kan det vara?
En "scam" har också en tydlig definition av en medveten bluff för att ta en godtrogen persons pengar. Det stämmer inte heller alls på krypto. Vad består bluffen av?

Om du verkligen vill hjälpa folk att förstå risken med krypto kanske du inte ska förvirra dem...
2018-03-05, 16:07
Medlem
Både scam och pyramidspel är helt relevanta jämförelser, vad ni än vill lura i folk.

Scam, självklart är det vad alla som haussar upp denna dynga håller på med, de vill locka okunniga i att köpa dyngan så att de själv kan sälja, scam alltså.

Pyramidspel, helt relevant jämförelse, vilket även mängder av intelligenta prisbelönta ekonomer, riktiga kloka människor påstår, i motsats till dravlet i den här tråden.

Jag må ha en del emot mig i den här tråden föga förvånande, men de som har IQ håller med mig så jag bekymrar mig föga hur mycket skit ni kastar.

https://www.theguardian.com/technology/2018/feb/02/bitcoin-biggest-bubble-in-history-says-economist-who-predicted-2008-crash

http://fortune.com/2014/10/24/bitcoin-fraud-scam/

https://www.theguardian.com/technology/2017/sep/13/bitcoin-fraud-jp-morgan-cryptocurrency-drug-dealers
https://www.cnbc.com/2018/01/16/bitcoin-is-a-pyramid-scheme-warns-ex-wells-fargo-ceo-dick-kovacevich.html

Jag vill hjälpa folk att hålla sig borta från denna cyberdynga, den för inget gott med sig.
Senast redigerad av Per.Johansson 2018-03-05 kl. 16:12.
2018-03-05, 16:27
Medlem
paras0nics avatar
Fantastist roligt att läsa de första sidorna i denna tråd. Flashbacks självutnämnda skara av kryptospekulanter påstod att Bitcoin förmodligen kommer landa på 0 osv, då BTC var i en bubbla.

Det var då såna som jag köpte på mig. För lite mer än tre veckor sedan bl.a, men det är faktiskt ganska irrelevant med tanke på den totala summan jag köpte på mig vid olika tillfällen. Vi snackar tusen procentiga vinster.

Det jag vill ha sagt här är att det verkar alltid finnas folk som missade chansen att känna en hacka ty deras oförmåga att hålla sig uppdaterade och moderna och därför har en tumme i röven. Ni framstår som jätte patetiska, men det är än inte försent att hoppa på tåget.
2018-03-05, 16:44
Medlem
Bitcoin är värre än Herbalife. Snart kommer alla länder ha förbjudit valutan eller kraftigt reglerat den.

Riktig scam.

Någon som vet hur man kortar Bitcoin utan en massa hävstång och avgifter som äter upp värdet?
2018-03-05, 19:24
Medlem
Citat:
Du/Ni försöker ju skönmåla och hissa Bitcoin och andra kryptovalutor, förmodligen i avsikt att göra folk benägna att "investera" i dyngan.
Detta måste ju få mothugg, om så jag lyckas bara rädda en förvirrad stackare att lägga sina surt förvärvade slantar på skiten så är jag nöjd.

Höga risker, det är när man köper aktier eller fonder med högrisk, Bitcoin är ju helt vansinnigt.
Ett luftslott, föga förvånande är det dessutom fullt med grovt kriminella som är inne i skiten.

Du verkar nobel. Vill du upplysa människor om hur ekonomin fungerar så har du en större målgrupp att jobba mot.

Jag tänker mig alla som tvingas låna låtsaspengar som inte existerar för att sedan betala tillbaka med ”pengar” dom arbetat ihop. Just ja, höll på att glömma, med ränta också. Genial judisk affärsidé!

Du skulle kunna upplysa dom om att det minsta dom blir rånade på är 2%/år(inflationsmålet).

Vidare kan du nämna att när/om Ekonomin havererar, se till att stå långt fram i bankomat-kön, för banken har liksom ingen täckning så att säga.

