Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
Jag menar bara att anledningen till att du inte är rädd är förmodligen för att du inte förväntar dig att bli misshandlad.
Det är inte socialt accepterat för en man att slåss mot kvinnor och därför kan också en kvinna vara jobbigare/mer provocerande utan att riskera stryk.
Det är jättebra att kvinnor agerar, ingriper när folk beter sig dåligt och försöker avstyra bråk, men man bör vara medveten om att män inte alltid har den lyxen utan att förvänta sig ett slag på käften.
Därför tycker jag att män bör lära sig att slåss, då är det större chans att de vågar ingripa på ett fredligt sätt när de vet att de kan försvara sig.
https://www.youtube.com/watch?v=FcBTpMuVsas
Om denna tjej hade varit en kille hade hon blivit knockad innan första örfilen.
Sen tror jag du skulle frysa till is eller pissa ner dig om du hade en pistol riktat mot huvudet, precis som de flesta av oss.

Sånt där hatar jag, när tjejer drar nytta av att killar inte ”kan” slå tillbaka. I den video som du länkar så beter hon sig ju förjävligt och hon förtjänar att killen till slut slår tillbaka. Hon slog ju han flera gånger.
Jävligt illa av dom som slog ner honom, varför ska inte han få ge igen bara för att hon är tjej, hon slog ju han. Det ska vara rättvisa.
Jag har däremot aldrig betett mig som hon gör. Jag är inte den typen av kvinna.
Du har inte riktigt rätt ändå, jag är väl medveten om riskerna när jag avbryter bråk. Inte just i stunden då för jag agerar på ren instinkt och har ingen rädsla alls då. Det är efteråt som jag brukar tänka på vad som kunde ha hänt. Som den gången som jag sprang fram till en kille som stod och sparkade sin tjej i huvudet. Det stod fullt med stora killar och tittade på medans killen sparkade tjejen i huvudet. Det var en lördagsnatt utanför en krog och det var bara jag som agerade.
Och jag tvivlar faktiskt starkt på att jag skulle pissa ner mig om någon riktade en pistol mot mig. Jag känner mig själv väl, har varit med om väldigt mycket i mitt liv. Jag är övertygad om att jag skulle bli förbannad för att det är så jävla fegt att rikta ett vapen mot någon för att känna nån form av makt över mig. Jag ger inte en sån feg person min rädsla.
Däremot så kan jag känna rädsla över att ge mina känslor till någon för den personen har då möjligheten att skada mig på ett sätt som en pistol aldrig skulle kunna göra. Så den rädsla som dom flesta säkert skulle känna av att få en pistol tryckt mot pannan - den rädslan känner jag om nån försöker ta mitt hjärta.