2018-03-04, 15:37
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Dan var nyligen i Sverige för att skriva på avtalet för sin lya. Vet ej var den ligger. Men jag utgår ifrån att det är Svenskarnas Hus eller att det ligger nära det. Känns nämligen givet att Motgift kommer utnyttja Svenskarnas Hus som antingen en medlemsbetald bostad eller studio.

Det var tydligen ett hyreskontrakt, så inte 'huset'. Dan och fru ska ha barn i april så lär inte bli innan dess.
Citera
2018-03-04, 16:04
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det var tydligen ett hyreskontrakt, så inte 'huset'. Dan och fru ska ha barn i april så lär inte bli innan dess.
Då kanske de flyttar igen när huset är valt, för att bo i det eller i dess närhet och ha det som studio. Alternativt hittar de ett hus i närheten av lägenheten de nu ska bo i. Vet inte vad som känns mest troligt. Men jag tror vi kan utesluta att Dan inte kommer bo antingen nära eller i Svenskarnas Hus.
Citera
2018-03-05, 02:25
Medlem
167-steg-kvars avatar
Väldigt många tankar och visioner här om Svenskarnas Hus. Ett hus som endast kan tillskrivas de fria fantasiernas skapelser. Alltihop är bara luftslott.

Det har från början inte varit något allvarligt seriöst menat med saken heller, huset har endast varit ett skynke en kuliss ett medel till en inkomstkälla. Inte ett mål i sig.

Att i olika projekt kunna involvera personer med olika egenskaper och med olika talanger eller andra begåvningar är alltid önskvärt. Allt beror på vad det är som ska uppnås och hur seriöst menat det är.

Att då på fullaste allvar djupt involvera två så sällsynt obegåvade riksgökar och tokstollar som Ingrid Carlqvist & Daniel Frändelöv, är inte bara en markör utan också en garanti för att detta projekt från början inte varit seriöst menat med något Svenskarnas Hus. Det handlar uteslutande bara om den personliga egennyttan och dess vinstmaximering i antal kronor och ören som det kan generera.

Så länge donationerna fortsätter kommer grytan hållas kokande och bedrägeriet fortgå. Det är en styggelse för att inte säga rena smädelser och hån mot alla de godtrogna ärliga men något naiva Sverige-vänner som skänker pengar till I&C i tron att dessa två nationella podcast lajvare ser sig som nationens räddare bara du skänker oss pengar. Och inte bara det, du får då samtidigt på köpet vår välsignelse och den stora höga äran att titulera dig Frihetskämpe.

Det är bara ett skådespel. En chimär ett bluffmakeri och falskspel rakt igenom. Tack och lov verkar fler och fler upptäcka dessa bondfångares riktiga agenda.

2018-03-05, 06:07
Medlem
Jag tycker att hela detta verkar har spårat ur enormt redan nu.

När jag lyssnade på I&C sporadiskt och DFS lanserades så var Ingrid helt till sig.
Allt de pratade om var det nya samhället där alla skulle bo ihop och det skulle vara fantastiskt.
Alla skulle donera och bli medlemmar för att rädda moder Svea!

Frädelöv sa att gammelmedia skulle kontakta DFS för kommentarer till artiklar och nyheter. "Vad tycker svenskarna om det här?"....

Det kom in en del donationer i snabb takt i början, och Ingrid började direkt tjata om att man kanske kan hinna få upp TRE svenskarnas hus redan i år då det går så super duper bra!

Sedan är det bara stopp. Nu är det tyst, och första huset verkar uppskjutet till 2019.
Man har inte ens en halv miljon. Det är verkligen ingenting.

Sedan detta SveGot, vad i helvete DAN du sa ju att detta inte var någon ny mediasatsning?
Vilket enormt skämt.

Hahaha Ingrid och Conrad kommer att dra det korta strået i detta, det är jag faktiskt oerhört glad över.
Dan har utnytjat dem på ett fult sätt, och de är korkade nog att gå på det.

Ingrid och Conrad pumpade nonstop ut DFS-propagande efter lanseringen. Allt de pratade om var DFS, och de rekryterade medlemmar nonstop.
Man målade upp en löjlig utopi och allt gick så fantastiskt bra.
Alla skall bli medlemmar och donerar så skall vi minsann rädda Sverige! Köpa tillbaka det hus för hus...

