2018-03-05, 19:05
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Så var det dags igen.. Det är något som är lurt här. Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt.

Det är verkligen roligt med alla som har info men som inte vill berätta :-)
mm..sant. Inge bra feeling alls
Citera
2018-03-05, 19:08
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
mm..sant. Inge bra feeling alls

Samma här
Citera
2018-03-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Så var det dags igen.. Det är något som är lurt här. Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt.

Det är verkligen roligt med alla som har info men som inte vill berätta :-)
Precis o allt som oftast går det ut på att berätta hur fina O och H var. Kör på bara men jag tror inte på det..
Citera
2018-03-05, 19:25
Medlem
Liknande saker har troligtvis nämnts tidigare i tråden men det här fick jag höra idag av en kvinnlig bekant på jobbet som bor i Lomma.
Hon och hennes man hade hört av ett par att dessa hade hört från ett annat par att O o H var med i scientologerna. Kvinnan på mitt jobb är 100% trovärdig men paren kan jag såklart inte uttala mig om.

Jag vill dock hävda att även om det skulle vara sant så räcker det inte som alleena anledning. O o H måste haft många skruvar lösa oavsett (i brist på bättre uttryck)
Citera
2018-03-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Har följt denna tråd sporadiskt vid några tillfällen under nån månad och blivit alltmer chockad för varje gång jag läst den för alla villfarelser som sprids. Vissa av påstående faller på sin egen orimlighet, vissa hade man med enkla medel kunnat dementera genom att bara ta reda på lite information. En del som skriver verkar rätt ut sjuka. Jag står i alla fall inte ut längre och är därför beredd på att svara på det jag kan. Jag har bott i Bjärred i större delen av mitt liv. Haft barn på bägge skolorna som omtalas i tråden för de rektorer som sitter nu. Känner även många av de lärare som undervisat barnen. Även om jag inte känner familjen Henkow/Brenton väl, har jag träffat dem alla många gånger på byn, vid utövandet av fritidssysselsättningar samt i skolsammanhang. Om mina blygsamma kunskaper om denna stackars familj kan lugna de värsta spekulationerna och smutskastandet är jag nöjd. Eftersom jag förstått att de med kunskaper om familjen blir hårt åtgångna skriver jag redan nu att jag inte kommer att gå in i några diskussioner utan endast svara på de frågor jag själv anser kan vara relevanta för att bringa klarhet. Jag väljer också själv de frågor jag inte vill eller kan svara på.

De har dödat sina barn. De har i samförstånd bestämt sig för stt ta livet av barnen och sig själva.

Vad jag förstår letar alla här inne efter någon sorts förmildrande omständighet. En del anser psykopati och narcissism vara förmildrande omständigheter. Andra anser svår fysisk sjukdom hos barnen vara förmildrande. Ytterligare andra kan bara tro att det är en psykos som fått detta att hända. Och så är det några som gärna vill att det ska vara sektrelaterat. Allt för att hålla dessa hemska dåd så långt borta från sig själv som möjligt.

Vad nästan ingen verkar kunna acceptera är att föräldrarna tröttnade på livet och barnen och tog ett väl genomtänkt beslut att döda alla.

Jag är ledsen för din skull att du ska behöva uppleva detta i ditt samhälle.

Men om du inte står ut med att läsa att folk söker olika typer av rationella förklaringar på att någon eller några mördar sina barn, då kanske du inte ska läsa här.

Har du läst så vet du ju vad alla undrar:
1) Hur sjuka var barnen? Vad hade de för sjukdom?
2) Fanns det psykisk eller fysisk sjukdom hos nån av föräldrarna?
3) Fanns det varningstecken?
Senast redigerad av SintraartniS 2018-03-05 kl. 19:34. Anledning: Stavfel
Citera
2018-03-05, 19:30
Medlem
Citat:
Har följt denna tråd sporadiskt vid några tillfällen under nån månad och blivit alltmer chockad för varje gång jag läst den för alla villfarelser som sprids. Vissa av påstående faller på sin egen orimlighet, vissa hade man med enkla medel kunnat dementera genom att bara ta reda på lite information. En del som skriver verkar rätt ut sjuka. Jag står i alla fall inte ut längre och är därför beredd på att svara på det jag kan. Jag har bott i Bjärred i större delen av mitt liv. Haft barn på bägge skolorna som omtalas i tråden för de rektorer som sitter nu. Känner även många av de lärare som undervisat barnen. Även om jag inte känner familjen Henkow/Brenton väl, har jag träffat dem alla många gånger på byn, vid utövandet av fritidssysselsättningar samt i skolsammanhang. Om mina blygsamma kunskaper om denna stackars familj kan lugna de värsta spekulationerna och smutskastandet är jag nöjd. Eftersom jag förstått att de med kunskaper om familjen blir hårt åtgångna skriver jag redan nu att jag inte kommer att gå in i några diskussioner utan endast svara på de frågor jag själv anser kan vara relevanta för att bringa klarhet. Jag väljer också själv de frågor jag inte vill eller kan svara på.

