2018-03-02, 23:43
Medlem
Noterar också att Edvin, innan mötet med Mattias och Elias den 12:e, frågar sin sambo om han ska lämna tillbaka pistolen på måndagen eller senare. Var han verkligen så säker på att få tillbaka den och då i återlämningsbart skick. Nä, ni som tror på hans historier har får liten umgängeskrets. Ett rejält kok stryk skulle han ha så han lär sig veta hut och stå för sina gärningar!
Citera
2018-03-02, 23:45
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Noterar också att Edvin, innan mötet med Mattias och Elias den 12:e, frågar sin sambo om han ska lämna tillbaka pistolen på måndagen eller senare. Var han verkligen så säker på att få tillbaka den och då i återlämningsbart skick. Nä, ni som tror på hans historier har får liten umgängeskrets. Ett rejält kok stryk skulle han ha så han lär sig veta hut och stå för sina gärningar!
Intressant iakttagelse! Menvdet får mig också att undra hur mycket Sandra vet/ visste om det som hände?
Citera
2018-03-02, 23:58
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Jag har först varit misstänksam kring Sandras mail- konversation med Edvin. Hon är införstådd med att han ska göra en längre resa för att inkassera 10.000:- . Tror hon att det är lagliga pengar?
Eller är Kiruna bara ett kodord?
När han messar henne om att lämna tillbaka pistolen, verkar det som om hon känner till köpet, vet att den ska tillbaka men att de har 14 dagar på sig.
Sedan trodde jag på att Edvin lurat henne. Men nu är jag tveksam.
De verkar ha en tajt relation och det verkar märkligt om hon inte har en aning om hur han får pengar eller gör av med pengar.
Säger inte att jag vet men att jag skulle vilja ha det klarlagt om hon var med på att han skulle råna Lekanders.
Citera
2018-03-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Intressant iakttagelse! Menvdet får mig också att undra hur mycket Sandra vet/ visste om det som hände?

Enligt deras SMS-trafik hade Edvin varit i Sundsvall och hämtat en väska. Detta skulle då ha inbringat 11 000:-, vilken han redovisade för sambon.
Citera
2018-03-03, 00:05
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Enligt deras SMS-trafik hade Edvin varit i Sundsvall och hämtat en väska. Detta skulle då ha inbringat 11 000:-, vilken han redovisade för sambon.
Tror du att hon trodde på det? Eller använde de sina mess som kod ocv kanske bevis?
Citera
2018-03-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jajamen , enligt vissa i alla fall .
Hade Mattias och Elias existerat så hade förmodligen E**** fått pistolen uppkörd i arslet .
Kan undra förresten varför E**** lämnar tillbaka kontokorten till
Mattias och Elias när de träffas på Media Markts parkering ?
Vad skulle dom med korten till i det läget kan man undra ?
Ännu en idiotlögn från den nog ändå ganska intelligente E**** .
E**** är så jävla rökt så det luktar enrisspån i hela Sverige .

Edvin påstår ju att han kört runt med denne rike telepatikompis vid tidigare tillfällen, vilken skulle inbringat ett antal tusenlappar per gång.

Det finns ju ett antal äldre ensamstående herrar i detta land som annonserar efter manliga chaufförer för sköna stunder. Kan det vara något sådant Edvin råkat ut för. Då borde han ha uppvisat svårigheter att sitta på hårda stolar.
Citera
2018-03-03, 00:38
Medlem
Grillspetts avatar
Det är så osannolikt att det är fler än E som är skyldig till det vidriga dubbelmordet. Alla sjuka fantasier i hans hjärna är så ovanliga så det är omöjligt att två i hans bekantskap skulle göra det han tänker. Han har ju haft tid på sig att tänka ut vad han ska säga, fantasifull som han är. Hade det varit sant hade han tackat ja till polisskydd för sina barn, han låter alltså 2 sinnessjuka monster som skär halsen av folk gå fria så det kan hända igen..de kan ju hälsa på hos hans familj när han var så klantig så han åkte dit så de riskerar att åka fast.. och när han hörde på nyheterna vad som hade hänt med dom han tejpat borde han ju bränt sina skor, men nädå. Borde finnas spår i/på hans skor från den andra, eller spår i baksätet från de båda i hans bil. Nä, det han säger håller inte, sen funderar jag på om hans sambo vet mer och har blivit tvingad att ljuga.