Jag kan fortsätta, men jag tror du förstår vart jag vill komma. Det finns dom som satsar pengar dom inte skulle ha råd att förlora, liksom dom som satsar sina pengar på statliga svenska spel.

Jag lägger ner nu för jag tror nämligen inte att du är här för att rädda människor. Jag tror att det handlar om något helt annat.
2018-03-05, 20:12
Medlem
Suttit i över 1 timme och letat efter en bra site där man kan avläsa Crypto RSI. Hittar bara massa skit. Har ni några tips?
2018-03-05, 20:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Fantastist roligt att läsa de första sidorna i denna tråd. Flashbacks självutnämnda skara av kryptospekulanter påstod att Bitcoin förmodligen kommer landa på 0 osv, då BTC var i en bubbla.

Det var då såna som jag köpte på mig. För lite mer än tre veckor sedan bl.a, men det är faktiskt ganska irrelevant med tanke på den totala summan jag köpte på mig vid olika tillfällen. Vi snackar tusen procentiga vinster.

Det jag vill ha sagt här är att det verkar alltid finnas folk som missade chansen att känna en hacka ty deras oförmåga att hålla sig uppdaterade och moderna och därför har en tumme i röven. Ni framstår som jätte patetiska, men det är än inte försent att hoppa på tåget.

Så bara för att bubblan inte sprack inom några veckor så är det ”lugnt”...

Men visst gillar man att köpa på galna toppnivåer så visst..
2018-03-05, 21:19
Medlem
Det var goda nyheter idag! Bankerna har börjat tillåta krypto-handel direkt från banken. Kanske inte den här kontrollen som herr P.Johansson syftade på, men lite DDR kanske är bättre än inget DDR?

Tyvärr verkar inte heller dina signaler om att det är på väg att förbjudas stämma något bra med denna nyhet.

Men, men man kan ju inte alltid få rätt. Kanske än mer sällan om jag gissar på ämnen man inte är så insatt i utan låter känslorna styra.

Bonusupplysning: Höga utbildningar Nobelpris, IQ(den förstår jag inte alls då jag har aldrig sett något sådant test där problemen handlar om att huruvida våra valutasystem kommer förändras i framtiden)inte ger immunitet på att sitta på egna agendor korruption. Tror tvärt om att dom är rädda om sin papperspengar värde.
2018-03-05, 21:30
Medlem
Autobahn76s avatar
Håll i hatten om vi bryter 11 700 nu.
Senast redigerad av Autobahn76 2018-03-05 kl. 21:33.
2018-03-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Så bara för att bubblan inte sprack inom några veckor så är det ”lugnt”...

Men visst gillar man att köpa på galna toppnivåer så visst..

Bubblan har spruckit. Det blev inte värre. Nu ser vi mycket mer hälsosamma värdeförändringar, viket är en förusättning för att etablera en fungerande valuta.

Man måste första att krypto bara är i sin linda. Det är ju självklart att det tar tid att införa valutor.

Nej hatarna i början av tråden var ju bergsäkra på att Btc skulle ner till noll direkt i den förra lilla nedåttrenden. 100% säkra baserat på.....känslor. Dom är borta nu lika fort som dom kom. Nu är det nyreggade igen som bedriver FUD.
2018-03-05, 22:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Bubblan har spruckit. Det blev inte värre. Nu ser vi mycket mer hälsosamma värdeförändringar, viket är en förusättning för att etablera en fungerande valuta.

Man måste första att krypto bara är i sin linda. Det är ju självklart att det tar tid att införa valutor.

Nej hatarna i början av tråden var ju bergsäkra på att Btc skulle ner till noll direkt i den förra lilla nedåttrenden. 100% säkra baserat på.....känslor. Dom är borta nu lika fort som dom kom. Nu är det nyreggade igen som bedriver FUD.

Det råder ingen tvivel om att crypto är framtiden. Det jag ifrågasätter är VÄRDET på bitcoins.

Det är svindyrt att köpa och extremt volatilt = oanvändbart som valuta.

Dessutom vet vi inte vad som blir standard i framtiden. Inte alls säkert att det blir bitcoin och då lär ”värdet” rasa som en sten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in