Tror du att Moa var sjuk? Jag kan inte släppa att jag tror att hon egentligen var HELT frisk bortsett från att hon förstås var påverkad av situationen.. (och därmed ”trött” och nedstämd?!)
Citera
2018-03-05, 19:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Känner även många av de lärare som undervisat barnen.
Hur många lärare kan det totalt ha varit fråga om? - Undervisade någon lärare i flera ämnen? - Ungefärlig ålder på lärarna? - Fanns det många obehöriga lärare på aktuella skolor?
Citera
2018-03-05, 19:38
Medlem
Så var det dags igen med ytterligare en i tråden som vill delge info men ändå inte. För varje gång det händer blir man lite konfunderad. Något har onekligen rört om, rört upp och jag kan bara se det som att det börjar "brännas" här i tråden. Vi är helt enkelt något på spåren och börjar närma oss obehagliga sanningar.

När man kallar någon som ställer en saklig och relevant fråga för dum och oförskämd i ett av sina allra första inlägg, då har man på något sätt lagt ribban där själv. Jag ställer inga frågor, för jag vet redan att de frågor jag har och vill ställa kommer inte få något svar ändå. Kanske får jag istället också bara till svar att jag är dum och oförskämd, det får stå för den som tycker det i så fall. Jag fortsätter med mina tankegångar och spekulationer i alla fall, både här i tråden och på annat håll. För detta fall har berört mig och jag kan inte släppa det förrän jag får veta vad som EGENTLIGEN drev dessa föräldrar till att ta livet av både sina barn och sig själva. De svar som hittills kommit är inte tillräckliga, något viktigt och rentav avgörande saknas och detta något är onekligen av känslig art, även utanför familjen verkar det som.

Detta är ett diskussionsforum och spekulationer är fullt tillåtna. Det finns många saker här som andra skrivit som är uppåt väggarna enligt mig, men jag läser och bildar mig en egen uppfattning. Håller jag inte med om något sorterar jag bort det, medan det som är intressant och har substans tar jag till mig. Går någon över gränsen kan man givetvis säga ifrån men att kalla andra för nedvärderande kommentarer det hör inte riktigt hemma här anser jag.
Citera
2018-03-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Inget onormalt i att följa med sina barn, men att aldrig låta dem vara ensamma, det är konstigt.
Jag har bekanta som blivit ifrågasatta (av de andra föräldrarna) för att inte båda bevistade fotbollsträningarna! Och jag vet inte hur många danspass/simskolan/pysselövningar/osv jag har fått genomlida för att det helt enkelt inte var någon idé att göra något annat dessa 30-45 minuter. Så den här konspirationsteorin ger jag inte mycket för.
Senast redigerad av HalHandyman 2018-03-05 kl. 19:42.
Citera
2018-03-05, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Den på Agnes i hörlurar och Hanna i blå skjorta framför en mikrofon.
Ja, dessa är Agnes resp. Hanna.
Citera
2018-03-05, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för ditt svar! Med "mådde dåligt" undrar jag om det var allmänt känt vad dottern / döttrarna led av för sjukdom? Eller var det en diffus sjukdomsbild? Familjen kanske inte ens visste själva vad det var.
Barnen fick hemundervisning pga kroniskt trötthetssyndrom. Sen har det funnits diskussioner om andra sjukdomar.
Citera
2018-03-05, 19:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Barnen fick hemundervisning pga kroniskt trötthetssyndrom. Sen har det funnits diskussioner om andra sjukdomar.

Välkommen in i tråden. Du behövs här, som du säger så i tystnaden så spekuleras villt, rentav som ett nöje.

Vill du berätta mer om hur alla visste att familjen mådde dåligt? Vad var er bild utifrån?

Ett tips. Många i tråden provocerar för att de inte har roligare liv, ta vare sig det de säger personligt, eller dem som personer på allvar. De spelar en roll.

Gör som du tänkte hoppa de knasiga inläggen. Det blir bara rundgång annars.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-03-05 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in