Sen som jag sagt innan, han kanske mördat innan i sitt liv, ouppklarade mord kanske kan lösas.
Senast redigerad av Grillspett 2018-03-03 kl. 00:42.
Citera
2018-03-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tror du att hon trodde på det? Eller använde de sina mess som kod ocv kanske bevis?

Jag är lite kluven i den bedömningen. Hon verkar ovanligt naiv på gränsen till korkad. Att hon inte bryr sig om var pengarna kommer ifrån verkar lite konstigt. Hon borde inse att det inte går att resa tur och retur till Sundsvall inom den tidsramen som Edvin var borta.

Hon kanske vet eller anar en del men inte vågar fråga. Att sista resan skulle handla om mord kanske inte som närstående går att inse.
Citera
2018-03-03, 00:48
Medlem
Vet man inte var Östergötland ligger vet man nog inte var Sundsvall ligger....
Citera
2018-03-03, 01:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag är lite kluven i den bedömningen. Hon verkar ovanligt naiv på gränsen till korkad. Att hon inte bryr sig om var pengarna kommer ifrån verkar lite konstigt. Hon borde inse att det inte går att resa tur och retur till Sundsvall inom den tidsramen som Edvin var borta.

Hon kanske vet eller anar en del men inte vågar fråga. Att sista resan skulle handla om mord kanske inte som närstående går att inse.
Som sagt, mina funderingar har också pendlat kring sambons roll. Men när de skickar SMS om pistolen som ska lämnas tillbaka verkar hon helt införstådd i saken. Att han köpt en pistol, att den ska återlämnas inom 14 dagar - alltså har hon lite koll när han skaffat den. Det verkar ingå i en plan. Han har inte behövt pistol förrut när han gjort resor för pengar och han ska inte behöva den igen. Hon grälar inte på honom för att han köpt den eller uppmanar honom att lämna tillbaka den dirdkt så de får pengarna tillbaka. Tvärtom vill hon att han kommer hem fort, lämna pistolen kan han göra senare. Vad tänkte hon när hon läste tidningen om vad som hänt det dygnet han var borta? Hon ringde i alla fall inte polisen.
Citera
2018-03-03, 01:07
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
En liten fundering jag har handlar om den lilla biten av plasthandsken (innehållande EG:s DNA) som hittades invirad i silvertejpen på ett av offrens huvuden.
Så vitt jag uppfattat hittades denna på baksidan av offrets huvud. Det är väl först när detta bevis presenteras för EG som han medger att han "varit med" och tejpat. Han säger sig ha tejpat över mun och ögon, men inte över näsa, dvs hans tejpning var inte dödlig.
Det jag undrar är om man någonstans hittar uppgifter som säger att man följt hela detta varv av tejp runt huvudet för att utröna att det verkligen inte var tejpat över näsan. Det borde vara en viktig pusselbit, men jag har inte läst något om detta. Någon annan som har?
Citera
2018-03-03, 01:20
Medlem
Grillspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
En liten fundering jag har handlar om den lilla biten av plasthandsken (innehållande EG:s DNA) som hittades invirad i silvertejpen på ett av offrens huvuden.
Så vitt jag uppfattat hittades denna på baksidan av offrets huvud. Det är väl först när detta bevis presenteras för EG som han medger att han "varit med" och tejpat. Han säger sig ha tejpat över mun och ögon, men inte över näsa, dvs hans tejpning var inte dödlig.
Det jag undrar är om man någonstans hittar uppgifter som säger att man följt hela detta varv av tejp runt huvudet för att utröna att det verkligen inte var tejpat över näsan. Det borde vara en viktig pusselbit, men jag har inte läst något om detta. Någon annan som har?

Intressant tanke där, de har ju varit väldigt noga med att se hur det varit tejpat och lagt ihop bitarna i ordning, han har pluggat på noga så det kanske är så att den satt på ett sånt sätt att det inte skedde under "hans" påstådda tejpning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in