2018-03-05, 20:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Hmmm... konstigt att dom mördade barnen ansågs vara trötta, sjuka, ja rent av döende (förvisso) bland en del Bjärredsbor. Att föräldrarna var och ansågs vara introverta har ju framgått.... men att barnen...
Rektorn på skolan har ju framhållit att barnen var glada och tillgodogjorde sig utbildningen som, framförallt A och sedermera M fick.
Kan pappan ha varit en nassicist ändå... nåt som trådens postare var inne på för en stund sen ?
Trådens ämne och ände kom visst av sig för ett ögonblick.... jag tar upp stumpen igen
Citera
2018-03-05, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
De var INTE medlemmar i någon sekt. Och vad gäller töserna att de skulle haft besök av kompisar på bestämda tider är heller INTE sant
Och de hade bra kontakt med i vart fall O H familj och mkt vänner.

Jag känner till en familj vars barn kom en gång per vecka till Moa då det var vad hon orkade. Agnes hade en annan vän som besökte henne när hon mådde bättre. Ibland gick det inte.
Citera
2018-03-05, 20:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Kroniskt trötthetssyndrom är detsamma som ME/CFS.
Precis CFS står för chronicFatigueSyndrome
Citera
2018-03-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Jag fick ingen sådan uppfattning om Oskar och har inte hört det från någon annan heller. Skulle säga att Oskar var en ganska tystlåten, lite försiktig man.
Ena sidan säger att du inte kände familjen och andra att han var tystlåten 😮 Han kunde prata för sig stod även upp för vad han tyckte och tänkte och hade även en stor skopa humor !
Citera
2018-03-05, 20:31
Medlem
Citat:
Har jag inte skrivit !

Ditt inlägg 27/1, 12564:

”Det visste han säkert redan Det läggs alltid ett förslag vem som ska tillträda en viss professur. Han hade varit på tapeten några år innan !”
Citera
2018-03-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Kroniskt trötthetssyndrom är detsamma som ME/CFS.
Sen när blev de det ? Och absolut inte på ett läkarutlåtande för hemundervisning !
Citera
2018-03-05, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ena sidan säger att du inte kände familjen och andra att han var tystlåten 😮 Han kunde prata för sig stod även upp för vad han tyckte och tänkte och hade även en stor skopa humor !

Som sagt så kände jag inte någon i familjen väl. I de sammanhang jag träffade honom skulle jag säga att de flesta upplevde honom som tystlåten och lite försiktig.
Citera
2018-03-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Inget onormalt i att följa med sina barn, men att aldrig låta dem vara ensamma, det är konstigt. Här förefaller det vara så att barnen blivit helt och hållet styrda och kontrollerade av O. Så till den milda grad, att de enda spåren av A på nätet är de två kommentarerna: A girl has nothin to say och "Agnes is bored". Om man tittar på det lösryckt, är det inget konstigt, men tillsammans, blir det inte så bra.

Moa blev också tillrättavisad bryskt verkar det som och fick inte vara den flicka hon var, med sin personlighet. Blir ett barn sjukt och får minskade krafter är det bra att hålla kvar det barnet tycker om att göra. Men O avslutade allt. Han klagade på hur hon spelade, anförtrodde sig M till pianofröken...

Men exemplen du tar upp är ändå fotboll och pianospel.. Saker som det är helt normalt att föräldrar följer med till.
Ang. att deras/hennes konton togs bort - så gör de flesta föräldrar vars barn dör. De vill inte att deras facebook m.m. ska finnas kvar.
Citera
2018-03-05, 20:35
Medlem
Jag tror inte på Stehlitz för en sekund.
Citera
2018-03-05, 20:38
Medlem
Citat:
Sen när blev de det ? Och absolut inte på ett läkarutlåtande för hemundervisning !

Det finns ingen diagnos som heter Kroniskt trötthetssyndrom enbart.

Diagnosen heter Me/CFS, Kroniskt trötthetssyndrom.

Vad döttrarna i familjen H-B hade har jag ingen aning om.

Sen finns det andra diagnoser son heter nåt med kronisk trötthet.

Men om frågan är ”menar du Me/CFS” och svaret är ”jag menar kroniskt trötthetssyndrom” så blir det lite konstigt.
Citera
2018-03-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag tror inte på Stehlitz för en sekund.

Varför inte? Tillför visserligen inte fakta men är någons iakttagelser.
Citera
2018-03-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Jag vet inte men uppfattningen här i Bjärred är att föräldrarna inte orkade till slut.
Jag har tänkt på det och jag undrar ibland om detta hade hänt om föräldrarna hade varit mer öppna av sig. Jag tror att de bar på allt själva.

Att de inte orkade till slut tycker jag är en märklig uppfattning om det är den som ert samhället har. Barn kan få långt mer fruktansvärda sjukdomar, arbetslöshet, huset brinner ned. Folk tar inte livet av sina barn i samförstånd i alla fall. Givetvis har människor inte samma kapacitet att klara påfrestningar. Men att i samförstånd mörda sina barn tycks vara ett världsunikt fall...Reaktionen till att spekulera kring psykiatriska störningar, sekter ovs känns mycket mer rimlig än att presentera bilden av två vanliga rätt fina människor som av olyckliga omständigheter "inte orkade tillslut" det är ett antal användare i denna tråd som ägnat åtskilliga timmar åt att försöka befästa den bilden. Säger nu inte att du gör det, vad vet jag, du kanske har helt rätt med att det är just så mentaliteten kring det hela är i ert lilla samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in