Fy fan säger jag bara.
Dan måste bara garvat när donationerna rullar in och han har full kontroll på allting helt själv.

Rätt åt Ingrid och Conrad att de nu sitter och klagar på låga donationer.
Det är fullständiga idioter bägge två. Allt de rör vid förvandlas till skit.

#SwedenSOS, JagSer pinsen m.m. Vilka fullständiga oduglingar.
Citera
2018-03-05, 10:28
Bannlyst
Jag har sannerligen aldrig trott på dfs och svenskarnas hus men det måste ju skaparna göra. Om detta var bedrägeri skulle det ju uppdagas inom max två år.
Efter det skulle ju samtliga bakom projektet vara brännmärka för gott.
Och vad ska Dan då göra i Sverige? Gå på soc?
Nä, jag tror nog att de menar väl.
Citera
2018-03-05, 11:01
Medlem
Finansierar DFS även sveagot?
Citera
2018-03-05, 11:30
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille

Tydligen. Bläddra bakåt i tråden.
Citera
2018-03-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Tydligen. Bläddra bakåt i tråden.
Borde inte jag som lagt tusentals kronor på projektet DFS (dessutom medlem) få åtminstone få ha tillgång till Sveagots låsta artiklar?

Nej istället blir man nästan utskälld att man inte lägger halva sin lön på kampen, det kostar ju trots allt bara lika mycket som ett konto på Netflix.
Citera
2018-03-05, 13:05
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Ja, de är nämligen mer eller mindre samma entitet. DFS startade och äger SweGoT, och styrelsemedlemmarna i DFS är skribenter på SwedGot. Pengarna strömmar fritt mellan projekten, så det är troligt att man via medlemsavgiften i DFS finansierar skribenterna på Swedgot (vilket som sagt är styrelsen för DFS), även om Dan säljer in det som att Swedgot kommer gå så bra ekonomiskt att DFS kommer få dess överskott. Men alla vet ju hur bra ekonomiskt tidningar går nuförtiden, så det är givet att Swegot kommer blöda pengar med sina 7 skribenter.
Citera
2018-03-05, 17:50
Medlem
xmzs avatar
Nyhetesbrev idag till tidigare prenumeranter på Motgift:

Citat:
Tillsammans kan vi förändra Sverige till det bättre. Var med oss och gör det! Berätta för alla dina vänner om Svegot, och teckna en prenumeration idag. Vi lovar att leverera!

Med vänliga hälsningar,
Redaktionen
Svegot.se
Copyright © 2018 SVEGOT-DFS Ideell förening, All rights reserved.

Our mailing address is:
SVEGOT-DFS Ideell förening
Frejgatan 13
Stockholm 11479
Sweden

Så ja, Svegot == DFS

Men vad jag har förstått så behöver man betala till både DFS och Svegot för att få ta del av något alls, eller? Glöm för all del inte att ge I&C sin beskärda del också
Senast redigerad av xmz 2018-03-05 kl. 17:52.
Citera
2018-03-05, 18:07
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz

Så ja, Svegot == DFS

Men vad jag har förstått så behöver man betala till både DFS och Svegot för att få ta del av något alls, eller? Glöm för all del inte att ge I&C sin beskärda del också
Föreningens namn var känt sedan tidigare, när DFS presenterades. Men vid den tidpunkten glömde de nämna tidningen på presskonferensen. Undrar varför... Nästan som att de inte ville avskräcka potentiella DFS-medlemmar och för att Dan hade lovat att det inte var ett nytt mediaprojekt.

Räcker att prenumerera på Swegot om du vill ta del av poddarna. Med DFS vet jag inte var man får; det är snarare för att finansiera Swegot utan att få något tillbaka.
Citera
2018-03-05, 19:08
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz

Ur brevet:
Citat:
Många har redan imponerats av den heltäckande nyhetsrapporteringen, de djuplodande kulturartiklarna och de exklusiva intervjuerna. Men vet du vad?
Vi har bara börjat.

Mm, säkert. Ingrid beskriver rasfrämmande politiker i Danmark som vill få bukt med utanförskapet som någonting positivt. Bondfångeri var ordet. Undrar vad de kommer att ta sig för efter DFS, det ska bli intressant (nåja) att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in