2018-03-03, 17:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Läs om, läs rätt..
Du skrev "Eftersom polisen visste att mördaren åkt från Mantorp till Borensberg för att ta ut pengar".
Det är en väldigt förenklad bild av det hela - något som vi nu med facit kan säga, men som polisen hade att utreda då..
Inte minst vilket tidspann det rörde sig om - uttag före, under eller efter morden.
Men lilla pluttskrutt,

Eftersom polisen, enligt dem själva lägger i en ADHD-växel när det begåtts ett mord, så var detta bland det första de tittade på. De hade även bra med resurser i detta fall, om man får tro presskonferensen.

Sen kan man räkna med att både Swedbank och mobiloperatörerna bajsar på sig, när de får veta att begäran gäller ett brutalt dubbelmord. Det tog antagligen inga tider att få de uppgifterna.

Du får gärna utveckla varför jag ger en förenklad bild, av "det hela".
Citera
2018-03-03, 18:03
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men lilla pluttskrutt,

Eftersom polisen, enligt dem själva lägger i en ADHD-växel när det begåtts ett mord, så var detta bland det första de tittade på. De hade även bra med resurser i detta fall, om man får tro presskonferensen.

Sen kan man räkna med att både Swedbank och mobiloperatörerna bajsar på sig, när de får veta att begäran gäller ett brutalt dubbelmord. Det tog antagligen inga tider att få de uppgifterna.

Oj, får jag gärna utveckla varför du ger en förenklad bild..
Ska jag rita upp en karta bara för att du går vilse i dina egna tankegångar..

"Enkelspåriga utredning" var det ja..
Citera
2018-03-03, 18:05
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Men lilla pluttskrutt,

Det verkar ju som om uppgifterna om vilka telefoner som har rört sig i både Mantorp och Borensberg togs fram först i december. Eller har jag missförstått något i FUP?
Citera
2018-03-03, 18:07
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det verkar ju som om uppgifterna om vilka telefoner som har rört sig i både Mantorp och Borensberg togs fram först i december. Eller har jag missförstått något i FUP?
De har gjort nya slagningar mot (i jmf med) just Edvins nummer.
Citera
2018-03-03, 18:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Så du menar att polisen fått reda på detta nu, när de är klara med utredningen?

Fast om Edvin framstår som skyldig eller inte, det går inte att bedöma. Det är minst två användare i denna tråd, som påstår sig gått på rättegången. Dessa användare berättar totalt annorlunda subjektiva berättelser. Den ena beskriver det som att Edvin är extremt trovärdig, även de personer användaren pratade med under lunchen och pauserna, var av precis samma åsikt.
Den andra användaren beskriver att denne inte tror ett dugg på vad Edvin säger, efter vad denna sett under den dagen.

För övrigt så tycker jag inte du ska hota andra användare. Grattis till varningen!

Läs på i FUP och lär dig i vilken ordning åtgärderna i utredningen har utförts .
Plättlätt att bedöma om din polare E**** är skyldig eller ej .
Han är lika jävla skyldig som alla andra sketna mördare som nekar .
Hota andra användare ? Ring tant Agda om du känner dig skrajsen .
Citera
2018-03-03, 18:10
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Så minns inte jag det efter att ha läst FUP.

Men du får väldigt gärna överbevisa mig, det vore tragiskt om det stämmer. Min tilltro till åklagarinvandrarkvinnor och polismyndigheten skulle då nå en ny bottennivå.
Citera
2018-03-03, 18:12
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
De har gjort nya slagningar mot (i jmf med) just Edvins nummer.

På sida 853 i FUP (Sida 252 i dokument E) kollas ju dubbletter som kopplat upp, dessa sidor är daterade 2017-12-01. Men man gjorde det alltså tidigare också?
Senast redigerad av Podde 2018-03-03 kl. 18:17.
Citera
2018-03-03, 18:13
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Men du får väldigt gärna överbevisa mig, det vore tragiskt om det stämmer. Min tilltro till åklagarinvandrarkvinnor och polismyndigheten skulle då nå en ny bottennivå.

Kolla mitt förra inlägg, jag vet inte om det är så och jag kan mycket väl ha fel, men det är så jag tolkar det.
Citera
2018-03-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Läs på i FUP och lär dig i vilken ordning åtgärderna i utredningen har utförts .
Plättlätt att bedöma om din polare E**** är skyldig eller ej .
Han är lika jävla skyldig som alla andra sketna mördare som nekar .
Hota andra användare ? Ring tant Agda om du känner dig skrajsen .
Tror det kan vara att jag skrev till Tryckarns kompis Merrybum att rättsväsendet eventuellt kan vara intresserade om dom har en ”mullvad” inom olika yrkeskårer efter att denna påstått att denne fått info om att inälvorna var urtagna. Om det är möjligt eller inte det vet inte jag men intelligensnivån är väl inte på topp om man går ut med ett sådant rykte som dessutom inte stämmer. För övrigt har jag inte fått nån varning för det var inget hot, det var ett påpekande från min sida.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Kolla mitt förra inlägg, jag vet inte om det är så och jag kan mycket väl ha fel, men det är så jag tolkar det.
Ska kolla upp det i FUP:en. Tack för återkopplingen, polisen och åklagarmyndigheten hoppas nog att du har fel.
Citera
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
På sidan 853 i FUP (Sida 252 i dokument E) kollas ju dubbletter som kopplat upp, dessa sidor är daterade 2017-12-01. Men man gjorde det alltså tidigare också?
Det vet jag inte, men faktum är ju att de inte haft alla (säkra) uppgifter med en gång - skulle kunna bli en jäkla massa dubbletter ifall de inte begränsar tidspannet och ett specifikt nummer att slå det emot.
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-03 kl. 18:20.
Citera
2018-03-03, 18:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Förklara hur polisen skulle kunna ta fram E**** som misstänkt innan man
hade utfört åtgärderna med tejpen och skoavtrycken och topsningen av E**** ?
Du som är expert på förundersökningar borde ju begripa i vilken
ordning man har tagit fram de olika uppgifterna .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in